Kaktus živi u jako teškim i neprijatnim uslovima: oko njega su samo pesak, vrućina i pomalo korova. Ali ako ima samo malo vode, ako ima taj osnovni podstrek, on se razvija, raste i živi.
Iz tog razloga odabrali smo kaktus kao simbol festivala, jer želimo da negujemo IDEJE KOJE OPSTAJU.Festival će i ove godine slaviti samo one kampanje i projekte koje izlaze iz granica očiglednog i uprkos teškim uslovima inspirišu i proizvode najefikasniju komunikaciju sa ciljnim grupama.
12.00 – 13.00 | Registracija učesnika |
13.00 – 13.15 | Zvanično otvaranje festivala |
13.15 – 14.00 | Opening Keynote Presentation: The Ripple Effect! Paul Meates, Creative Director, Droga5 New York (USA) |
14.00 – 14.30 | One on one: Social Media Advocacy Maria Melkova, Marketing & Operations Lead for the Multi-Country Area CEE, Microsoft Tanja Tatomirović, Communications Lead for the Multi-Country Area of CEE, Microsoft |
14.30 – 14.45 | Black'n'Easy - pauza za kafu i networking |
14.45 – 15.15 | Creative Talking: Comunicate "responsibly" Eoin Sherry, Creative Director, McCann Milan (Italy) |
15.15 – 15.45 | Attention Hacking: Cognitive Biases in the Age of Digital Empowerment Miloš Aleksić, Digital Account Manager, Direct Media (Serbia) |
15.45 – 16.15 | Why it is better to be good and how to deal with the "asshole" factor? Folker Wrage, Owner, Wrage/Antwort and Former Chief Creative Officer, Havas Zürich (Swizerland) |
16.15 – 16.30 | Black'n'Easy - pauza za kafu i networking |
16.30 – 17.30 | Debata: We don't advertise, we solve problem! Moderator: Svetlana Ćopić, Creative Director, Scholz&Friends Učesnici: Vladmir Mitrović, Creative Director, Ovation BBDO Nebojša Krivokuća, Creative Director, Communis DDB Žarko Veljković, Creative Director, McCann Skoplje – Sarajevo – Tirana Anja Radulović, Creative Director, Leo Burnett Iva Mitrović, Creative Director, Fullhouse Ogilvy Boris Marčetić, Creative Director, Popular Communications |
13.00 – 14.00 | Okupljanje učesnika |
14.00 – 17.00 |
|
17.00 – 17.30 | Black'n'Easy - pauza za kafu i networking |
17.30 – 18.00 | Attention marketing: How we can hack the consumer mind and get their attention Alemsah Ozturk, Chief Happiness Officer and Co-Founder, 4129 Grey EMEA (Turkey) |
18.30 – 19.00 | Disruption® vs. Fear Is testing killing the ideas? Do creative agencies "hate" research agencies? Janez Rakušček, Executive Creative Director, Luna\TBWA (Slovenia) Radovan Kupres, Creative Director, Luna TBWA Belgrade (Serbia) |
19.00 – 20.00 | Koktel i networking |
20.00 – 21.30 | Svečana dodela nagrada KAKTUS 2017 |
Paul je međunarodno nagrađivani kreativni direktor. Agencijsku karijeru započeo je u Ogilvy & Mather Sydney, pre skoro 17 godina.
Tokom karijere iskustvo je sticao u agencijama širom sveta – brainCELLS Perth, Rothco Dublin, The George Agency (Publicis Group) Melbourne, GPY&R Melbourne, Clemenger BBDO Adelaide, kreirajući kampanje za najveće svetske brendove.
Njegovi kreativni radovi osvajali su nagrade na svim najznačajnim međunarodnim festivalima Cannes Lions, Effie, Clio, AdFest, One Show, MADC, The WEBBYS, London International, Spikes Asia, ADMA itd.
Paul voli da crta, surfuje, čita, piše, kreira nove ideje, ali i da jede tost i pije čaj.
Od 2013. godine radi kao Creative Director u agenciji Droga5 u Njujorku.
