Ideje ne počinju kao kompleksne stvari. Naprotiv, svaka se „rađa“ vrlo jednostavno. Dovoljan je samo mali podsticaj: asocijacija, priča, simbol, sećanje… Bilo šta što je moguće promisliti, obraditi, izokrenuti i razviti u nešto koherentno, nešto što je istovremeno i jako lično, ali i izrazito opšte. Nešto što može da komunicira sa svetom, što će svako da prepozna kao „svoje“ bez obzira na godine, pol, obrazovanje, nacionalnu ili bilo koju drugu pripadnost.
Kaktus živi u jako teškim i neprijatnim uslovima: oko njega su samo pesak, vrućina i pomalo korova. Ali ako ima samo malo vode, ako ima taj osnovni podstrek, on se razvija, raste i živi. Iz tog razloga odabrali smo kaktus kao simbol festivala, jer želimo da negujemo IDEJE KOJE OPSTAJU.
Sedmi po redu festival integrisanih komunikacija – KAKTUS 2021, pod sloganom „Brendovi, vrhovi, bodlje i hladni tuševi“, biće održan 2. i 3. novembra u Beogradu. Ove godine akcenat festivala je na brendovima i njihovim vrhunskim kampanjama, a rad na njima, baš kao i Kaktus, jeste bodljikav proces.
Timovi koji rade na izgradnji i pozicioniranju brenda neretko zaspu i bude se misleći na brendove na kojima rade. Često su toliko zaneseni procesom rada da neke signale ignorišu i kada im se „obiju“ o glavu izgledaju kao da ih je neko polio hladnom vodom. Neuspehe progutaju, sažvaću i iz njih uče. Nemirni su jer ih bode inspiracija i naelektrisanost koju osećaju. Gura ih taj entuzijazam i kada ih gurne do vrha osećaju se sjajno, ali uspeh najjače sija posle hladnog tuša.
LIVE + ONLINE STAGE |
|
09.30 – 10.15 | Okupljanje učesnika (Hotel Mona Plaza) |
10.15 – 10.30 | Zvanično otvaranje festivala |
10.30 – 11.00 | Online Keynote Presentation: The Cultural Nuances of Creativity |
11.15 – 11.45 | Online Think Tank: Curating is the new problem solving |
12.00 – 12.30 | Online Creative Talks: How to get pregnant from the universe with innovative ideas? |
12.30 – 13.00 | Call for action: Kreativnost u službi društvene odgovrnosti |
13.00 – 14.00 | Live debata: Šta zna kupac šta je svrha brenda!? |
14.15 – 14.45 | Online Creative Talks: Silly things about important things in advertising. |
15.00 – 15.30 | Online Brand Talks: Influence the future of Marketing |
15.30 – 16.00 | Growth Marketing. How to optimize and improve your strategy for customer relationship building |
16.15 – 16.45 | Online Keynote Presentation: Borderless creativity |
LIVE + ONLINE STAGE |
|
10.00 – 10.30 | Okupljanje učesnika (Hotel Mona Plaza) |
10.30 – 10.45 | Otvaranje drugog dana festivala |
10.45 - 11.15 | Keynote presentation: WABI-SABI The most inteResting presentAtion on ‘creative performance’ you’ve eVErrrr been to. |
11.30 – 13.00 | Live Case Studies: Opismeni se za APOKALIPSU! (FOTO)(VIDEO) (powered by Propulsion & USAID Srbija) |
13.15 – 13.30 | Kako CSR dozvoljava da se približite publici? (powered by Digital Element) |
13.30 – 13.45 | Razvoj šoping centara u eri ekspanzije digitala |
14.00 – 14.30 | Online Think Tank: Creativity Post-Covid |
14.45 – 15.15 | Online Think Tank: Love will keep us alive |
15.15 – 15.45 | Online Brand Talks: Brands with purpose |
15.45 – 16.15 | Online Keynote Presentation: The Thorny Future Ahead Of Us |
16.30 – 17.00 | Online Think Tank: Creative ways of thinking |
17.30 – 18.30 | Koktel (powered by Coca-Cola HBC) i promocija trećeg izdanja publikacije ADBOOKA |
18.30 – 20.30 | Dodela nagrada KAKTUS TALENTS i KAKTUS 2021 |
Basak je stručnjak za marketing i upravljanje brendovima.
