Kaktus živi u jako teškim i neprijatnim uslovima: oko njega su samo pesak, vrućina i pomalo korova. Ali ako ima samo malo vode, ako ima taj osnovni podstrek, on se razvija, raste i živi.
Iz tog razloga odabrali smo kaktus kao simbol festivala, jer želimo da negujemo IDEJE KOJE OPSTAJU (uprkos krizi i smanjenim budžetima).KAKTUS 2015 namenjen je svim učesnicima na tržištu marketinških komunikacija u Srbiji i regionu, a podrazumeva dnevni konferencijski deo sa predavanjima i radionicama priznatih stručnjaka iz Evrope i sveta, kao i večernji program dodele nagrada najboljima u struci.
9.00 – 9.45 | Registracija učesnika |
9.45 – 10.00 | Zvanično otvaranje festivala |
10.00 – 10.45 |
Abraham Abbi Asefaw, Founder and Director, Pop Up Agency, London Maksimilian Kallhed, Founder and Executive Creative Director, Pop Up Agency, London You only need 48 hours to solve a brief |
10.45 – 11.15 |
Atanas Raykov, General Manager CEE, Viber The Next Frontier of Communication |
11.15 – 11.45 |
Mike Brandt, Founder, Urge, Denmark, Advertisingawesomeness – Forget the Product. Forget the Idea. Forget the Campaign. |
11.45 – 12.00 | Doncafe pauza |
12.00 – 12.30 |
Marijana Prpić, Head of Branding, Google How to initiate a digital strategy? |
12.30 – 13.00 |
Toygun Yilmazer, Chief Strategy Officer, TBWA\Istanbul Working at the Speed of Culture |
13.00 – 13.30 |
Svetlana Stavreva, Marketing, Communications and Citizenship Leader CEE, IBM Communications: from message critical to business critical |
13.30 – 14:15 | Zlatiborac - pauza za ručak |
14:15 – 14:45 |
Matija Vujović, CEO & Creative Director, Kitchen Prague Vladimir Grčić, Creative strategist, Kitchen Prague Serving Creativity |
14.45 – 15:15 |
Jacob Kobi Gamliel, Founder and Social Reputation Manager, iSOCIA Israel Search by Moments, React by Social |
15:15 – 15:45 |
Catalin Dobre, Executive Creative Director, McCann Bucharest, Romania The Underdogs Academy |
15:45 – 16:30 | Panel diskusija članova žirija: Gde smo i kuda idemo? |
20:00 – 23:30 | Dodela KAKTUS nagrada i Johnnie Walker koktel žurka |
Atanas Raykov je marketinški stručnjak sa više od 10 godina iskustva u oblasti strategije proizvoda, digitalnog i mobilnog marketinga, VAS usluga pri najvećem telekom i mobilnom provajderu u Bugarskoj, a radio je i na jačanju lokalnih start-up eko sistema sa fokusom na mobilnu telefoniju.
Trenutno je na čelu kompanije Viber za Centralnu i Istočnu Evropu, a zadužen je za proširenje lokalnih partnerstava i baza klijenata, kao i povećanje angažovanosti korisnika, sa posebnom pažnjom na tržišta Bugarske, Grčke, Srbije i Mađarske – koje predstavljaju vodeća tržišta po statistici i tendencijama razvoja među aktuelnih 27 miliona korisnika ovog regiona.
Kao iskusan komunikator, govorio je na preko 40 događaja širom sveta.
Abraham Asefaw po prirodi je znatiželjan i vidi potencijal u gotovo svemu. Ljudi i kultura su mu glavna interesovanja, možda i zbog toga što je živeo u tri države do svoje sedme godine života. Izloženost različitim kulturama nastavila se kako je odrastao u multikulturalnom delu Švedske. Danas kaže da nijedan brief nije teži od nekih stvari sa kojima se nosio tokom odrastanja što objašnjava i njegovu staloženost u radu sa timovima i klijentima. Globalno umrežavanje je obavezno, jer veruje da stalna izloženost novim stvarima čoveka čini pametnijim, bržim i zanimljivijim. Bio je predavač na brojnih svetskim festivalima, a njegova predavanja na Cannes Lions, Eurobest i Dubai Lynx ocenjena su veoma visokom ocenom.