Eoin je međunarodno nagrađivani multidisciplinarni kreativac. Rođen je u Madridu u Španiji. Agencijsku karijeru započeo je kao grafički dizajner u agenciji Tilde Communication u Španiji.
Tokom karijere iskustvo je sticao u agencijama u Španiji i Italiji, kreirajući kampanje za najveće svetske brendove.
Njegovi kreativni radovi osvajali su nagrade na svim najznačajnim međunarodnim festivalima Cannes Lions, Clio, One Show, El Sol, Art DIRECTORS CLUB, CdeC, Echo Awards, EFFIE, John Caples.
Eoin voli muziku, crtanje, pisanje, grafite, fotografiju, animacije, sport…
Od 2017. godine radi kao Creative Director u agenciji McCann Milan u Italiji.
Folker je studirao psihologiju, ali u toj oblasti nije video svoju profesionalnu budućnost. Pet godina radio je kao stjuart i kaže da je to bio odličan način da obiđe svet. Radio je i kao muzički novinar i DJ.
Godine 1993. započinje karijeru u advertajzingu, radeći kao Junior Copywriter u agenciji Ogilvy One, ali je vrlo brzo unapređen na poziciju kreativnog direktora.
Tokom karijere iskustvo je sticao u agencijama širom sveta - OgilviOne, Leo Burnett Frankfurt, Saatchi&Saatchi X Frankfurt, Publicis Dialog, McCann Erickson Swizerland, McCann Erickson Istabul i dr.
Od 2015. godine radio je kao CCO u agenciji Havas Swizerland. Osnovao je i svoju agenciju Wrage/Antwort, u okviru koje, između ostalog, radi i na razvijanju startapa. Završio je Berlin School of Creative Leadership.
Folker kaže da kada bi život bio kutija čokolade, on bi bio ona najveća.
U toku svoje karijere, Alemsah je osnovao nekoliko agencija i startapa, a imenovan je i za najmlađeg kreativnog direktora u Turskoj do 24 godine.
Alemsah je osnovao agenciju 41?29! u februaru 2007. godine. U prvih pet godina, agencija postaje jedna od najnagrađivanijih i najuspešnijih digitalnih agencija u Turskoj, a 2015. pridružuje se WPP mreži.
Od maja 2015. godine, Grey Istanbul spojio se sa agencijom 41?29!, a Alemsah je imenovan za direktora nove full service agencije 4129 Grey.
Njegovi kreativni radovi osvajali su nagrade na svim najznačajnim međunarodnim festivalima Cannes Lions, Clio, Eurobest, Golden Drum, D&AD, Webby i dr. Bio je deo žirija na Cannes Lions, Golden Drum, New York Festival i nekoliko drugih lokalnih i globalnih festivala.
Alemsah je veoma aktivan na društvenim mrežama sa 320k+ pratilaca na Twitter-u, gde deli svoja razmišljanja i tekstove o kreativnoj kulturi sa svog bloga. Pored toga, Alemsah je veoma popularan kao predavač i jedan od najpopularnijih TEDx govornika.
Proglašen je i preduzetnikom za primer od strane SAD VP Joe Bidena.
U slobodno vreme pokušava da završi svoju sledeću knjigu, piše članke za Harvard Business Reviev i igra igrice.
Sa preko 20 godina iskustva u marketingu, Maria je imala priliku da radi u nekoliko multinacionalnih kompanija, kao što su PricevaterhouseCoopers, Sharp i Microsoft. Tokom profesionalne karijere, radila je i u različitim državama i kulturama, uključujući Tursku i Sloveniju. Studirala je u oblasti ljudskih resursa i operativnog menadžmenta, a ima diplomu iz istorije umetnosti i muzeologije, menadžmenta i marketinga, kao i cross-cultural komunikacije.
Maria trenutno radi na poziciji Marketing & Operations Lead for the Multi-Country Area of Central and Eastern Europe u kompaniji Microsoft.
Rad sa potrošačima i partnerima, kreiranje i realizacija velikih marketinških kampanja, njena su profesionalna strast.