Pridružila se Glovu, pionirskoj aplikaciji za isporuku više kategorija i jednoj od vodećih svetskih platformi za isporuku, pre više od dve godine, kao viši marketinški stručnjak. Trenutno je menadžer marketinga za rast u četiri zemlje jugoistočne Evrope – Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, Crnoj Gori i Srbiji.
Basak se bavi promocijom Glova, usluga i proizvoda kompanije. Vodi tim od 8 ljudi, zajedno sa kojima je odgovorna za oblikovanje Glovo marketinške strategije, od digitalnog marketinga do korisničkog iskustva, brenda, poruka i sadržaja, ali i analitike rasta ili proizvoda za rast.
Pre nego što se pridružila Glovu, radila je za FMCG kompanije, kao što su Coca-Cola, Reckitt Benckiser ili Unilever.
Richard ima preko 16 godina bogatog iskustva u advertising industriji. Započeo je karijeru 2004. godine kao new media dizajner, objašnjavajući klijentima važnost postojanja web stranica. Dve godine kasnije i nakon dve veoma uspešne e-prodavnice, dobio je svoj prvi posao u agenciji BBDO kao „art direktor koji zna nešto na internetu“ i odmah se zaljubio u advertising.
Richard je radio u agencijama Y&R, Grey, McCann i Ogilvy, gde je vodio kreativne sektore. Kod kuće ima Belgian Malinois, Grand Prix Effie i Golden Lion na polici sa knjigama koje polira svakog drugog utorka. Richard je veliki ljubitelj eSports, William Gibsona i lazanja sa govedinom.
Fabio je na vodećim pozicijama u kreativnim agencijama poslednjih 15 godina. Pridružio se agenciji Havas u Portugaliji 2009. godine, kao Strategy Director. Od tada, radio je na regionalnim i globalnim pozicijama iz kancelarija u Brazilu, Portugaliji i Dubaiju.
Kampanje na kojima je radio prepoznate su i nagrađivane širom sveta, uključujući Cannes Lions, Effies, The One Show, D&AD, Dubai Lynx, Loeries, Adstars…
Tokom života, uvek se fokusirao na razumevanje ponašanja i kulturnih različitosti, kao načina za pružanje efikasnih strategija kreativne komunikacije. Od brzih etnografija u Meksiku i Tajlandu, do poseta otvorenom tržištu u Nigeriji i Zambiji, njegovo iskustvo obuhvata pet kontinenata i više agencija za oglašavanje i globalne kompanije.
Trenutno je odgovoran za upravljanje i poslovanje Havas Creative agencije u Dubaiju.
Flavia je marketing entuzijasta, koja je vodila nekoliko legendarnih kampanja brendova širom sveta. Poreklom iz Brazila, Flavia je studirala u SAD-u, gde je diplomirala na Miami Business School.
Nakon što je radila za Anheuser-Busch InBev Brazil i Samsung Electronics Latin America, zaposlila se u Burger Kingu u sektor marketinga za Severnu Ameriku. Prosle tri godine, ona sada vodi Marketing Branding i Kids Program na globalnom nivou.
Godine 2020. Flavia je nagrađena priznanjem Women to Watch by AdAge. Ona je odrasla učeći o važnosti kreativnosti i pripovedanja u poslovnom svetu. Flavia promoviše značaj različitosti i inkluzije, ali se i snažno zalaže za uključivanje žena na radnom mestu.
Nelly je direktor komunikacija kompanije Nestlé za jugoistočno evropsko tržište (Bugarska, Rumunija, Srbija, Hrvatska, Slovenija, Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Severna Makedonija). Po obrazovanju inženjer, karijeru je započela u Nestlé-u još 1992. godine snažnim doprinosom poslovanju kulinarske kategorije kompanije Nestlé na bugarskom tržištu, kao i njenim razvojem od 1999. godine.
Od 2014. godine upravlja svim aktivnostima izgradnje, implementacije i upravljanja celokupnim korporativnim identitetom kompanije Nestlé Bugarska, nakon čega je preuzela odgovornost i za brend komunikaciju bogatog portfolija kompanije. Od 2019. godine je na trenutnoj poziciji direktora komunikacija za jugoistočni evropski region.
