Kaktus živi u jako teškim i neprijatnim uslovima: oko njega su samo pesak, vrućina i pomalo korova. Ali ako ima samo malo vode, ako ima taj osnovni podstrek, on se razvija, raste i živi.
Iz tog razloga odabrali smo kaktus kao simbol festivala, jer želimo da negujemo IDEJE KOJE OPSTAJU (uprkos krizi i smanjenim budžetima).KAKTUS 2015 namenjen je svim učesnicima na tržištu marketinških komunikacija u Srbiji i regionu, a podrazumeva dnevni konferencijski deo sa predavanjima i radionicama priznatih stručnjaka iz Evrope i sveta, kao i večernji program dodele nagrada najboljima u struci.
9.00 – 9.45 | Registracija učesnika |
9.45 – 10.00 | Zvanično otvaranje festivala |
10.00 – 10.45 |
Abraham Abbi Asefaw, Founder and Director, Pop Up Agency, London Maksimilian Kallhed, Founder and Executive Creative Director, Pop Up Agency, London You only need 48 hours to solve a brief |
10.45 – 11.15 |
Atanas Raykov, General Manager CEE, Viber The Next Frontier of Communication |
11.15 – 11.45 |
Mike Brandt, Founder, Urge, Denmark, Advertisingawesomeness – Forget the Product. Forget the Idea. Forget the Campaign. |
11.45 – 12.00 | Doncafe pauza |
12.00 – 12.30 |
Marijana Prpić, Head of Branding, Google How to initiate a digital strategy? |
12.30 – 13.00 |
Toygun Yilmazer, Chief Strategy Officer, TBWA\Istanbul Working at the Speed of Culture |
13.00 – 13.30 |
Svetlana Stavreva, Marketing, Communications and Citizenship Leader CEE, IBM Communications: from message critical to business critical |
13.30 – 14:15 | Zlatiborac - pauza za ručak |
14:15 – 14:45 |
Matija Vujović, CEO & Creative Director, Kitchen Prague Vladimir Grčić, Creative strategist, Kitchen Prague Serving Creativity |
14.45 – 15:15 |
Jacob Kobi Gamliel, Founder and Social Reputation Manager, iSOCIA Israel Search by Moments, React by Social |
15:15 – 15:45 |
Catalin Dobre, Executive Creative Director, McCann Bucharest, Romania The Underdogs Academy |
15:45 – 16:30 | Panel diskusija članova žirija: Gde smo i kuda idemo? |
20:00 – 23:30 | Dodela KAKTUS nagrada i Johnnie Walker koktel žurka |
KAKTUS je strukovna nagrada koja se dodeljuje kompanijama, institucijama i agencijama za najkvalitetnije i najprofesionalnije integrisane kampanje u prethodnoj godini. O tome ko će dobiti ovogodišnji KAKTUS odlučuje stručni Žiri koji čine ugledni profesionalci iz kreativnih, PR i digitalnih agencija iz Srbije i regiona. KAKTUS je nagrada kojom strukovni portal Marketing mreža želi da promoviše profesionalne uzore, ali i da svoj doprinos unapređenju i razvoju struke u Srbiji. Nagrade će ove godine biti dodeljene 29. oktobra u Beogradu na prvom Festivalu integrisanih komunikacija – KAKTUS 2015.
Na Konkursu za nagrade KAKTUS mogu da učestvuju sva pravna lica koja su realizovala integrisane komunikacijske kampanje na teritoriji Srbije. Adaptirane međunarodne kampanje biće diskvalifikovane. Na konkurs mogu biti prijavljene isključivo integrisane kampanje za čiju realizaciju je korišćeno minimum dva kanala/alata komunikacije (TV oglas, radio oglas, PR, print oglas, BTL, event, direktni marketing, društvene mreže, mobilne aplikacije itd). Prijave se moraju odnositi na kampanje koje su realizovane u periodu od 1. januara 2014. do 1. avgusta 2015. godine. Za višegodišnje projekte potrebno je prikazati celokupni projekat, sa posebnim osvrtom na realizaciju i efekte u naznačenom periodu.