Tanja ima iskustvo u oblasti komunikacija više od jedne decenije. Radila je u jednoj od najvećih regionalnih telekomunikacionih kompanija kao direktor za korporativne komunikacije. Upravljala je kriznim komunikacijama srpske petrohemijske kompanije i radila kao portparol i PR savetnik Vrhovnog privrednog suda u Srbiji, koordinišući 17 regionalnih sudova.
Krajem 2010. godine međunarodni magazin Digital TV uvrstio je Tanju u listu TOP 50 najvažnijih ljudi u evropskoj digitalnoj, TV i broadband industriji. Tanja je osvojila i nekoliko nacionalnih i međunarodnih nagrada za izvrsnost u oblasti komunikacija. Magistrirala je u obasti komunikacija na Univerzitetu u Beogradu i trenutno završava doktorske studije i istraživanje, piše disertaciju na Fakultetu umetnosti u Beogradu, a fokusira se na kulturu i upravljanje medijima. Napisala je knjigu o fašističkoj propagandi tokom Drugog svetskog rata, a takođe je i jedan od glavnih likova u popularnom romanu "Prave Beograđanke”.
Janez se pridružio svetu oglašavanja 1989. godine kao student na Akademiji za pozorište, radio, film i televiziju na Univerzitetu u Ljubljani, Slovenija. Nakon diplomiranja započeo je svoju karijeru kao Copywriter u agencijama Magenta, Luna i Studio Marketing/JWT, gde je 1995. godine unapređen u kreativnog direktora, a kasnije na poziciju direktora kreativnog sektora. Pridružio se agenciji Luna\TBWA kao kreativni direktor 2001. godine i trenutno radi kao Executive Creative Director. Radi sa važnim domaćim i međunarodnim klijentima (BMV, Telekom Slovenije, Ljubljanska mlekara, Delo novine, Krka, Beko, Lidl, Pivara Laško, UniCredit banka, Japan Tobacco International).
U svojoj karijeri dobio je mnoge međunarodne i nacionalne nagrade za oglašavanje (Cannes Lions, Epica, Golden Drum, SOF, Effie). Godine 2011. dobio je prestižnu nagradu za oglašivačku ličnost koju dodeljuje slovenačka reklamna komora.
Janez je napisao dve knjige o teoriji filma: Suze i kiše i (Meta)fizika filmske naracije. Pored toga, gostujući je predavač na različitim fakultetima na Univerzitetu u Ljubljani. Janez je i predsednik ADC* SLO - kluba slovenskih art direktora, član Odbora Kluba evropskih art direktora i član nekoliko domaćih i međunarodnih festivala (SOF, Golden Drum, Južna Koreja ADSTARS, Kijevski međunarodni festival oglašavanja...).
Radovan ima više od 20 godina profesionalnog iskustva u medijima, oglašavanju i društvenom aktivizmu.
Bio je kreativni lider mnogih visoko cenjenih i nagrađivanih kampanja za različite klijente i kategorije (nekoliko kampanja u Crnoj Gori, kampanja Telekoma Srbija "Žute stranice", kampanja Banca Intesa "Make Plastic Alive"...). Od 2006. Radovan vodi kreativni tim agencije Luna TBWA i učestvuje u aktivnostima regionalnih kreativnih timova TBWA Adriatic.
Takođe, bio je glavni kreativac u produkciji brojnih TV programa, uključujući izuzetno priznate i međunarodno nagrađivane dokumentarne serije "Sav taj narod" i "SFRJ za početnike", #SamoKažem - prva veb drama na Balkanu... Radovan je bio zadužena za mnoge kampanje vezane za ljudska prava i društvene uzroke, uključujući "Srebrenicu, 1995 - 2005", koja je imala ogromnu međunarodnu pokrivenost u medijima širom sveta.
Dushan Drakalski, u poslednjih 10 godina, radio je kao filmski i kreativni direktor. Karijeru je započeo 1997. godine u agenciji S Team Bates Saatchi & Saatchi. Do nedavno bio je na poziciji regionalnog kreativnog direktora u agenciji New Moment New Ideas Company Y&R, nakon čega prelazi na poziciju izvršnog kreativnog direktora agencije Demner, Merlicek & Bergmann, Austrija.