Kombinujući svoje bogato poslovno iskustvo, komunikacijske veštine i liderske kvalitete, Nelly uspešno upravlja celokupnim brendom i korporativnom komunikacijom kompanije Nestlé u regionu koji joj je poveren. Ona je osmislila brojne komunikacione projekte koji su dobili priznanja za doprinos u stvaranju šire vrednosti za društvo. Na polju održivog razvoja, upravlja nizom komunikacionih projekata inovativnog stila, kao i širokog obima i značaja za društvo u regionu.
Ricardo je multidisciplinarni kreativac, rođen u Rio de Janeiro. Živi i radi u Parizu i putuje po svetu koliko god može.
Trenutno radi u VMLY&R/Red Fuse Paris. Tokom karijere, njegov rad nagrađivan je na najprestižnijih međunarodnih festivalima poput Cannes Lions, One Show i drugi.
Strast mu je popularna kultura i dobre knjige. Ricardo ne propušta priliku da ispriča i čuje neverovatne priče.
Ne prođe ni jedan dan da Frederika ne dotakne kreativni duh umetnika, fotografa, pisaca, slikara, muzičara, oživljavajući sopstvene ideje. Potragu za idejama započeo je pre skoro 20 godina radeći za klijente na različitim globalnim tržištima poput EMEA, LATAM i APAC. Samsung, HP, Fox International Channels, Nestlé, Bentley Motors, Xbox, Colgate, Virgin Active, Bentley Motors, DIAGEO i BP samo su neki od klijenata za koje je radio, kao i Amnesty International, RSPCC i Spitalfields Crypt Trust.
Do nedavno bio je globalni kreativni direktor u U-Studios, OLIVER Agency internoj agenciji Unilevera, radeći za 300+ svetskih brendova. Sada je izvršni kreativni direktor u Interweave Agency u Londonu i Atini.
Frederico je osvojio više od 50 međunarodnih nagrada, uključujući Cannes Lions, South American El Ojo, Lovie Awards DADIs i BIMAs Awards, a bio je deo žirija i na raznim prestižnim međunarodnim festivalima kao što su Cannes Lions, Dubai Lynx, D&AD i New York Festival.
Giancarlo je peruanski Group Creative Director u Virtue, kreativnoj agenciji u okviru VICE Media. Trenutno radi iz SAD-a, nadgledajući projekte iz kancelarija širom kontinenta: Njujorka, Los Anđelesa, Toronta, Meksiko Sitija i Sao Paula.
Od Lime do Dubaija, Njujorka i Los Anđelesa, on je iskusio advertising industriju u različitim regionima, tržištima i gradovima. Tokom karijere u prethodnim agencijama, radio je na stvaranju najboljih kreativnih performansi koje su agencije ikada videle. Giancarlo je svojim radom doprineo da Imapact BBDO 2019. godine bude proglašen agencijom #5 na globalnom nivou (Warc Rankings).
Njegov rad je nagrađen sa preko 100 međunarodnih nagrada i 18 Cannes Lions, uključujući Grand Prix i Titanium shortlist, te priznanja na festivalima poput One Show, Clios, D&AD, Effie. Ovi kontinuirani rezultati svrstali su ga na 15. mesto najuspešnijih globalnih kreativnih direktora 2020. godine (The World Creative Rankings by The Drum).
Eran je karijeru započeo u agenciji GREY Israel kao art direktor 2006. godine. Godine 2011. magazin Forbs rangirao ga je kao jednog od 45 vodećih advertising stručnjaka u Izraelu, a 2012. PIAF ga je rangirao kao #1 najnagrađivanijeg kreativnog direktora u Izraelu i #100 na svetu, nakon što je osvojio pet zlatnih Kanskih lavova, D&AD i specijalnu nagradu UN-a za projekat „Blood Relations“.
Godine 2020, a nakon nekoliko značajnih pozicija u karijeri, kao što je CCO u GITAM BBDO Israel, osnovao je Factory u okviru Universal McCann Digital Tel Aviv, kreativnu/medijsku jedinicu usredsređenu na performance marketing, data i media.
