O festivalu

Ideje

Ideje ne počinju kao kompleksne stvari. Naprotiv, svaka se „rađa“ vrlo jednostavno. Dovoljan je samo mali podsticaj: asocijacija, priča, simbol, sećanje… Bilo šta što je moguće promisliti, obraditi, izokrenuti i razviti u nešto koherentno, nešto što je istovremeno i jako lično, ali i izrazito opšte. Nešto što može da komunicira sa svetom, što će svako da prepozna kao „svoje“ bez obzira na godine, pol, obrazovanje, nacionalnu ili bilo koju drugu pripadnost.

Kaktus

Kaktus živi u jako teškim i neprijatnim uslovima: oko njega su samo pesak, vrućina i pomalo korova. Ali ako ima samo malo vode, ako ima taj osnovni podstrek, on se razvija, raste i živi. Iz tog razloga odabrali smo kaktus kao simbol festivala, jer želimo da negujemo IDEJE KOJE OPSTAJU.

Festival

Osmi po redu festival integrisanih komunikacija – KAKTUS 2022, pod sloganom „SAMOREFLEKSIJA“, biće održan 1. i 2. novembra u hotelu Mona Plaza Beograd. Ove godine tokom festivala SLAVIĆEMO SNAGU DOMAĆE KREATIVNOSTI i sagledati potencijale – pojedinaca, timova, agencija i brendova.

2022

Festival će i ove godine slaviti samo one kampanje i projekte koje izlaze iz granica očiglednog i uprkos teškim uslovima inspirišu i proizvode najefikasniju komunikaciju sa ciljnim grupama.

Program

HOTEL MONA PLAZA, BEOGRAD
10.15 – 10.30
ZVANIČNO OTVARANJE FESTIVALA
10.30 – 11.00
Keynote Presentation: Building a global premium brand that challenges category norms
NIKOLA MARAVIĆ, Global Marketing Director, Carlsberg Group, (Denmark)
11.00 – 11.30
Think Tank: Everybody wants to be good, but not many are prepared to make the sacrifiices it takes to be great
JAMES CROSS, Founder & Creative Director, Meanwhile, (UK)
11.30 – 12.00
Nikola vs. Nikola – TikTok vs. Instagram
Govornici:
NIKOLA JAGODIĆ, Digital Marketing Specialist, SmartPoint Adria
NIKOLA GAJIĆ, influenser @neuspehjokeru
12.00 – 12.15
Pauza za Grand kafu i networking
12.15 – 12.45
Creative Talks: Why would anyone give a flying fuck
MILOŠ OBRADOVIĆ, Global Executive Creative Director, LePub Amsterdam / Publicis Italy
12.45 – 13.00
Koliko su brendovi zaista jedinstveni i autentični? Brend strategija iz ugla influensera.
MARIJA ČORTAN, Marketing Director Hair Care & Coloration Adria-Balkan HUB, L’Oréal
13.00 – 13.45
Live debata: Brendrefleksija
Moderator:
IVANA PARČETIĆ MITIĆ, Founder & CEO, Marketing mreža Učesnici:
MILAN PERIĆ, Marketing and Communications Director, Carlsberg Srbija
JELENA MITROVIĆ, Direktor sektora in-store komunikacija, Mercator-S
MILENA JAKOVLJEVIĆ, Strategy Director, DROM Agency (Slovenija)
TIJANA POPOVIĆ, Marketing Manager Snacks SRB & BIH, PepsiCo
13.45 – 14.30
Pauza za ručak
14.30 – 15.15
Live debata: TikTok kultura i kako brendovi mogu da je iskoriste?
Moderator:
DANKA TRBOJEVIĆ, Managing Director, Drive Agency
Učesnici:
DIJANA VUČKOVIĆ, Digital Communications Manager, Forma Ideale
JELENA JOVIČIĆ, Regional Brand Manager, Frikom
BOGOLJUB VELIČKOVIĆ, Digital Marketing Specialist, Atlantic Grupa
MIHAILO KOCIĆ, tiktoker i influenser
LAZAR FILIPOVIĆ, tiktoker i influenser
15.15 – 15.45
Funny Ads for Serious Times
SERGIO SPACCAVENTO, Chief Creative Officer, Digitouch, (Italy)
15.45 – 16.15
Digital Talks: New adventures in social / 2023 outlook
SANJA DIMITRIJEVIĆ, Client Service Director, We Are Social, (Germany)
16.15 – 16.45
Brand Talks: Omnichannel strategija i njena implementacija
SENAD KULENOVIĆ, Managing Partner, Agilcon, Hrvatska