Njegov rad priznat je na mnogim festivalima širom sveta, uključujući i Cannes Lion, Eurobest, New York Festival, Epica, Golden Drum, Moscow International Advertising Festival, kao i na brojnim regionalnim festivalima. Pod njegovim vodstvom, New Moment je dobio titulu Agencija godina na Golden Drum festivalu 2013. godine, a New Moment Skopje prvog Titanijumskog kanskog lava.
Bio je visoko ocenjen predavač na festivalu u Kanu, Golden Drumu i Eurobestu. Radio je na velikom broju klijenata poput Kamenitza, Cosmofon, Vivacom, Vlada Makedonije, One Operator, Postbank, Viva, Slovenia Telecom, IPKO Operator, Millenium Cinema itd.
Miloš je započeo svoju karijeru u Sonique, radeći u digitalnoj produkciji za neke od najvećih brendova i agencija u Velikoj Britaniji. Zatim je ušao u agencijski svet, priključivši se Basic Advertising-u u Srbiji, gde je bio account i strateg za neke od najvećih korporacija u regionu.
U potrazi za svežim saznanjima, Miloš je nekoliko godina proveo u klijentskim organizacijama. Tamo se oprobao u raznim marketinškim i poslovnim ulogama, radeći u Rusiji, Ukrajini i Palestini. Tokom ovog perioda, Miloš je osnovao Odvratajzing.com, websajt i praksu za strateški konsalting.
Svoje rastuće intresovanje za tehnologiju oglašavanja zatim je pretočio u poziciju u Sizmek-u, gde je servisirao GroupM EMEA agencije. Danas, Miloš kreira digitalne strategije i integrisane planove komunikacije za veliki broj klijenata agencije Direct Media.
Bojan Babić je neostvareni profesor književnosti i ostvareni kreativni direktor u agenciji Executive Group. Tokom prethodnih 12 godina, bio je Copywriter i Associate Creative Director u agencijama Incognito i Mccann Beograd. Radio je za najveće domaće i svetske klijente na lokalnim, regionalnim i globalnim kampanjama od kojih su neke osvojile veliki broj nagrada na festivalima kao što su Golden Drum, Cresta, Kaktus, UEPS, EFMA...
Bojan je i pisac. Do sada je objavio sedam knjiga poezije i proze, a njegov roman "Devojčice, budite dobre", za koji je dobio nagradu "Borislav Pekić", preveden je na engleski jezik i objavljen u Londonu.
Ne voli da mistifikuje svoj posao, ali ipak ne veruje da to baš svako može da radi.
KAKTUS je strukovna nagrada koja se dodeljuje kompanijama, institucijama i agencijama za najkvalitetnije i najprofesionalnije pojedinačne i integrisane kampanje u protekloj godini. O tome ko će dobiti ovogodišnji KAKTUS odlučuje stručni Žiri koji čine ugledni profesionalci iz kreativnih, PR i digitalnih agencija iz Srbije i regiona.
KAKTUS je nagrada kojom strukovni portal Marketing mreža želi da promoviše profesionalne uzore, ali i da svoj doprinos unapređenju i razvoju struke u Srbiji.
Nagrade će ove godine biti dodeljene 2. novembra u Beogradu u okviru trećeg po redu Festivala integrisanih komunikacija – KAKTUS 2017.
Na Konkursu za nagrade KAKTUS mogu da učestvuju sva pravna lica koja su realizovala pojedinačne i integrisane komunikacijske kampanje na teritoriji Srbije. Adaptirane međunarodne kampanje biće diskvalifikovane.
Na konkurs mogu biti prijavljeni pojedinačni radovi, kao i integrisane kampanje za čiju realizaciju je korišćeno minimum tri kanala/alata komunikacije (TV oglas, radio oglas, PR, print oglas, BTL, event, direktni marketing, društvene mreže, mobilne aplikacije itd).