U svojoj dugoj kreativnoj karijeri, Eran je radio sa nekim od najpoznatijih svetskih brendova kao što su Unilever, P&G, BMW, Ford, Mazda, Audi, Seat, Nissan, Orange, Carlsberg, SodaStream, L’Oréal, Estée Lauder i mnogi drugi. Osvojio je desetine nacionalnih i međunarodnih nagrada, uključujući Cannes Lions, D&AD, Clio, One Show, New York Festivals, Golden Drum GrandPrix, Effie, Fab GrandPrix, Epica, Cresta itd. Bio je član žirija brojnih festivala širom sveta.
Paulo je Senior Art Director u GUT Miami. Nakon što je započeo svoju karijeru u jednom malom mestu u Brazilu, preselio se u São Paulo gde je radio sa najboljim brazilskim kreativnim umovima.
Tokom karijere radio je i agencijama kao što su Ogilvy, Neogama/BBH, Publicis, DAVID Miami & São Paulo i GUT São Paulo. Strast u radu sa hrabrim brendovima i vanvremenske ideje dovele su ga do najvećeg tržišta na svetu, a sada je iskusio i šta znači biti jedan od retkih brazilskih tamnoputih kreativaca, koji rade u Americi.
Paulo je jedan od predavača u prestižnoj Miami Ads School.
Levan je najnagrađivaniji kreativni direktor u Gruziji i lider reklamne industrije sa strašću prema transformativnim idejama i digitalnim izumima.
Odmah nakon završetka poslovne škole, zajedno sa tri prijatelja, Levan je pokrenuo digitalnu kreativnu agenciju – Leavingstone, koja je danas poznata kao najveća i najnagrađivanija digitalna agencija u zemlji.
Levan je vodio kreativni razvoj kompanije koji je rezultirao sa 170+ nagrada na međunarodnim festivalima oglašavanja uključujući Cannes Lions, Eurobest, London International Awards, Webby, ADC*E, Epica, Golden Drum, Golden Hammer…
Više puta je njegova agencija bila proglašena najboljom agencijom u Gruziji, Ukrajini i Letoniji.
Shyan je ponos advertising industrije Šri Lanke. On je kreativni direktor, inovator i umetnik koji je postigao izuzetan uspeh i postao najnagrađivaniji kreativac u zemlji sa samo 27 godina.
Njegove veštine i kreativnost krunisani su nagradom Gold for South Asia’s Young Achiever of the Year 2020 na Agency of the Year Awards.
Rangiran kao drugi kreativni direktor u Šri Lanki od strane Campaign Brief Asia. Ostvario je i nekoliko velikih nagrada na domaćem i međunarodnom nivou, uključujući Spikes Asia, Adfest, One Show, Art Directors Club, D&AD, Ad Stars, The Work, PHNX Awards, Epica i One Show Asia.
Među nekoliko ikoničnih kampanja koje je kreirao nalazi se i „Aura Incense Barricade“, njegovo najnagrađivanije delo. Sa ovom kampanjom osvojio je naslovnice širom sveta i brojne velike nagrade.
Podstaknut strašću ka inovacijama, nastavlja da bude inspiracija mladima, jer ulaže svoju maštu i napore u razvoj kreativnog rada koji se fokusira na stvaranje pozitivnih promena u životima ljudi.
Dushan je zakljubljenik u kreativni proces, fotografiju i inovacije. U poslednjih 15 godina, radio kao filmski i kreativni direktor. Karijeru je započeo u agenciji S Team Bates Saatchi & Saatchi. Tokom karijere radio je u agencijama New Moment New Ideas Company Y&R, Demner, Merlicek & Bergmann Austria, Young&Rubicam Europe i MRM/McCann Germany.
Njegov rad priznat je na mnogim festivalima širom sveta, uključujući i Cannes Lion, Eurobest, New York Festival, Epica, Golden Drum, Moscow International Advertising Festival, kao i na brojnim regionalnim festivalima. Pod njegovim vodstvom, New Moment je dobio titulu Agencija godina na Golden Drum festivalu 2013. godine, a New Moment Skopje prvog Titanijumskog kanskog lava.
Bio je visoko ocenjen predavač na festivalu u Kanu, Golden Drumu i Eurobestu. Radio je na velikom broju klijenata poput Kamenitza, Cosmofon, Vivacom, Vlada Makedonije, One Operator, Postbank, Viva, Slovenia Telecom, IPKO Operator, Millenium Cinema itd.