Predavači

IWO ZAKOWSKI

Global Head of Brand Marketing, Burger King, Switzerland

Iwo ima 10 godina marketinškog iskustva u francuskoj multinacionalnoj kompaniji Danone, u kojoj je, kako kaže, napravio nula zanimljivih reklamnih kampanja.

Pridružio se Burger Kingu 2016. godine, radeći na nekoliko različitih pozicija i tržišta, kao što je generalni direktor za Burger King u Švedskoj i Danskoj tokom 2018-2020. Sada je šef globalnog marketinga brendova za Burger King sa sedištem u Švajcarskoj i njegovo ime stoji iza brojnih uspešnih kampanja ove kompanije.

Poreklom je iz Finske.

JAMES CROSS

Founder & Creative Director, Meanwhile, (UK)

James je do skoro bio glavni kreativni direktor u BBC Creative, koji je deo britanske nacionalne televizije od 2017. Pre toga, radio je u kancelarijama BMB i McCann agencije u Mančesteru, Birmingemu, Pragu i Berlinu.

Tokom svog boravka na BBC-u, zajedno sa partnerom Timom Džonsom, James je vodio jedan od najnagrađivanijih kreativnih timova u Evropi.

Tokom svog mandata u BBC Creative, vodio je poznate kampanje uključujući „We know our place“, koja slavi žene u sportu, „The Tapestry“ za Svetsko prvenstvo u fudbalu 2018. i prve naslove za Olimpijske igre u Tokiju 2020. za koje je njegov tim osvojio BAFTA-u.

James je danas glavni kreativni direktor i osnivač nove kreativne agencije – Meanwhile. Agencija je napravljena za ljude koji dele Jamesovo uverenje „highly-crafted ideas change perspectives, get talked about and drive amazing results“. Takođe, ovo je kreativna agencija za one koji radije daju primere, nego da ih slede.

CHRIS HAJECKI

Director of Ads for News, Internews

Chris je Director of Ads for News u kompaniji Internews i na čelu je inicijative na globalnom nivou https://vvv.adsfornevs.org/about-us/

Ranije je Chris radio sa izdavačima kao konsultant za upravljanje medijima u kompaniji Newsgain – fokusirajući se na organizacionu strategiju, razvoj poslovanja i rast komercijalnih prihoda.

MILOŠ OBRADOVIĆ

Global Executive Creative Director, LePub Amsterdam / Publicis Italy, (Netherlands)

Miloš je poreklom iz Srbije, ali je poslednjih 19 godina proveo radeći u Milanu, Londonu i Amsterdamu. Radio je BTL, ATL, digital, social i innovation projekte za lokalne, regionalne, ali uglavnom globalne klijente.

Među njegovim najznačajnijim projektima je kampanja #LikeAGirl za Always, najgledanija u istoriji P&G-a i zvanično treća najbolja reklama ikada na YouTube-u.

Kao globalni kreativni direktor kompanije Diesel, potpisuje kampanje „Go With The Flaw“, „Keep The World Flawed“ i „Go With The Fake“.

Njegov najnoviji projekti na kojima je radio u okviru agencije LePub-om su „SuperLeague“, „Lockdown Love Story“, „The Night Is Young“, kao i „The Closer“, sve za klijenta Heineken.

Njegovi radovi osvojili su više od 200 domaćih i međunarodnih nagrada, uključujući 48 kanskih lavova i 11 D&AD olovaka. Bio je član žirija na brojnim festivalima uključujući Cannes Lions, Eurobest i Dubai Lynx.

Ove godine, Miloš je izabran za Top 5 najnagrađivanijih kreativnih direktora.