Maksimilian je odrastao u malom gradu na jugu Švedske, koji ne nudi mnogo mogućnosti za izgradnju karijere u kreativnoj industriji. Njegov cilj oduvek je bio da dobije dinamičan posao koji će mu omogućiti da radi bilo gde u svetu. Kako kaže, pošto nije mogao da dobije posao iz snova, morao je da ga stvori za sebe. Uvek je imao preduzetnički mind-set i želeo da zna sve. Maksimilian čvrsto veruje da ako se usudiš da misliš veliko, to će ti pomoći da ostvariš nerealne ciljeve. Bio je predavač na brojnih svetskim festivalima, a njegova predavanja na Cannes Lions, Eurobest i Dubai Lynx ocenjena su veoma visokom ocenom.
Voli društvene mreže i mobilne tehnologije i istražuje sociologiju digitalnih medija. Ima osmogodišnje iskustvo u istraživanju budućnosti društvenih mreža i oglašavanju. Jacob istražuje mogućnosti digitalnog marketinga i kako on može biti izvor prihoda u bilo kom biznis sektoru. Neka od njegovih istraživanja odnose se i na zastupljenost politike i vlade država na društvenim mrežama u poslednjih pet godina. Ima bogato iskustvo u kreiranju digitalnih strategija za velike svetske brendove.
Osnivač je jedne od najvećih digitalnih agencija u Izraelu – iSOCIA, koja servisira neke od vodećih svetskih brendova kao što su Pizza Hut, Dacia, Nissan, Israel Politicians, Smart car by Mercedes, Israel Student Union, Israel Football Association i ostali. Danas agencija iSOCIA ima više od tri miliona dolara prihoda godišnje. Oženjen je, otac dva dečaka i ljubitelj kolača.
Marijana Prpić diplomirala je i magistrirala na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, a profesionalnu karijeru započela je u sportskom marketingu na organizaciji međunarodnih teniskih turnira. Od 1999. godine radi u Hrvatskom Telekomu, kao direktor sektora za strategiju branda i oglašavanje. Godine 2010. osniva kompaniju Honestas Advisory za konsalting u oblasti marketinga i menadžmenta, nakon čega prelazi u FMCG industriju – Badel1862 kao direktorka inovacija i marketinga. Poslednje četiri godine radi u kompaniji Google gde je zadužena za razvoj poslovanja u Adriatic regiji.
Matija Vujović se služi jezikom kreativnosti, a dizajn je njegova omiljena reč. On je CEO i kreativni direktor agencije Kitchen Prague, višestruko nagrađivane praške agencije poznate po tome što njihovi projekti “mirišu” drugačije. Matija je svoje "kulinarske" veštine razvijao u agencijama Leo Brunett Beograd i Havas Worldwide Prag, prisvojivši više od 70 internacionalnih priznanja. Kao kreativni mentor, Matija je vođa tima koji ima jednu misiju - poraziti neorginalnost. Takođe, on je višegodišnji član žirija AWWWARDS web nagrada, kao i ADC Europe.
Svetlana Stavreva je direktor marketinga za Jugoistočnu Evropu u kompaniji IBM. Ona vodi tim koji je zadužen za sve aspekte marketinga, komunikacija i citizenship za IBM u celoj Jugoistočnoj Evropi - region koji pokriva više od 10 država, uključujući Bugarsku, Hrvatsku, Mađarsku, Rumuniju, Srbiju, Sloveniju. Njeno iskustvo čini više od 20 godina na različitim pozicijama u vodećim institucijama i kompanijama. Radila je na svim marketinškim i komunikacionim disciplinama i za sve svetske regione, izuzev Severne Amerike.
Svetlana je završila master iz ekonomije na Nacionalnom univerzitetu za državnu i svetsku ekonomiju u Sofiji, Bugarska. Takođe, ima diplomu iz marketinga na Chartered Institute of Marketing u Velikoj Britaniji.
Govori tečno bugarski, engleski, ruski i španski. Govori i nemački i slovački i jednim delom Esperanto. To što je bila menadžer za marketing i komunikacije, novinar, prodavac, automobilski trkač, prevodilac, ekspert za promene u menadžmentu pomoglo joj je da stekne iskustvo iz koga je dosta naučila.