Rok za dostavljanje radova je 20. septembar.
Radovi se prijavljuju isključivo elektronski, putem sajta www.kaktus.rs.
Prijave moraju da sadrže:
1. Prijavni formular u kome se navode osnovni podaci o agenciji, klijentu kao i kratak opis projekta (do 1.000 karaktera sa razmacima). U prijavi je, takođe, potrebno navesti glavne partnere koji su doprineli kvalitetu rada što uključuje i sve primarne i sekundarne agencije, kao i sve autore/freelancere koji su najviše doprineli uspehu kampanje;
2. Video u trajanja do 3 minute (format: mp4) ili prezentacija do 25 slajdova (format: PDF) u kome je potrebno prikazati sve kreativne materijale i alate koji su korišćeni u realizaciji integrisane kampanje, u kratkim crtama opisati postavljene ciljeve, kao i strategiju i postignute rezultate kampanje. Prijavljeni radovi moraju biti u skladu sa svim relevantnim profesionalnim, etičkim i pravnim zahtevima. Klijent, odnosno oglašivač mora biti obavešten o tome da će kampanja biti prijavljena za KAKTUS nagrade.
Prijavljene integrisane kampanje konkurišu u sledećim kategorijama:
1. TV u integrisanoj kampanji - Najbolja upotreba TV oglasa kao kanala komunikacije u integrisanoj kampanji.
2. Radio u integrisanoj kampanji - Najbolja upotreba radio oglasa kao kanala komunikacije u integrisanoj kampanji.
3. Print u integrisanoj kampanji - Najbolja upotreba print oglasa kao kanala komunikacije u integrisanoj kampanji.
4. BTL u integrisanoj kampanji - Najbolja upotreba BTL-a u integrisanoj kampanji (promocija na mestu prodaje, sajamski nastup, promocija na ostalim vanstandardnim mestima...).
5. PR u integrisanoj kampanji - Najbolja upotreba odnosa s javnošću u integrisanoj kampanji (npr. eksterna i interna komunikacija, planiranje i organizacija seminara, okruglih stolova, debata, konferencija za medije, kao i interni magazini, saopštenja, izjave i intervjui...).
6. Social media u integrisanoj kampanji - Najbolja upotreba društvenih medija kao kanala komunikacije u integrisanoj kampanji (društvene mreže, Facebook aplikacija, web sajt, blogovi, e-mail itd).
7. Mobile u integrisanoj kampanji - Najbolja upotreba mobilnih kanala komunikacije u integrisanoj kampanji (mobilna aplikacija ili neke druge platforme i aktivacije koje uključuju korišćenje mobilnih uređaja).
8. Viralni video u integrisanoj kampanji - Najbolja upotreba viralnog videa kao kanala komunikacije u integrisanoj kampanji.
9. Event u integrisanoj kampanji - Najbolja upotreba eventa u integrisanoj kampanji (korporativni i humanitarni događaji, koncerti i sl.).
10. Outdoor u integrisanoj kampanji - Najbolja upotreba OOH medija kao kanala komunikacije u integrisanoj kampanji (LED ekrani, bilbordi, bus advertising itd.)
1. Integrisana kampanja godine – Grand Prix - Integrisana kampanja koja je obeležila godinu po oceni stručnog Žirija.
2. Agencija godine - Agencijom godine biće proglašena ona koja je imala najuspešnije radove (finaliste i dobitnike) u drugim kategrijama.
3. Oglašivač godine - Oglašivačem godine biće proglašena ona kompanija koja je imala najuspešnije radove (finaliste i dobitnike) u drugim kategrijama.
U svakoj od kategorija potrebno je prikazati kompletnu integrisanu kampanju i navesti sve alate komunikacije koji su korišćeni u realizaciji, sa posebnim naglaskom na određeni kanal/alat, u zavisnosti od kategorije u kojoj je projekat prijavljen.