NIKOLA MARAVIĆ

Global Marketing Director, Carlsberg Group, (Denmark)

Nikola je karijeru započeo pre nepunih dvadeset godina i za to vreme se oprobao u tri kompanije koje posluju u sektoru trgovine i robe široke potrošnje (Louis Delhaize Group/ Cora, British American Tobacco i Carlsberg Group), stekavši iskustva u maloprodaji, trgovinskom marketingu, upravljanju brendovima i razvoju novih proizvoda za potrebe različitih kategorija proizvoda.

Celokupno radno iskustvo do sada je sticao u velikim korporacijama sa globalnim domašajem, radeći na pozicijama odgovornim za pojedinačna tržišta, regione Evrope, Bliskog Istoka, Azije i Amerike. Na privatnom planu, veliki je zaljubljenik u istoriju, geopolitiku, civilnu avijaciju i putovanja kroz koja upoznaje kulturne različitosti koje našu planetu čine bogatijom i zanimljivijom.

Od 2019. godine, Nikola je odgovoran za globalni poslovni učinak i finansijske indikatore grupe brendova 1664, kreiranje globalne brend strategije i dugoročnih razvojnih planova, globalnih kampanja i standarda i smernica egzekucije na lokalnom nivou.

Moto u životu i u biznisu: Ljudi su na prvom mestu. Iza uspešnih rezultata stoje uspešni timovi. Lideri stvaraju okruženje u kojem se ljudi osećaju dobro i u kojem je rađanje novih ideja moguće. Najzad, nikad ne zaboravite pravilo broj 6 (Ben Zenders): ne shvatajte sebe previše ozbiljno!

JOLANTA STRYJCZAK

Head of Communication & Public Relations, Xiaomi CEE & Nordic Region, (Poland)

Jolanta (Jola) ima preko 22 godine iskustva u tehnološkoj i IT industriji. Diplomirala je na Elms College (Masachusetts, SAD). Započela je svoju međunarodnu karijeru u marketingu i komunikacijama u američkom ogranku Swiss Tech Company u Masu, SAD.

Nakon povratka u Poljsku 2001. godine, iskustvo je sticala u kompanijama kao što su Kodak, Nokia Mobile i Huawei, radeći na rukovodećim pozicijama u marketingu, korporativnim komunikacijama i odnosima s javnošću.

Poslednje četiri godine vođa je odeljenja za komunikacije i odnose sa javnošću u Xiaomi CEE & Nordic Region.
Osim posla, uživa u učenju stranih jezika, putovanjima i luksuznim stvarima.

KRISZTIÁN ZVARA

International Strategy Director, PHD Global Business, (Hungary)

Krisztián je globalni direktor strategije u PHD Global Business, kao i vođa strategije Omnicom Media Group CEE Accelerate tima, odgovoran za razvoj OMG-ovih proizvoda u regionu.

Sa svojim globalnim iskustvom širom Evrope, Azije, Bliskog Istoka i Amerike, Krisztián kombinuje stratešku snagu doktora nauka sa lokalnim pragmatizmom. Nagrađivani je kreativni medijski mislilac, bio je finalista Australije u kategoriji 30 do 30 godina, doprineo je uspehu OMG-a na takmičenjima, a bio je član žirija brojnih globalnih i regionalnih festivala.

Vodio je oglašivače iz širokog spektra industrija, od automobilske industrije do tehnologije, farmacije i FMCG-a, i radio je sa nekoliko PHD-ovih bluechip klijenata, uključujući Unilever, PepsiCo, Google, Volksvagen Group i mnoge druge.

VLADIMIR MILIVOJEVIĆ BOOGIE

Photographer, Serbia/USA

Rođen i odrastao u Beogradu. Boogie je počeo karijeru tako što je fotografisao pobune i nemire tokom građanskog rata koji je opustošio bivšu Jugoslaviju tokom 1990. Odrastanje u ratom razorenoj zemlji definisalo je njegov stil i privlačnost ka mračnijoj strani ljudskog postojanja.

U Njujork se preselio 1998. godine. Fotografisao je za visoko profilisane klijente i objavljivao svoje radove u svetski poznatim publikacijama. Njegovi radovi su izlagani širom sveta. Boogie danas živi i radi između Bruklina i Beograda.