"Svaki brend je priča za sebe", kaže Vladimir Grčić iz agencije Kitchen Prague, kreativni strateg koji je skuvao mnoge digitalne projekte višestruko nagrađivane praške agencije. "Polazeći od priče brenda mi pronalazimo ukus svakog projekta". Skupljao je najbolje recepte u Beogradu (Trans:East, Mccan Erickson, Leo Burnett), zatim u Barseloni (Ruiz Nicoli, Shackleton) i sada u Pragu. Predavao je na Istituto Europeo di Design, učestvovao u akcijama umetničkih grupa Space Vandals i New Serbian Aestethics. Veruje da je “pričanje priče moćan način da se prenesu ideje", a njegov dnevni izazov je da dobije opkladu sa onima koji čašu uvek vide polupraznu.
Catalin je diplomirao filozofiju. Svoju karijeru započeo je pre 11 godina kao copywriter. Trenutno radi na poziciji izvršnog kreativnog direktora u agenciji McCann Bukurešt. Iako su mnoge njegove kolege nakon osvojenih nagrada u Kanu otišli da rade u agencije širom Zapadne Evrope, on je odlučio da ostane u svojoj zemlji. Catalin danas može da se pohvali sa čak 21 osvojenim Kanskim lavom. Osvojio je i D&AD žutu olovku, Grand Prix na Eurobest i Cresta festivalu, kao i nekoliko zlatnih, srebrnih i bronzanih nagrada na najvećim advertajzing festivalima širom sveta. Bio je član žirija prestižnih međunarodnih nagrada - D&AD, Clio, Eurobest, Golden Drum i NY Festival. Catalin je već četiri godine i predavač u ADC School u Bukureštu.
Rastao je u tradicionalnoj marketing sredini, radeći u agencijama Jung von Matt, Springer & Jacoby Hamburg i Heimat Werbeagentur GmbH. Fasciniran digitalnim prilikama koje dolaze sa novim kanalima komunikacije, obrazovao se na Univerzitetu primenjenih nauka u Wiesbadenu na programu „Multimedia Design and E-Concept Development“. Trenutno organizuje i drži radionice za agencije koje se bave marketingom, a kako bi podržao njihove napore da idu još dalje u digitalnom pristupu. Napisao je i objavio knjigu "Welcome To The Advertisingawesomeness. Forget The Product. Forget The Idea. Forget The Campaign", želeći da sa širom publikom podeli svoj inovativan pristup u oglašavanju. Kao jedan od osnivača agencije Urge, radi sa brendovima, poput Airbnb, Telenor, KLM, primenjujući alate i metode iz svoje knjige.
Toygun Yilmazer započeo je karijeru u kompaniji IXIR, a krajem 2000. godine pridružio se timu agencije TBWA/Istanbul radeći na poziciji Account Planner. Danas je na poziciji Chief Strategy Officer, a u toku 15-godišnjeg rada u agenciji, Toygun je znatno doprineo da TBWA/Istanbul postane najveća i najnagrađivanija agencija u Turskoj. Sticao je iskustvo i u TBWA agencijama u Londonu i Hamburgu. U svom dugogodišnjem agencijskom radu sarađivao sa velikim brojem svetskih brendova poput Nivea, Henkel, Adidas, Absolut, Nissan, kao i nekoliko lokalnih kompanija Beko, Avea, Akbank, Turk Telekom. Toygun je bio glavni govornik na Golden Drum festivalu 2012. godine, kao i član žirija na takmičenjima Euro Effies i Effie Turkey. Osim advertajzinga, veoma ga interesuju film i muzika.
KAKTUS je strukovna nagrada koja se dodeljuje kompanijama, institucijama i agencijama za najkvalitetnije i najprofesionalnije integrisane kampanje u prethodnoj godini. O tome ko će dobiti ovogodišnji KAKTUS odlučuje stručni Žiri koji čine ugledni profesionalci iz kreativnih, PR i digitalnih agencija iz Srbije i regiona. KAKTUS je nagrada kojom strukovni portal Marketing mreža želi da promoviše profesionalne uzore, ali i da svoj doprinos unapređenju i razvoju struke u Srbiji. Nagrade će ove godine biti dodeljene 29. oktobra u Beogradu na prvom Festivalu integrisanih komunikacija – KAKTUS 2015.