Prijave se moraju odnositi na kampanje koje su realizovane u periodu od 1. avgusta 2016. do 1. avgusta 2017. godine. Za višegodišnje projekte potrebno je prikazati celokupni projekat, sa posebnim osvrtom na realizaciju i efekte u naznačenom periodu.
Rok za dostavljanje radova je 20. septembar 2017. godine.
Radovi se prijavljuju isključivo elektronski, putem sajta www.kaktus.rs.
Prijave moraju da sadrže:
Prijava sadrži isključivo jedan dokument – video, case board ili prezentaciju – u kome su prikazani svi gore navedeni elementi. Dodatni materijali neće biti ocenjivani od strane stručnog Žirija.
Prijave moraju sadržati navedene obavezne elemente, a radovi biti u skladu sa svim relevantnim profesionalnim, etičkim i pravnim zahtevima. Klijent, odnosno oglašivač mora biti obavešten o tome da će kampanja biti prijavljena za KAKTUS nagrade.
Pojedinačni radovi (npr. TV oglas ili serija oglasa) konkurišu u sledećim kategorijama:
Svi pojedinačni radovi prijavljeni u gore navedenim kategorijama moraju biti deo neke kampanje. Ghost projekti biće diskvalifikovani.
Integrisane kampanje konkurišu u sledećim kategorijama:
Glavne KAKTUS nagrade:
Ukoliko je na istoj kampanji radilo više agencija, svaka od njih može prijaviti projekat za nagradu, ali u videu, case boardu ili prezentaciji mora jasno navesti koji deo kampanje potpisuje, odnosno koji deo kampanje predstavlja autorsko delo agencije.
Jedan projekat može biti prijavljen u više kategorija. U tom slučaju, svaka prijava će se tretirati kao posebna i kao takva mora imati svoj popunjen formular i potvrdu o uplaćenoj kotizaciji.
Radovi koji su prijavljeni u više kategorija mogu osvojiti nagrade u maksimum dve kategorije i to u onima u kojima su ostvarili najveći broj bodova.
Žiri čine ugledni profesionalaci iz kreativnih, PR i digitalnih agencija iz Srbije i regiona. Žiri čini ukupno 11 stručnjaka iz Srbije i 11 stručnjaka iz regiona.
Kandidati za članove Žirija iz Srbije biraju se kroz javno objavljen konkurs i bodovanje poslate dokumentacije. Kandidate za članove Žirija iz regiona predlaže i bira organizator Festivala. Članovi Žirija iz Srbije i regiona između sebe, tajnim glasanjem, biraju predsednike Žirija.
Žiri za nagrade KAKTUS 2017 čine:
Žiriranje prijavljenih projekata odvija se tajno elektronskim putem, na unapred pripremljenoj platformi. Članovi Žirija iz Srbije i članovi Žirija iz regiona ocenjuju radove nezavisno. Pojedinačne ocene članova oba Žirija su tajna.
Žiriranje se odvija u dva kruga:
U prvom, predselekcijskom krugu žiriranja, članovi Žirija pregledaju sve prijavljene radove i glasovima DA ili NE rade predselekciju prijava. Projekti koji su osvojili minimum 11 DA članova Žirija nastavljaju takmičenje u drugom krugu.
Nakon prvog kruga žiriranja, a najkasnije pre kraja drugog kruga glasanja, predsednici Žirija mogu da organizuju sastanak članova Žirija.
U drugom, selekcijskom krugu glasanja, Žiri ponovo pregleda radove koji su prošli prvi krug i ocenjuju ih na osnovu sledećih kriterijuma:
Zbir ocena po navedenim kriterijumima se sabira i deli sa tri, odnosno pet. Konačna ocena svakog finaliste je prosečna ocena izvedena iz prosečnih ocena svih članova Žirija koji su glasali u toj kategoriji.
Prema rang listi dobijenih bodova, pet najbolje ocenjenih radova u svakoj kategoriji postaju finalisti takmičenja. U finale ne može ući kampanja koja je imala prosečnu ocenu manju od 60 bodova.