KAKTUS je strukovna nagrada koja se dodeljuje kompanijama, institucijama i agencijama za najkvalitetnije i najprofesionalnije pojedinačne i integrisane kampanje u protekloj godini. O tome ko će dobiti ovogodišnji KAKTUS odlučuje stručni Žiri koji čine ugledni profesionalci iz kreativnih, PR i digitalnih agencija, kao i produkcijskih kuća i kompanija iz Srbije i regiona.
KAKTUS je nagrada kojom strukovni portal Marketing mreža želi da promoviše profesionalne uzore, ali i da svoj doprinos unapređenju i razvoju struke u Srbiji.
Nagrade će biti dodeljene u okviru 7. festivala integrisanih komunikacija – KAKTUS 2021, koji će biti održan 2. i 3. novembra 2021. godine.
Na konkursu za nagrade KAKTUS mogu da učestvuju sva pravna lica (kompanije, organizacije, produkcijske kuće, dizajn studiji, agencije itd.) koja su realizovala pojedinačne i integrisane komunikacijske kampanje na teritoriji Republike Srbije (izuzev u kategoriji – Integrisana kampanja kreirana za drugo tržište).
Projekat koji je realizovan na domaćem tržištu, a originalnu ideju je osmislila agencija iz regiona za potrebe klijenta koji posluje na teritoriji Republike Srbije, može biti prijavljen u svim kategorijama za nagrade KAKTUS. U kategoriji EXECUTION – Produkcija mogu biti prijavljeni projekti koji su isključivo realizovani za domaće klijente i emitovani u Republici Srbiji.
Za nagrade KAKTUS mogu da konkurišu samo oni radovi koji su u skladu sa Zakonom o oglašavanju Republike Srbije i koji ni na koji način ne krše bilo koji od kodeksa etičnosti.
Na konkurs mogu biti prijavljeni pojedinačni radovi (single-channel), kao i integrisane kampanje za čiju realizaciju je korišćeno minimum tri kanala/alata komunikacije (multi-channel – TV oglas, radio oglas, PR, print oglas, BTL, event, direktni marketing, društvene mreže, mobilne aplikacije itd).
Adaptirane međunarodne kampanje biće diskvalifikovane u svim kategorijama, izuzev ukoliko su prijavljene u kategoriji Adaptirana međunarodna integrisana kampanja.
Prijave se moraju odnositi na kampanje koje su realizovane ili većim delom realizovane u periodu od 1. avgusta 2020. do 1. avgusta 2021. godine. Za višegodišnje projekte potrebno je prikazati celokupni projekat, sa posebnim osvrtom na realizaciju i efekte u naznačenom periodu.
Rok za dostavljanje radova je 20. septembar 2021. godine.
Radovi se prijavljuju isključivo elektronski, putem prijavnog formulara koji se nalazi na sajtu www.kaktus.rs.
Prijave moraju da sadrže:
U svim kategorijama Pojedinačni radovi:
U kategoriji Pojedinačni radovi – Execution:
U svim kategorijama Integrisane kampanje:
Prijava sadrži isključivo jedan dokument – video, case board ili prezentaciju – u kome su prikazani svi gore navedeni elementi. Dodatni materijali neće biti ocenjivani od strane stručnog Žirija.
Zbog neutralnosti ocenjivanja, u prijavi (video, case board ili prezentacija) nije dozvoljeno navođenje naziva agencije, koja prijavljuje projekat, niti nazivi agencija partnera koji su radili na projektu. Naziv agencije i partnera navodi se isključivo i jedino u formularu koji se popunjava prilikom prijave rada. U prijavi dozvoljeno je navođenje naziva kompanije/klijenta za koga je rađena kampanja.
Prijave mogu biti na srpskom ili/i engleskom jeziku.
Prijave moraju sadržati navedene obavezne elemente, a radovi biti u skladu sa svim relevantnim profesionalnim, etičkim i pravnim zahtevima. Klijent, odnosno oglašivač mora biti obavešten o tome da će kampanja biti prijavljena za KAKTUS nagrade.
Pojedinačni radovi (single-channel) konkurišu u sledećim kategorijama:
Svi pojedinačni radovi prijavljeni u gore navedenim kategorijama moraju biti deo neke kampanje. Ghost projekti biće diskvalifikovani.