Na Konkursu za nagrade KAKTUS mogu da učestvuju sva pravna lica koja su realizovala integrisane komunikacijske kampanje na teritoriji Srbije. Adaptirane međunarodne kampanje biće diskvalifikovane. Na konkurs mogu biti prijavljene isključivo integrisane kampanje za čiju realizaciju je korišćeno minimum dva kanala/alata komunikacije (TV oglas, radio oglas, PR, print oglas, BTL, event, direktni marketing, društvene mreže, mobilne aplikacije itd). Prijave se moraju odnositi na kampanje koje su realizovane u periodu od 1. januara 2014. do 1. avgusta 2015. godine. Za višegodišnje projekte potrebno je prikazati celokupni projekat, sa posebnim osvrtom na realizaciju i efekte u naznačenom periodu.
Rok za dostavljanje radova je 20. septembar.
Radovi se prijavljuju isključivo elektronski, putem sajta www.kaktus.rs.
Prijave moraju da sadrže:
1. Prijavni formular u kome se navode osnovni podaci o agenciji, klijentu kao i kratak opis projekta (do 1.000 karaktera sa razmacima). U prijavi je, takođe, potrebno navesti glavne partnere koji su doprineli kvalitetu rada što uključuje i sve primarne i sekundarne agencije, kao i sve autore/freelancere koji su najviše doprineli uspehu kampanje;
2. Video u trajanja do 3 minute (format: mp4) ili prezentacija do 25 slajdova (format: PDF) u kome je potrebno prikazati sve kreativne materijale i alate koji su korišćeni u realizaciji integrisane kampanje, u kratkim crtama opisati postavljene ciljeve, kao i strategiju i postignute rezultate kampanje. Prijavljeni radovi moraju biti u skladu sa svim relevantnim profesionalnim, etičkim i pravnim zahtevima. Klijent, odnosno oglašivač mora biti obavešten o tome da će kampanja biti prijavljena za KAKTUS nagrade.
Prijavljene integrisane kampanje konkurišu u sledećim kategorijama:
1. TV u integrisanoj kampanji - Najbolja upotreba TV oglasa kao kanala komunikacije u integrisanoj kampanji.
2. Radio u integrisanoj kampanji - Najbolja upotreba radio oglasa kao kanala komunikacije u integrisanoj kampanji.
3. Print u integrisanoj kampanji - Najbolja upotreba print oglasa kao kanala komunikacije u integrisanoj kampanji.
4. BTL u integrisanoj kampanji - Najbolja upotreba BTL-a u integrisanoj kampanji (promocija na mestu prodaje, sajamski nastup, promocija na ostalim vanstandardnim mestima...).
5. PR u integrisanoj kampanji - Najbolja upotreba odnosa s javnošću u integrisanoj kampanji (npr. eksterna i interna komunikacija, planiranje i organizacija seminara, okruglih stolova, debata, konferencija za medije, kao i interni magazini, saopštenja, izjave i intervjui...).
6. Social media u integrisanoj kampanji - Najbolja upotreba društvenih medija kao kanala komunikacije u integrisanoj kampanji (društvene mreže, Facebook aplikacija, web sajt, blogovi, e-mail itd).
7. Mobile u integrisanoj kampanji - Najbolja upotreba mobilnih kanala komunikacije u integrisanoj kampanji (mobilna aplikacija ili neke druge platforme i aktivacije koje uključuju korišćenje mobilnih uređaja).
8. Viralni video u integrisanoj kampanji - Najbolja upotreba viralnog videa kao kanala komunikacije u integrisanoj kampanji.
9. Event u integrisanoj kampanji - Najbolja upotreba eventa u integrisanoj kampanji (korporativni i humanitarni događaji, koncerti i sl.).
10. Outdoor u integrisanoj kampanji - Najbolja upotreba OOH medija kao kanala komunikacije u integrisanoj kampanji (LED ekrani, bilbordi, bus advertising itd.)
1. Integrisana kampanja godine – Grand Prix - Integrisana kampanja koja je obeležila godinu po oceni stručnog Žirija.
2. Agencija godine - Agencijom godine biće proglašena ona koja je imala najuspešnije radove (finaliste i dobitnike) u drugim kategrijama.