Njegova prva knjiga, It’s All Good (powerHouse Books, 2006) bila je jedna od pet finalista za najbolju knjigu o fotografiji 2006. na Santa Fe Prize for Photography. Ostale njegove publikacije su Boogie (powerHouse Books, 2007), Sao Paulo (Upper Playground, 2008), Istanbul (Upper Playground, 2008), Belgrade, Belongs To Me (powerHouse Books, 2009), A Wah Do Dem (Drago Publishing 2015), It’s All Good Anniversary Edition (powerHouse Books, 2017), Belgrade Guide (New Moment, 2017), Moscow (powerHouse Books 2018), NEAPOLIS (Drago Publishing 2021) i Persona Non Grata (powerHouse books 2022).

SERGIO SPACCAVENTO

Chief Creative Officer , Digitouch, (Italy)

Sergio je trenutno glavni kreativni direktor Digitouch agencije iz Milana. On je nagrađivani art direktor, copywriter, pisac knjiga, scenarista, pisac TV i radio emisija, profesor, keynote speaker na brojnih globalnim festivalima i definitivno mythomaniac.

Dobitnik je brojnih domaćih, regionalnih i globalnih nagrada za oglašavanje, film, radio i televiziju.

sergiospaccavento.it

SANJA DIMITRIJEVIĆ

Client Service Director, We Are Social, (Germany)

Sanja je rođena i odrasla u Beogradu. Trenutno živi i radi između Minhena i Berlina.

Završila je FDU i radi u oglašavanju više od 20 godina (od klasičnih ATL agencija, do digitalnih i SoMe kolektiva).

Kao Client Service Director, ona danas vodi kancelarije u Berlinu i Minhenu u kompaniji We Are Social, gde je odgovorna da se klijentima isporuče najsavremenija rešenja, te ih vodi kroz njihove procese digitalizacije, uvek vodeći računa o trendovima i kreirajući nagrađivane SoMe kampanje.

Klijente koje vodi su Audi Official (svi globalni kanali), Kraft Heinz, Mercedes Benz Trucks, VW Financial Services, Ravensburger, Dr. Hauschka, Tinder…

SENAD KULENOVIĆ

Managing Partner, Agilcon, Hrvatska

Senad je menadžer sa više od 20 godina iskustva u upravljanju procesima i promenama u organizaciji. Ima bogato korporativno iskustvo, a poslednjih 7 godina je preduzetnik i predavač na MBA školi Algebra gde predaje modul Digitalna transformacija.

Kao Managing Partner u Agilconu, najvećem regionalnom partneru Salesforce-a, radi sa najvećim kompanijama u regiji na promenama poslovnih modela, uvođenju omnichannel modela rada sa fokusom na marketinšku automatizaciju te na dizajnu organizacije kako bi bila sposobna usvojiti nove modele rada. Do sada je lično upravljao ili učestvovao u više od 30 projekata digitalne transformacije, uvođenja omnichannel modela rada ili u implementaciji marketinške automatizacije.

Njegova lična misija je pomoći kompanijama u regiji da stvore tehnološke temelje konkurentnosti ne samo danas, već i u predstojećim godinama, a smatra da je to moguće samo promenom načina razmišljanja (mindseta) u organizaciji, usklađenom sa istovremenim promenama same organizacije gde je tehnologija katalizator za realizaciju strateških poslovnih ciljeva.

PRAVILNIK ZA DODELU NAGRADA KAKTUS 2022

O NAGRADI

KAKTUS je strukovna nagrada koja se dodeljuje kompanijama, institucijama i agencijama za najkvalitetnije i najprofesionalnije pojedinačne i integrisane kampanje u protekloj godini. O tome ko će dobiti ovogodišnji KAKTUS odlučuje stručni Žiri koji čine ugledni profesionalci iz kreativnih, PR i digitalnih agencija, kao i produkcijskih kuća i kompanija iz Srbije i regiona.

KAKTUS je nagrada kojom strukovni portal Marketing mreža želi da promoviše profesionalne uzore, ali i da svoj doprinos unapređenju i razvoju struke u Srbiji.

Nagrade će biti dodeljene u okviru 8. festivala integrisanih komunikacija – KAKTUS 2022, koji će biti održan 1. i 2. novembra 2022. godine.