Integrisane kampanje konkurišu u sledećim kategorijama:
Glavne KAKTUS nagrade:
Jedan projekat može biti prijavljen u više kategorija. U tom slučaju, svaka prijava će se tretirati kao posebna i kao takva mora imati svoj popunjen formular i potvrdu o uplaćenoj kotizaciji.
Preporuka članova Žirija je da svaku prijavu prilagodite datoj kategoriji. Žiri će ocenjivati radove u kontekstu kategorije u kojoj su prijavljeni.
Ukoliko je na istoj kampanji radilo više agencija, svaka od njih može prijaviti projekat za nagradu, ali u videu, case boardu ili prezentaciji mora jasno istaći koji deo kampanje potpisuje, odnosno koji deo kampanje predstavlja autorsko delo agencije koja rad prijavljuje (naziv agencije navodi se isključivo u Prijavnom formularu).
Radovi koji su prijavljeni u više kategorija mogu osvojiti nagrade u maksimum dve kategorije i to u onima u kojima su ostvarili najveći broj bodova.
Ovim Pravilnikom veoma je precizno i jasno navedena procedura prijave radova, elementi koje prijava treba da sadrži, vremenski okviri i sl. Kršenje bilo koje odredbe ovog Pravilnika dovodi do diskvalifikacije prijavljenog rada, a svi troškovi prijave u tom slučaju se zadržavaju.
Podnosioci prijave koji su poslali neispravan rad najkasnije do 20. septembra biće obavešteni o tome na mejl, koji je naveden u prijavnom formularu i imaće na raspolaganju 24 sata da isprave svoj rad i pošalju ga nazad organizatoru. Ukoliko podnosilac prijave ispravljen rad ne pošalje u roku od 24 sata, rad će biti automatski diskvalifikovan, a Žiri ga neće dalje razmatrati.
Svi prijavljeni radovi za koje se naknadno ustanovi da ne zadovoljavaju kriterijume propisane ovim Pravilnikom ili ga krše na bilo koji način, biće diskvalifikovani u prvom predselekcijskom krugu žiriranja.
Žiri čine ugledni profesionalaci iz kreativnih, PR, digitalnih agencija, produkcijskih kuća, kao i kompanija iz Srbije i regiona. Žiri čini ukupno 15 stručnjaka iz Srbije i 15 stručnjaka iz regiona.
Kandidate za članove Žirija iz Srbije i regiona predlaže i bira organizator Festivala. Članovi Žirija iz Srbije i regiona između sebe, tajnim glasanjem, biraju predsednike Žirija.
Spisak članova Žirija za dodelu nagrada KAKTUS 2021 biće transparentno objavljen na sajtu www.kaktus.rs najkasnije do 30. jula 2021.
Žiriranje prijavljenih projekata odvija se tajno elektronskim putem, na unapred pripremljenoj platformi. Članovi Žirija iz Srbije i regiona ocenjuju radove nezavisno. Pojedinačne ocene svih članova Žirija su tajna.
Svaki član Žirija ocenjuje prijavljene takmičarske radove samostalno i suvereno, u skladu sa stručnim znanjem, ugledom i autoritetom. Članovima Žirija nije dozvoljeno da preispituju odluku ili glasove kolega, kao ni da na bilo koji način, pismeno ili usmeno, utiču na odluku drugih članova Žirija. Ukoliko neki član Žirija pokuša na bilo koji način da utiče na glasanje ostatka Žirija biće odmah isključen iz daljeg toka žiriranja, a odluka o njegovom/njenom isključenju biće javno objavljena.
Svaki član Žirija biće u obavezi da, na sastanku Žirija, otvoreno i transparentno iznese mišljenje o radovima koji su ušli u finale takmičenja u svim kategorijama za nagrade KAKTUS. Svakom članu žirija biće određena jedna kategorija u okviru koje će, u ime Žirija za dodelu nagrada KAKTUS 2021, imati obavezu pismeno da obrazloži finaliste i dobitnika nagrade. Obrazloženja nagrađenih biće javno objavljena na sajtu festivala KAKTUS, odmah nakon dodele nagrada.