Ukoliko je na istoj kampanji radilo više agencija, svaka od njih može prijaviti projekat za nagradu, ali u videu ili prezentaciji mora jasno navesti koji deo kampanje potpisuje, odnosno koji deo kampanje predstavlja autorsko delo agencije.
Jedan projekat može biti prijavljen u više kategorija. U tom slučaju, svaka prijava će se tretirati kao posebna i kao takva mora imati svoj popunjen formular i potvrdu o uplaćenoj kotizaciji.
Radovi koji su prijavljeni u više kategorija mogu osvojiti nagradu samo u jednoj kategoriji i to onoj u kojoj su ostvarili najveći broj bodova.
Žiri čini 25 uglednih profesionalaca iz kreativnih, PR i digitalnih agencija iz Srbije i regiona. Kandidate za članove Žirija predlaže i bira organizator Festivala. Članovi Žirija između sebe, tajnim glasanjem, biraju predsednika Žirija. Žiri za nagrade KAKTUS 2015 čine:
1. Anja Radulović, kreativni direktor, Leo Burnett
2. Borislav Miljanović, CEO, Represent Communications
3. Boris Marčetić, kreativni direktor, Popular Bruketa&Žinić OM
4. Vesna Ćeranić, Associate Partner, Executive Group
5. Vladimir Ćosić, kreativni direktor, McCann Beograd
6. Vladimir Mitrović, kreativni direktor, Ovation BBDO
7. Dejan Ranđić, CEO, DNA Communications
8. Igor Grmuša, Country Manager, Degordian
9. Ivan Živković, Managing & Creative Director, Pioniri Communications
10. Lea Stanković, Digital Creative Manager, Communis DDB
11. Marina Grihović, direktor agencije Headline i suvlasnik agencije za digitalne komunikacije Dkit
12. Miloš Ilić, kreativni direktor, LUNA/TBWA Belgrade
13. Miloje Sekulić, E-PR i suosnivač, Homepage
14. Nevena Kurtović, Managing Director, Fusion Communications
15. Nebojša Babić, kreativni direktor i osnivač, Orange Studio
16. Slaviša Savić, Idea Man, Art Director, New Moment New Ideas Company
17. Srđan Erceg, osnivač i direktor, HUGE Media
18. Srđan Mihajlović, kreativni direktor, Grey Belgrade
19. Tamara Bekčić, direktorka i suosnivač, Chapter 4 PR
20. Toni Laurenčić, kreativni direktor, Idea Plus Communications
1. Alen Kekić, kreativni direktor, I TO NIJE SVE!, Hrvatska
2. Vanja Blumenšajn, kreativni direktor, Señor, Hrvatska
3. Vesna Beganović, Founder & CEO, Via Media, Bosna i Hercegovina
4. Zoran Trojar, Partner, Sonce.net, Slovenija
5. Oliver Noveski, Digital Account Manager, Brand Union, Makedonija
Žiriranje prijavljenih projekata odvija se tajno elektronskim putem, na unapred pripremljenom obrascu.Pojedinačne ocene članova Žirija su tajna.
Žiriranje se odvija u dva kruga:
U prvom, predselekcijskom krugu žiriranja, članovi Žirija pregledaju sve prijavljene radove i glasovima DA ili NE rade predselekciju prijava. Projekti koji su osvojili minimum 13 DA članova Žirija nastavljaju takmičenje u drugom krugu.
U drugom, selekcijskom krugu glasanja, Žiri ponovo pregleda radove koji su prošli prvi krug i ocenjuju ih na osnovu sledećih kriterijuma:
1 .Ciljevi i strategija – do 20 bodova;
2. Originalnost kreativne ideje – do 20 bodova;
3. Upotreba relevantnog alata i kvalitet realizacije ideje – do 20 bodova;
4. Opšti utisak o integrisanosti kampanje – do 20 bodova;
5. Rezultati kampanje – do 20 bodova.
Zbir ocena po navedenim kriterijumima se sabira i deli sa pet. Konačna ocena svakog finaliste je prosečna ocena izvedena iz prosečnih ocena članova Žirija koji su glasali u toj kategoriji.