OPŠTI USLOVI I ROKOVI

Na konkursu za nagrade KAKTUS mogu da učestvuju sva pravna lica (kompanije, agencije, organizacije, produkcijske kuće, dizajn studiji itd.) koja su realizovala pojedinačne i integrisane komunikacijske kampanje na teritoriji Republike Srbije (izuzev u kategoriji – Integrisana kampanja kreirana za drugo tržište).

Projekat koji je realizovan na domaćem tržištu, a originalnu ideju je osmislila agencija iz regiona (Hrvatska, Slovenija, Crna Gora, Bosna i Hercegovina, Severna Makedonija) za potrebe klijenta koji posluje na teritoriji Republike Srbije, može biti prijavljen u svim kategorijama za nagrade KAKTUS. U kategoriji EXECUTION – Produkcija mogu biti prijavljeni projekti koji su isključivo realizovani za domaće klijente i emitovani u Republici Srbiji.

Za nagrade KAKTUS mogu da konkurišu samo oni radovi koji su u skladu sa Zakonom o oglašavanju Republike Srbije i koji ni na koji način ne krše bilo koji od kodeksa etičnosti.

Na konkurs mogu biti prijavljeni pojedinačni radovi (single-channel), kao i integrisane kampanje za čiju realizaciju je korišćeno minimum tri kanala/alata komunikacije (multi-channel – TV oglas, radio oglas, PR, print oglas, BTL, event, direktni marketing, društvene mreže, mobilne aplikacije itd).

Adaptirane međunarodne kampanje biće diskvalifikovane u svim kategorijama, izuzev ukoliko su prijavljene u kategoriji Adaptirana međunarodna integrisana kampanja.

Prijave se moraju odnositi na kampanje koje su realizovane ili većim delom realizovane u periodu od 1. avgusta 2021. do 1. avgusta 2022. godine. Za višegodišnje projekte potrebno je prikazati celokupni projekat, sa posebnim osvrtom na realizaciju i efekte u naznačenom periodu.

Rok za dostavljanje radova je 20. septembar 2022. godine.

NAČIN PRIJAVE

Radovi se prijavljuju isključivo elektronski, putem prijavnog formulara koji se nalazi na sajtu www.kaktus.rs.

Prijave moraju da sadrže:

  • 1. Prijavni formular u kome se navode osnovni podaci o agenciji, klijentu kao i kratak opis projekta (do 1.000 karaktera sa razmacima). U prijavi je, takođe, obavezno navesti glavne partnere koji su doprineli kvalitetu rada što uključuje i sve primarne i sekundarne agencije, kao i sve autore/freelancere koji su najviše doprineli uspehu kampanje;
  • 2. Video u trajanja do 3 minute (format: mp4, Dropbox ili YouTube download link) ili prezentacija do 25 slajdova (format: PDF ili PPT) koji sadrži sledeće obavezne elemente:

U svim kategorijama Pojedinačni radovi:

  • – postavljeni ciljevi;
  • – strategija;
  • – kreativni materijali;
  • – kanal koji je korišćen u realizaciji kampanje.

U kategoriji Pojedinačni radovi – Execution:

  • – kreativni materijali;
  • – realizacija ideje.

U svim kategorijama Integrisane kampanje:

  • – postavljeni ciljevi;
  • – strategija;
  • – kreativni materijali;
  • – alati i kanali koji su korišćeni u realizaciji kampanje;
  • – postignuti rezultati kampanje (precizno i jasno navedene, samo za kategorije integrisanih kampanja).

Prijava sadrži isključivo jedan dokument – video ili prezentaciju – u kome su prikazani svi gore navedeni elementi. Dodatni materijali neće biti ocenjivani od strane stručnog Žirija.

Zbog neutralnosti ocenjivanja, u prijavi (video ili prezentacija) nije dozvoljeno navođenje naziva agencije, koja prijavljuje projekat, niti nazivi agencija partnera koji su radili na projektu. Naziv agencije i partnera navodi se isključivo i jedino u formularu koji se popunjava prilikom prijave rada. U prijavi dozvoljeno je navođenje naziva kompanije/klijenta za koga je rađena kampanja.