Dobitnik u kategoriji je ona pojedinačna ili integrisana kampanja, koja je među finalistima u kategoriji osvojila najveći broj bodova, uz uslov da je prešla minimalni bodovni prag za pobednika od 80 bodova. Ukoliko dve kampanje imaju isti broj bodova, članovi Žirija pristupaju ponovnom glasanju sa DA ili NE.
Radovi isključivo iz kategorija Integrisane kampanje, koji su u drugom krugu žiriranja osvojili nagrade, ulaze u konkurenciju za Grand Prix. Titulu Integrisana kampanja godine – Grand Prix osvaja ona kampanja koja je imala najviše bodova članova Žirija. Ukoliko dve kampanje imaju isti broj bodova, nagradu dobija ona kampanja koja je po kriterijumu Opšti utisak o integrisanosti kampanje imala najveću prosečnu ocenu.
U kategoriji za Agenciju godine, boduju se isključivo kampanje agencije koje su ušle u finale i proglašane dobitnicima u svim ostalim kategorijama. Svaki finalista nosi 1 bod, a svaki dobitnik po 2 boda. Gran Prix donosi dodatna 3 boda.
Ukoliko dve ili više agencija imaju isti broj bodova, nagradu dobija ona agencija koja ima najviše dobitnika u svim ostalim kategorijama.
U slučaju da je u kreiranju i realizaciji integrisane kampanje učestvovalo više agencija, svi bodovi biće dodeljeni isključivo agenciji koja je prijavila projekat na takmičenje i njoj će biti dodeljena nagrada.
U kategoriji Oglašivač godine, boduju se isključivo kampanje agencije koje su ušle u finale i proglašane dobitnicima u svim ostalim kategorijama, bez obzira da li je projekat prijavila jedna ili više agencija. Svaki finalista nosi 1 bod, a svaki dobitnik po 2 boda. Gran Prix donosi dodatna 3 boda.
Ukoliko dva ili više oglašivača imaju jednak broj bodova, nagradu dobija onaj oglašivač koji je imao više dobitnika u svim ostalim kategorijama.
Svaki član Žirija ocenjuje prijavljene takmičarske radove samostalno i suvereno, u skladu sa stručnim znanjem, ugledom i autoritetom. Ponavljanje glasanja dopušteno je po odluci predsednika Žirija, ukoliko postoje osnovane sumnje da je došlo do nepravilnosti ili nerazumevanja procesa glasanja za pojedine kategorije.
Član Žirija, odnosno organizacija koju predstavlja, može da prijavljuje i kandiduje radove tokom trajanja njegovog mandata u Žiriju. U svim kategorijama, član Žirija ne ocenjuju sopstvene radove, radove tima, radove agencija iz iste grupacije ili agencije/a sa kojima sarađuje, kao ni rad sa kojim je na bilo koji način povezan, a što bi ga dovelo u sukob intresa.
Organizator festivala KAKTUS 2017 odrediće osobu koja će biti zadužena za sabiranje svih ocena dobijenih tokom glasanja.
Pobednici u svakoj kategoriji ostaju u potpunosti tajni (čak i članovima Žirija) do samog neposrednog proglašenja na Festivalu 2. novembra 2017. godine.
Ukoliko se naknadno ustanovi da je nagrađeni projekat na bilo koji način prekršio pravila takmičenja, zakonske i etičke norme, nagrada će biti oduzeta, a informacija o tome biće prosleđena svim javnostima koje su bile obaveštene o dodeli nagrada.
Sve kampanje koje su osvojile nagrade biće javno objavljene nakon dodele nagrada na portalu Marketing mreža www.marketingmreza.rs i sajtu Festivala www.kaktus.rs.
Kotizacija po pojedinačnoj prijavi u svim kategorijama iznosi 8.500 dinara. Kotizacija se ne naplaćuje u kategorijama Grand Prix – Integrisana kampanja godine, Agencija godine i Oglašivač godine.
Da bi rad ušao u selekciju, kotizacija mora biti uplaćena najkasnije na dan zatvaranja konkursa.