3. Oglašivač godine - Oglašivačem godine biće proglašena ona kompanija koja je imala najuspešnije radove (finaliste i dobitnike) u drugim kategrijama.
U svakoj od kategorija potrebno je prikazati kompletnu integrisanu kampanju i navesti sve alate komunikacije koji su korišćeni u realizaciji, sa posebnim naglaskom na određeni kanal/alat, u zavisnosti od kategorije u kojoj je projekat prijavljen.
Ukoliko je na istoj kampanji radilo više agencija, svaka od njih može prijaviti projekat za nagradu, ali u videu ili prezentaciji mora jasno navesti koji deo kampanje potpisuje, odnosno koji deo kampanje predstavlja autorsko delo agencije.
Jedan projekat može biti prijavljen u više kategorija. U tom slučaju, svaka prijava će se tretirati kao posebna i kao takva mora imati svoj popunjen formular i potvrdu o uplaćenoj kotizaciji.
Radovi koji su prijavljeni u više kategorija mogu osvojiti nagradu samo u jednoj kategoriji i to onoj u kojoj su ostvarili najveći broj bodova.
Žiri čini 25 uglednih profesionalaca iz kreativnih, PR i digitalnih agencija iz Srbije i regiona. Kandidate za članove Žirija predlaže i bira organizator Festivala. Članovi Žirija između sebe, tajnim glasanjem, biraju predsednika Žirija. Žiri za nagrade KAKTUS 2015 čine:
1. Anja Radulović, kreativni direktor, Leo Burnett
2. Borislav Miljanović, CEO, Represent Communications
3. Boris Marčetić, kreativni direktor, Popular Bruketa&Žinić OM
4. Vesna Ćeranić, Associate Partner, Executive Group
5. Vladimir Ćosić, kreativni direktor, McCann Beograd
6. Vladimir Mitrović, kreativni direktor, Ovation BBDO
7. Dejan Ranđić, CEO, DNA Communications
8. Igor Grmuša, Country Manager, Degordian
9. Ivan Živković, Managing & Creative Director, Pioniri Communications
10. Lea Stanković, Digital Creative Manager, Communis DDB
11. Marina Grihović, direktor agencije Headline i suvlasnik agencije za digitalne komunikacije Dkit
12. Miloš Ilić, kreativni direktor, LUNA/TBWA Belgrade
13. Miloje Sekulić, E-PR i suosnivač, Homepage
14. Nevena Kurtović, Managing Director, Fusion Communications
15. Nebojša Babić, kreativni direktor i osnivač, Orange Studio
16. Slaviša Savić, Idea Man, Art Director, New Moment New Ideas Company
17. Srđan Erceg, osnivač i direktor, HUGE Media
18. Srđan Mihajlović, kreativni direktor, Grey Belgrade
19. Tamara Bekčić, direktorka i suosnivač, Chapter 4 PR
20. Toni Laurenčić, kreativni direktor, Idea Plus Communications
1. Alen Kekić, kreativni direktor, I TO NIJE SVE!, Hrvatska
2. Vanja Blumenšajn, kreativni direktor, Señor, Hrvatska
3. Vesna Beganović, Founder & CEO, Via Media, Bosna i Hercegovina
4. Zoran Trojar, Partner, Sonce.net, Slovenija
5. Oliver Noveski, Digital Account Manager, Brand Union, Makedonija
Žiriranje prijavljenih projekata odvija se tajno elektronskim putem, na unapred pripremljenom obrascu.Pojedinačne ocene članova Žirija su tajna.
Žiriranje se odvija u dva kruga:
U prvom, predselekcijskom krugu žiriranja, članovi Žirija pregledaju sve prijavljene radove i glasovima DA ili NE rade predselekciju prijava. Projekti koji su osvojili minimum 13 DA članova Žirija nastavljaju takmičenje u drugom krugu.