Prijave mogu biti na srpskom ili/i engleskom jeziku.

Prijave moraju sadržati navedene obavezne elemente, a radovi biti u skladu sa svim relevantnim profesionalnim, etičkim i pravnim zahtevima. Klijent, odnosno oglašivač mora biti obavešten o tome da će kampanja biti prijavljena za KAKTUS nagrade.

KATEGORIJE

Pojedinačni radovi (single-channel) konkurišu u sledećim kategorijama:

  • 1. TV
  • 2. Radio
  • 3. Print
  • 4. BTL (promocija na mestu prodaje, sajamski nastup, promocija na ostalim vanstandardnim mestima…)
  • 5. Odnosi s javnošću (PR)
  • 6. Interne komunikacije
  • 7. Event
  • 8. Digital
    • – Social media
    • – Video
    • – Mobile
    • – Content marketing
    • – Influencer marketing
    • – Web
  • 9. Media (kreativna upotreba medija)
  • 10. Outdoor
  • 11. Direktni marketing
  • 12. Execution (kategorija koja slavi umetnost realizacije, sa posebnim naglaskom na formu i funkcionalnost)
    • – Dizajn (tipografija, art direkcija, ilustracije, brend i komunikacijski dizajn, dizajn ambalaže, pakovanje, izdavaštvo, strip);
    • – Produkcija (režija, scenario, kasting, produkcija, art direkcija, kinematografija, montaža, korišćenje originalne muzike, zvučni dizajn, animacija, vizualni efekti i inovacija u produkciji).

Svi pojedinačni radovi prijavljeni u gore navedenim kategorijama moraju biti deo neke kampanje. Ghost projekti biće diskvalifikovani.

Integrisane kampanje konkurišu u sledećim kategorijama:

  • 1. Profitna integrisana kampanja
  • 2. Društveno odgovorna integrisana kampanja (CSR, društvene akcije, održivi razvoj…);
  • 3. Cross media integrisana kampanja (kreiranje posebnog sadržaja i komunikacije za različite offline i online kanale, realizovane kroz multi-screen ili multi-channel korisničko iskustvo);
  • 4. Employer branding integrisana kampanja (integrisana kampanja koja je doprinele većoj vidljivosti i prepoznatljivosti kompanije kao poželjnog poslodavca kod eksterne ili/i interne javnosti);
  • 5. Inovativna integrisana kampanja (kampanja koja je pomerila granice struke, primenila ili uvela neki novi trend na tržištu);
  • 6. Brand awarness integrisana kampanja (podizanje svesti o novom ili postojećem brendu, usluzi ili proizvodu kroz multi-screen ili multi-channel korisničko iskustvo, ova kategorija odnosi se na kampanje koje isključivo promovišu vrednost brenda);
  • 7. Digitalna integrisana kampanja (kampanja koja je kreirana isključivo za online kanale komunikacije, uz korišćenje najmanje tri digitalna kanala komunikacije – social media, web site, mobile, IoT, AI, data, video, aplikacija…);
  • 8. Integrisana kampanja kreirana za drugo tržište (kampanja koju je osmislila i realizovala agencija sa sedištem u Srbiji za regionalnog ili globalnog klijenta, odnosno za drugo tržište);
  • 9. Adaptirana međunarodna integrisana kampanja (kampanja u okviru koje se koristi globalna komunikaciona platforma, a kreirana su originalna lokalno relavantna kreativna rešenja i kao takva dominiraju kampanjom i lokalno se komuniciraju).
  • 10. Integrisana kampanja na temu medijske i digitalne pismenosti (integrisana kampanja koja za temu ima medijsku, informacionu i digitalnu pismenost. U ovoj kategoriji mogu biti prijavljene i CSR kampanje čiji je cilj bio medijska, informaciona i digitalna pismenost).

Glavne KAKTUS nagrade:

  • 1. Integrisana kampanja godine – Grand Prix;
  • – Integrisana kampanja koja je obeležila godinu po oceni stručnog Žirija.
  • 2. Agencija godine;
  • – Agencijom godine biće proglašena ona koja je imala najuspešnije radove (finaliste i dobitnike) u drugim kategrijama.
  • 3. Oglašivač godine;
  • – Oglašivačem godine biće proglašena ona kompanija koja je imala najuspešnije radove (finaliste i dobitnike) u drugim kategrijama.

