Kaktus živi u jako teškim i neprijatnim uslovima: oko njega su samo pesak, vrućina i pomalo korova. Ali ako ima samo malo vode, ako ima taj osnovni podstrek, on se razvija, raste i živi.
Iz tog razloga odabrali smo kaktus kao simbol festivala, jer želimo da negujemo IDEJE KOJE OPSTAJU.Festival će i ove godine slaviti samo one kampanje i projekte koje izlaze iz granica očiglednog i uprkos teškim uslovima inspirišu i proizvode najefikasniju komunikaciju sa ciljnim grupama.
12.00 – 13.00 | Registracija učesnika |
13.00 – 13.15 | Zvanično otvaranje festivala |
13.15 – 14.00 | Opening Keynote Presentation: The Ripple Effect! Paul Meates, Creative Director, Droga5 New York (USA) |
14.00 – 14.30 | One on one: Social Media Advocacy Maria Melkova, Marketing & Operations Lead for the Multi-Country Area CEE, Microsoft Tanja Tatomirović, Communications Lead for the Multi-Country Area of CEE, Microsoft |
14.30 – 14.45 | Black'n'Easy - pauza za kafu i networking |
14.45 – 15.15 | Creative Talking: Comunicate "responsibly" Eoin Sherry, Creative Director, McCann Milan (Italy) |
15.15 – 15.45 | Attention Hacking: Cognitive Biases in the Age of Digital Empowerment Miloš Aleksić, Digital Account Manager, Direct Media (Serbia) |
15.45 – 16.15 | Why it is better to be good and how to deal with the "asshole" factor? Folker Wrage, Owner, Wrage/Antwort and Former Chief Creative Officer, Havas Zürich (Swizerland) |
16.15 – 16.30 | Black'n'Easy - pauza za kafu i networking |
16.30 – 17.30 | Debata: We don't advertise, we solve problem! Moderator: Svetlana Ćopić, Creative Director, Scholz&Friends Učesnici: Vladmir Mitrović, Creative Director, Ovation BBDO Nebojša Krivokuća, Creative Director, Communis DDB Žarko Veljković, Creative Director, McCann Skoplje – Sarajevo – Tirana Anja Radulović, Creative Director, Leo Burnett Iva Mitrović, Creative Director, Fullhouse Ogilvy Boris Marčetić, Creative Director, Popular Communications |
13.00 – 14.00 | Okupljanje učesnika |
14.00 – 17.00 |
|
17.00 – 17.30 | Black'n'Easy - pauza za kafu i networking |
17.30 – 18.00 | Attention marketing: How we can hack the consumer mind and get their attention Alemsah Ozturk, Chief Happiness Officer and Co-Founder, 4129 Grey EMEA (Turkey) |
18.30 – 19.00 | Disruption® vs. Fear Is testing killing the ideas? Do creative agencies "hate" research agencies? Janez Rakušček, Executive Creative Director, Luna\TBWA (Slovenia) Radovan Kupres, Creative Director, Luna TBWA Belgrade (Serbia) |
19.00 – 20.00 | Koktel i networking |
20.00 – 21.30 | Svečana dodela nagrada KAKTUS 2017 |
KAKTUS je strukovna nagrada koja se dodeljuje kompanijama, institucijama i agencijama za najkvalitetnije i najprofesionalnije pojedinačne i integrisane kampanje u protekloj godini. O tome ko će dobiti ovogodišnji KAKTUS odlučuje stručni Žiri koji čine ugledni profesionalci iz kreativnih, PR i digitalnih agencija iz Srbije i regiona.
KAKTUS je nagrada kojom strukovni portal Marketing mreža želi da promoviše profesionalne uzore, ali i da svoj doprinos unapređenju i razvoju struke u Srbiji.
Nagrade će ove godine biti dodeljene 2. novembra u Beogradu u okviru trećeg po redu Festivala integrisanih komunikacija – KAKTUS 2017.
Na Konkursu za nagrade KAKTUS mogu da učestvuju sva pravna lica koja su realizovala pojedinačne i integrisane komunikacijske kampanje na teritoriji Srbije. Adaptirane međunarodne kampanje biće diskvalifikovane.