Prema rang listi dobijenih bodova, pet najbolje ocenjenih radova u svakoj kategoriji postaju finalisti takmičenja. U finale ne može ući kampanja koja je imala prosečnu ocenu manju od 65 bodova.
Dobitnik u kategoriji je ona integrisana kampanja, koja je među finalistima u kategoriji osvojila najveći broj bodova, uz uslov da je prešla minimalni bodovni prag za pobednika od 80 bodova. Ukoliko dve kampanje imaju isti broj bodova, članovi Žirija pristupaju ponovnom glasanju sa DA ili NE.
Radovi iz 10 kategorija koji su u drugom krugu žiriranja osvojili nagrade ulaze u konkurenciju za Grand Prix. Titulu Integrisana kampanja godine – Grand Prix osvaja ona kampanja koja je imala najviše bodova članova Žirija. Ukoliko dve kampanje imaju isti broj bodova, nagradu dobija ona kampanja koja je po kriterijumu Opšti utisak o integrisanosti kampanje imala najveću prosečnu ocenu.
U kategoriji za Agenciju godine, boduju se isključivo kampanje agencije koje su ušle u finale i proglašane dobitnicima u nekoj od 10 kategorija. Svaki finalista nosi 1 bod, a svaki dobitnik po 3 boda. Gran Prix donosi dodatnih 8 bodova.
U slučaju da je u kreiranju i realizaciji integrisane kampanje učestvovalo više agencija, svi bodovi biće dodeljeni isključivo agenciji koja je prijavila projekat na takmičenje i njoj će biti dodeljena nagrada.
U kategoriji Oglašivač godine, boduju se isključivo kampanje agencije koje su ušle u finale i proglašane dobitnicima u nekoj od 10 kategorija, bez obzira da li je projekat prijavila jedna ili više agencija.
Svaki finalista nosi 1 bod, a svaki dobitnik po 3 boda. Gran Prix donosi dodatnih 8 bodova.
Svaki član Žirija ocenjuje prijavljene takmičarske radove samostalno i suvereno, u skladu sa stručnim znanjem, ugledom i autoritetom. Ponavljanje glasanja dopušteno je po odluci predsednika Žirija, ukoliko postoje osnovane sumnje da je došlo do nepravilnosti ili nerazumevanja procesa glasanja za pojedine kategorije.
Član Žirija, odnosno organizacija koju predstavlja, može da prijavljuje i kandiduje radove tokom trajanja njegovog mandata u Žiriju. Član Žirija ne ocenjuje radove u kategoriji za koju je prijavljen rad tima ili organizacije s kojima sarađuje, kao ni rad s kojim je na bilo koji način povezan, a što bi ga dovelo u sukob intresa. Organizator festivala KAKTUS 2015 odrediće osobu koja će biti zadužena za sabiranje svih ocena dobijenih tokom glasanja.
Pobednici u svakoj kategoriji ostaju u potpunosti tajni (čak i članovima Žirija) do samog neposrednog proglašenja na Festivalu 29. oktobra.
Ukoliko se naknadno ustanovi da je nagrađeni projekat na bilo koji način prekršio pravila takmičenja, zakonske i etičke norme, nagrada će biti oduzeta, a informacija o tome biće prosleđena svim javnostima koje su bile obaveštene o dodeli nagrada.
Sve kampanje koje su osvojile nagrade biće javno objavljene nakon dodele nagrada na portalu Marketing mreža i sajtu Festivala.
Kotizacija po pojedinačnoj prijavi u svim kategorijama iznosi 8.500 dinara. Kotizacija se ne naplaćuje u kategorijama Grand Prix – Integrisana kampanja godine, Agencija godine i Oglašivač godine.
Da bi rad ušao u selekciju, kotizacija mora biti uplaćena najkasnije na dan zatvaranja konkursa.