U drugom, selekcijskom krugu glasanja, Žiri ponovo pregleda radove koji su prošli prvi krug i ocenjuju ih na osnovu sledećih kriterijuma:
1 .Ciljevi i strategija – do 20 bodova;
2. Originalnost kreativne ideje – do 20 bodova;
3. Upotreba relevantnog alata i kvalitet realizacije ideje – do 20 bodova;
4. Opšti utisak o integrisanosti kampanje – do 20 bodova;
5. Rezultati kampanje – do 20 bodova.
Zbir ocena po navedenim kriterijumima se sabira i deli sa pet. Konačna ocena svakog finaliste je prosečna ocena izvedena iz prosečnih ocena članova Žirija koji su glasali u toj kategoriji.
Prema rang listi dobijenih bodova, pet najbolje ocenjenih radova u svakoj kategoriji postaju finalisti takmičenja. U finale ne može ući kampanja koja je imala prosečnu ocenu manju od 65 bodova.
Dobitnik u kategoriji je ona integrisana kampanja, koja je među finalistima u kategoriji osvojila najveći broj bodova, uz uslov da je prešla minimalni bodovni prag za pobednika od 80 bodova. Ukoliko dve kampanje imaju isti broj bodova, članovi Žirija pristupaju ponovnom glasanju sa DA ili NE.
Radovi iz 10 kategorija koji su u drugom krugu žiriranja osvojili nagrade ulaze u konkurenciju za Grand Prix. Titulu Integrisana kampanja godine – Grand Prix osvaja ona kampanja koja je imala najviše bodova članova Žirija. Ukoliko dve kampanje imaju isti broj bodova, nagradu dobija ona kampanja koja je po kriterijumu Opšti utisak o integrisanosti kampanje imala najveću prosečnu ocenu.
U kategoriji za Agenciju godine, boduju se isključivo kampanje agencije koje su ušle u finale i proglašane dobitnicima u nekoj od 10 kategorija. Svaki finalista nosi 1 bod, a svaki dobitnik po 3 boda. Gran Prix donosi dodatnih 8 bodova.
U slučaju da je u kreiranju i realizaciji integrisane kampanje učestvovalo više agencija, svi bodovi biće dodeljeni isključivo agenciji koja je prijavila projekat na takmičenje i njoj će biti dodeljena nagrada.
U kategoriji Oglašivač godine, boduju se isključivo kampanje agencije koje su ušle u finale i proglašane dobitnicima u nekoj od 10 kategorija, bez obzira da li je projekat prijavila jedna ili više agencija.
Svaki finalista nosi 1 bod, a svaki dobitnik po 3 boda. Gran Prix donosi dodatnih 8 bodova.
Svaki član Žirija ocenjuje prijavljene takmičarske radove samostalno i suvereno, u skladu sa stručnim znanjem, ugledom i autoritetom. Ponavljanje glasanja dopušteno je po odluci predsednika Žirija, ukoliko postoje osnovane sumnje da je došlo do nepravilnosti ili nerazumevanja procesa glasanja za pojedine kategorije.
Član Žirija, odnosno organizacija koju predstavlja, može da prijavljuje i kandiduje radove tokom trajanja njegovog mandata u Žiriju. Član Žirija ne ocenjuje radove u kategoriji za koju je prijavljen rad tima ili organizacije s kojima sarađuje, kao ni rad s kojim je na bilo koji način povezan, a što bi ga dovelo u sukob intresa. Organizator festivala KAKTUS 2015 odrediće osobu koja će biti zadužena za sabiranje svih ocena dobijenih tokom glasanja.
Pobednici u svakoj kategoriji ostaju u potpunosti tajni (čak i članovima Žirija) do samog neposrednog proglašenja na Festivalu 29. oktobra.
Ukoliko se naknadno ustanovi da je nagrađeni projekat na bilo koji način prekršio pravila takmičenja, zakonske i etičke norme, nagrada će biti oduzeta, a informacija o tome biće prosleđena svim javnostima koje su bile obaveštene o dodeli nagrada.
Sve kampanje koje su osvojile nagrade biće javno objavljene nakon dodele nagrada na portalu Marketing mreža i sajtu Festivala.
Kotizacija po pojedinačnoj prijavi u svim kategorijama iznosi 8.500 dinara. Kotizacija se ne naplaćuje u kategorijama Grand Prix – Integrisana kampanja godine, Agencija godine i Oglašivač godine.
Da bi rad ušao u selekciju, kotizacija mora biti uplaćena najkasnije na dan zatvaranja konkursa.