Na konkurs mogu biti prijavljeni pojedinačni radovi, kao i integrisane kampanje za čiju realizaciju je korišćeno minimum tri kanala/alata komunikacije (TV oglas, radio oglas, PR, print oglas, BTL, event, direktni marketing, društvene mreže, mobilne aplikacije itd).
Prijave se moraju odnositi na kampanje koje su realizovane u periodu od 1. avgusta 2016. do 1. avgusta 2017. godine. Za višegodišnje projekte potrebno je prikazati celokupni projekat, sa posebnim osvrtom na realizaciju i efekte u naznačenom periodu.
Rok za dostavljanje radova je 20. septembar 2017. godine.
Radovi se prijavljuju isključivo elektronski, putem sajta www.kaktus.rs.
Prijave moraju da sadrže:
Prijava sadrži isključivo jedan dokument – video, case board ili prezentaciju – u kome su prikazani svi gore navedeni elementi. Dodatni materijali neće biti ocenjivani od strane stručnog Žirija.
Prijave moraju sadržati navedene obavezne elemente, a radovi biti u skladu sa svim relevantnim profesionalnim, etičkim i pravnim zahtevima. Klijent, odnosno oglašivač mora biti obavešten o tome da će kampanja biti prijavljena za KAKTUS nagrade.
Pojedinačni radovi (npr. TV oglas ili serija oglasa) konkurišu u sledećim kategorijama:
Svi pojedinačni radovi prijavljeni u gore navedenim kategorijama moraju biti deo neke kampanje. Ghost projekti biće diskvalifikovani.
Integrisane kampanje konkurišu u sledećim kategorijama:
Glavne KAKTUS nagrade:
Ukoliko je na istoj kampanji radilo više agencija, svaka od njih može prijaviti projekat za nagradu, ali u videu, case boardu ili prezentaciji mora jasno navesti koji deo kampanje potpisuje, odnosno koji deo kampanje predstavlja autorsko delo agencije.
Jedan projekat može biti prijavljen u više kategorija. U tom slučaju, svaka prijava će se tretirati kao posebna i kao takva mora imati svoj popunjen formular i potvrdu o uplaćenoj kotizaciji.
Radovi koji su prijavljeni u više kategorija mogu osvojiti nagrade u maksimum dve kategorije i to u onima u kojima su ostvarili najveći broj bodova.
Žiri čine ugledni profesionalaci iz kreativnih, PR i digitalnih agencija iz Srbije i regiona. Žiri čini ukupno 11 stručnjaka iz Srbije i 11 stručnjaka iz regiona.
Kandidati za članove Žirija iz Srbije biraju se kroz javno objavljen konkurs i bodovanje poslate dokumentacije. Kandidate za članove Žirija iz regiona predlaže i bira organizator Festivala. Članovi Žirija iz Srbije i regiona između sebe, tajnim glasanjem, biraju predsednike Žirija.
Žiri za nagrade KAKTUS 2017 čine:
Žiriranje prijavljenih projekata odvija se tajno elektronskim putem, na unapred pripremljenoj platformi. Članovi Žirija iz Srbije i članovi Žirija iz regiona ocenjuju radove nezavisno. Pojedinačne ocene članova oba Žirija su tajna.
Žiriranje se odvija u dva kruga:
U prvom, predselekcijskom krugu žiriranja, članovi Žirija pregledaju sve prijavljene radove i glasovima DA ili NE rade predselekciju prijava. Projekti koji su osvojili minimum 11 DA članova Žirija nastavljaju takmičenje u drugom krugu.
Nakon prvog kruga žiriranja, a najkasnije pre kraja drugog kruga glasanja, predsednici Žirija mogu da organizuju sastanak članova Žirija.
U drugom, selekcijskom krugu glasanja, Žiri ponovo pregleda radove koji su prošli prvi krug i ocenjuju ih na osnovu sledećih kriterijuma:
Zbir ocena po navedenim kriterijumima se sabira i deli sa tri, odnosno pet. Konačna ocena svakog finaliste je prosečna ocena izvedena iz prosečnih ocena svih članova Žirija koji su glasali u toj kategoriji.