Organizator nema mogućnost da na bilo koji način utiče na glasanje članova Žirija, niti da predlaže ili diskvalifikuje prijavljene projekte. Odluku o tome koje kampanje će dobiti nagrade donose isključivo članovi Žirija iz Srbije i regiona.
Žiriranje se odvija u dva kruga:
U prvom, predselekcijskom krugu žiriranja, članovi Žirija pregledaju sve prijavljene radove i glasovima DA ili NE rade predselekciju prijava. Ukoliko se ustanovi da prijavljeni rad ne zadovoljava kriterijume propisane ovim Pravilnikom ili ga krše na bilo koji način, mora biti diskvalifikovan u prvom krugu glasanja. Ukoliko je rad prijavljen u pogrešnoj kategoriji, članovi Žirija nemaju mogućnost da predlažu promenu kategorije, a prijavljeni rad nastavlja da se takmiči u kategoriji u kojoj je inicijalno prijavljen. Projekti koji su osvojili minimum 51% DA članova Žirija nastavljaju takmičenje u drugom krugu.
Nakon prvog kruga žiriranja, a najkasnije pre kraja drugog kruga glasanja, predsednici Žirija imaju obavezu da organizuju sastanak članova Žirija.
U drugom, selekcijskom krugu glasanja, Žiri ponovo pregleda radove koji su prošli prvi krug i ocenjuju ih na osnovu sledećih kriterijuma:
Zbir ocena po navedenim kriterijumima se sabira i deli sa tri, odnosno pet. Konačna ocena svakog finaliste je prosečna ocena izvedena iz prosečnih ocena svih članova Žirija koji su glasali u toj kategoriji.
Prema rang listi dobijenih bodova, pet najbolje ocenjenih radova u svakoj kategoriji postaju finalisti takmičenja. U finale ne može ući kampanja koja je imala prosečnu ocenu manju od 60 bodova.
Dobitnik u kategoriji je ona pojedinačna ili integrisana kampanja, koja je među finalistima u kategoriji osvojila najveći broj bodova, uz uslov da je prešla minimalni bodovni prag za pobednika od 75 bodova. Ukoliko dve kampanje imaju isti broj bodova, članovi Žirija pristupaju ponovnom glasanju sa DA ili NE.
Radovi isključivo iz kategorija Integrisane kampanje, koji su u drugom krugu žiriranja osvojili nagrade, ulaze u konkurenciju za Grand Prix. Titulu Integrisana kampanja godine – Grand Prix osvaja ona kampanja koja je imala najviše bodova članova Žirija. Ukoliko dve kampanje imaju isti broj bodova, nagradu dobija ona kampanja koja je po kriterijumu Opšti utisak o integrisanosti kampanje imala najveću prosečnu ocenu.
U kategoriji za Agenciju godine, boduju se isključivo kampanje agencije koje su ušle u finale i proglašane dobitnicima u svim ostalim kategorijama. Svaki finalista nosi 1 bod, a svaki dobitnik po 2 boda. Gran Prix donosi dodatna 3 boda.
Ukoliko dve ili više agencija imaju isti broj bodova, nagradu dobija ona agencija koja ima najviše dobitnika u svim ostalim kategorijama. Ukoliko i nakon pomenutog bodovanja dve ili više agencija imaju isti broj bodova, nagradu dobija ona agencija koja ima najviše dobitnika u kategorijama Integrisane kampanje.
U slučaju da je u kreiranju i realizaciji integrisane kampanje učestvovalo više agencija, svi bodovi biće dodeljeni isključivo agenciji koja je prijavila projekat na takmičenje i njoj će biti dodeljena nagrada.
U kategoriji Oglašivač godine, boduju se isključivo kampanje agencije koje su ušle u finale i proglašane dobitnicima u svim ostalim kategorijama, bez obzira da li je projekat prijavila jedna ili više agencija. Svaki finalista nosi 1 bod, a svaki dobitnik po 2 boda. Gran Prix donosi dodatna 3 boda.
Ukoliko dva ili više oglašivača imaju jednak broj bodova, nagradu dobija onaj oglašivač koji je imao više dobitnika u svim ostalim kategorijama. Ukoliko i nakon pomenutog bodovanja dva ili više oglašivača imaju isti broj bodova, nagradu dobija onaj oglašivač koji ima najviše dobitnika u kategorijama Integrisane kampanje.