Prema rang listi dobijenih bodova, pet najbolje ocenjenih radova u svakoj kategoriji postaju finalisti takmičenja. U finale ne može ući kampanja koja je imala prosečnu ocenu manju od 60 bodova.
Dobitnik u kategoriji je ona pojedinačna ili integrisana kampanja, koja je među finalistima u kategoriji osvojila najveći broj bodova, uz uslov da je prešla minimalni bodovni prag za pobednika od 80 bodova. Ukoliko dve kampanje imaju isti broj bodova, članovi Žirija pristupaju ponovnom glasanju sa DA ili NE.
Radovi isključivo iz kategorija Integrisane kampanje, koji su u drugom krugu žiriranja osvojili nagrade, ulaze u konkurenciju za Grand Prix. Titulu Integrisana kampanja godine – Grand Prix osvaja ona kampanja koja je imala najviše bodova članova Žirija. Ukoliko dve kampanje imaju isti broj bodova, nagradu dobija ona kampanja koja je po kriterijumu Opšti utisak o integrisanosti kampanje imala najveću prosečnu ocenu.
U kategoriji za Agenciju godine, boduju se isključivo kampanje agencije koje su ušle u finale i proglašane dobitnicima u svim ostalim kategorijama. Svaki finalista nosi 1 bod, a svaki dobitnik po 2 boda. Gran Prix donosi dodatna 3 boda.
Ukoliko dve ili više agencija imaju isti broj bodova, nagradu dobija ona agencija koja ima najviše dobitnika u svim ostalim kategorijama.
U slučaju da je u kreiranju i realizaciji integrisane kampanje učestvovalo više agencija, svi bodovi biće dodeljeni isključivo agenciji koja je prijavila projekat na takmičenje i njoj će biti dodeljena nagrada.
U kategoriji Oglašivač godine, boduju se isključivo kampanje agencije koje su ušle u finale i proglašane dobitnicima u svim ostalim kategorijama, bez obzira da li je projekat prijavila jedna ili više agencija. Svaki finalista nosi 1 bod, a svaki dobitnik po 2 boda. Gran Prix donosi dodatna 3 boda.
Ukoliko dva ili više oglašivača imaju jednak broj bodova, nagradu dobija onaj oglašivač koji je imao više dobitnika u svim ostalim kategorijama.
Svaki član Žirija ocenjuje prijavljene takmičarske radove samostalno i suvereno, u skladu sa stručnim znanjem, ugledom i autoritetom. Ponavljanje glasanja dopušteno je po odluci predsednika Žirija, ukoliko postoje osnovane sumnje da je došlo do nepravilnosti ili nerazumevanja procesa glasanja za pojedine kategorije.
Član Žirija, odnosno organizacija koju predstavlja, može da prijavljuje i kandiduje radove tokom trajanja njegovog mandata u Žiriju. U svim kategorijama, član Žirija ne ocenjuju sopstvene radove, radove tima, radove agencija iz iste grupacije ili agencije/a sa kojima sarađuje, kao ni rad sa kojim je na bilo koji način povezan, a što bi ga dovelo u sukob intresa.
Organizator festivala KAKTUS 2017 odrediće osobu koja će biti zadužena za sabiranje svih ocena dobijenih tokom glasanja.
Pobednici u svakoj kategoriji ostaju u potpunosti tajni (čak i članovima Žirija) do samog neposrednog proglašenja na Festivalu 2. novembra 2017. godine.
Ukoliko se naknadno ustanovi da je nagrađeni projekat na bilo koji način prekršio pravila takmičenja, zakonske i etičke norme, nagrada će biti oduzeta, a informacija o tome biće prosleđena svim javnostima koje su bile obaveštene o dodeli nagrada.
Sve kampanje koje su osvojile nagrade biće javno objavljene nakon dodele nagrada na portalu Marketing mreža www.marketingmreza.rs i sajtu Festivala www.kaktus.rs.
Kotizacija po pojedinačnoj prijavi u svim kategorijama iznosi 8.500 dinara. Kotizacija se ne naplaćuje u kategorijama Grand Prix – Integrisana kampanja godine, Agencija godine i Oglašivač godine.
Da bi rad ušao u selekciju, kotizacija mora biti uplaćena najkasnije na dan zatvaranja konkursa.