Ponavljanje glasanja dopušteno je po odluci predsednika Žirija, ukoliko postoje osnovane sumnje da je došlo do nepravilnosti ili nerazumevanja procesa glasanja za pojedine kategorije.
Član Žirija, odnosno agencija koju predstavlja, može da prijavljuje i kandiduje radove tokom trajanja njegovog mandata u Žiriju. U svim kategorijama, član Žirija ne ocenjuju sopstvene radove, radove tima, radove agencija iz iste grupacije ili agencije/a sa kojima sarađuje, kao ni rad sa kojim je na bilo koji način povezan, a što bi ga dovelo u sukob intresa. Ukoliko dođe do diskusije u vezi sa prijavljenim radom nekog od članova žirija ili njegove agencije/kompanije, član žirija o čijem radu se diskutuje ne sme, niti usmeno niti pismeno, da iznosi bilo kakve podatke ili obrazloženja u vezi sa prijavljenim radom i mora odmah da se isključi iz diskusije.
Organizator festivala KAKTUS 2021 odrediće osobu koja će biti zadužena za sabiranje svih ocena dobijenih tokom glasanja.
Pobednici u svakoj kategoriji ostaju u potpunosti tajni (čak i članovima Žirija) do samog neposrednog proglašenja na festivalu KAKTUS 2021.
Ukoliko se naknadno ustanovi da je nagrađeni projekat na bilo koji način prekršio pravila takmičenja, zakonske i etičke norme, nagrada će biti oduzeta, a informacija o tome biće prosleđena svim javnostima koje su bile obaveštene o dodeli nagrada.
Sve kampanje koje su osvojile nagrade biće javno objavljene nakon dodele nagrada na portalu Marketing mreža www.marketingmreza.rs i sajtu Festivala www.kaktus.rs.
Učestvovanjem u ovom takmičenju, učesnici su saglasni da se pridržavaju navedenih uslova i konačnih odluka Žirija. Organizator zadržava pravo da koristi i objavljuje učesnike i njihova imena online, u štampi ili na bilo koji drugi način, a u vezi sa ovim takmičenjem. Svi radovi prijavljeni na festival KAKTUS 2021 biće javno objavljeni od strane organizatora. Prihvatanje navedenih uslova predstavlja dozvolu za organizatora da koristi imena i materijale za edukativne i promotivne svrhe bez dodatne naknade. Učešćem u ovom takmičenju učesnici oslobađaju organizatora bilo kakve odgovornosti, štete ili povrede autorskih ili srodnih prava.
Kotizacija po pojedinačnoj prijavi u svim kategorijama iznosi 8.500 dinara za prijave do 31.08.2021.
Za prijave posle 01.09.2021. kotizacija po pojedinačnoj prijavi u svim kategorijama iznosi 10.000 dinara.
Jedan projekat može biti prijavljen u više kategorija. U tom slučaju, svaka prijava će se tretirati kao posebna i kao takva mora imati svoj popunjen formular i potvrdu o uplaćenoj kotizaciji.
Kotizacija se ne naplaćuje u kategorijama Grand Prix – Integrisana kampanja godine, Agencija godine i Oglašivač godine. U svim drugim kategorijama, da bi rad ušao u selekciju, kotizacija mora biti uplaćena najkasnije na dan zatvaranja konkursa, odnosno do 20.09.2021.
Kotizacije za prijavu radova za nagrade ne uključuju kotizacije za konferencijski deo festivala.
Za tri i više kotizacija odobren je popust od 10%.
Članovima UEPS, IAB Srbija, IAA Srbija, Srpske asocijacije menadžera, DSOJ i drugih strukovnih udruženja u Srbiji i regionu odobren je popust na kotizaciju u visini od 10%.
*Popusti se odnose isključivo na STANDARD i FULL cene kotizacija za oba dana festivala.
Prijave za konferencijski deo festivala otvorene su do 22. oktobra.
Prisustvo moguće isključivo uz dokaz o vakcinaciji ili negativan PCR ili antigenski test.
Za dodatne informacije molimo vas da pošaljete mejl na ivana@marketingmreza.rs
Beograd
+381 60 48 222 00
ivana@marketingmreza.rs