Jedan projekat može biti prijavljen u više kategorija. U tom slučaju, svaka prijava će se tretirati kao posebna i kao takva mora imati svoj popunjen formular i potvrdu o uplaćenoj kotizaciji.

Preporuka članova Žirija je da svaku prijavu prilagodite datoj kategoriji. Žiri će ocenjivati radove u kontekstu kategorije u kojoj su prijavljeni.

Ukoliko je na istoj kampanji radilo više agencija, svaka od njih može prijaviti projekat za nagradu, ali u videu ili prezentaciji mora jasno istaći koji deo kampanje potpisuje, odnosno koji deo kampanje predstavlja autorsko delo agencije koja rad prijavljuje (naziv agencije navodi se isključivo u Prijavnom formularu).

Radovi koji su prijavljeni u više kategorija mogu osvojiti nagrade u maksimum dve kategorije i to u onima u kojima su ostvarili najveći broj bodova.

RAZLOZI ZA DISKVALIFIKACIJU

Ovim Pravilnikom veoma je precizno i jasno navedena procedura prijave radova, elementi koje prijava treba da sadrži, vremenski okviri i sl. Kršenje bilo koje odredbe ovog Pravilnika dovodi do diskvalifikacije prijavljenog rada, a svi troškovi prijave u tom slučaju se zadržavaju.

Podnosioci prijave koji su poslali neispravan rad najkasnije do 20. septembra biće obavešteni o tome na mejl, koji je naveden u prijavnom formularu i imaće na raspolaganju 24 sata da isprave svoj rad i pošalju ga nazad organizatoru. Ukoliko podnosilac prijave ispravljen rad ne pošalje u roku od 24 sata, rad će biti automatski diskvalifikovan, a Žiri ga neće dalje razmatrati.

Svi prijavljeni radovi za koje se naknadno ustanovi da ne zadovoljavaju kriterijume propisane ovim Pravilnikom ili ga krše na bilo koji način, biće diskvalifikovani u prvom predselekcijskom krugu žiriranja.

ŽIRI

Žiri čine ugledni profesionalaci iz kreativnih, PR, digitalnih agencija, produkcijskih kuća, kao i kompanija iz Srbije i regiona. Žiri čini ukupno 15 stručnjaka iz Srbije i 15 stručnjaka iz regiona.

Kandidate za članove Žirija iz Srbije i regiona predlaže i bira organizator Festivala. Članovi Žirija iz Srbije i regiona između sebe, tajnim glasanjem, biraju predsednike Žirija.

Spisak članova Žirija za dodelu nagrada KAKTUS biće transparentno objavljen na sajtu www.kaktus.rs najkasnije do 30. jula 2022.

KRITERIJUMI OCENJIVANJA

Žiriranje prijavljenih projekata odvija se tajno elektronskim putem, na unapred pripremljenoj platformi. Članovi Žirija iz Srbije i regiona ocenjuju radove nezavisno. Pojedinačne ocene svih članova Žirija su tajna.

Svaki član Žirija ocenjuje prijavljene takmičarske radove samostalno i suvereno, u skladu sa stručnim znanjem, ugledom i autoritetom. Članovima Žirija nije dozvoljeno da preispituju odluku ili glasove kolega, kao ni da na bilo koji način, pismeno ili usmeno, utiču na odluku drugih članova Žirija. Ukoliko neki član Žirija pokuša na bilo koji način da utiče na glasanje ostatka Žirija biće odmah isključen iz daljeg toka žiriranja, a odluka o njegovom/njenom isključenju biće javno objavljena.

Svaki član Žirija biće u obavezi da, na sastanku Žirija, otvoreno i transparentno iznese mišljenje o radovima koji su ušli u finale takmičenja u svim kategorijama za nagrade KAKTUS. Svakom članu žirija biće određena jedna kategorija u okviru koje će, u ime Žirija za dodelu nagrada KAKTUS 2022, imati obavezu pismeno da obrazloži finaliste i dobitnika nagrade. Obrazloženja nagrađenih biće javno objavljena na sajtu festivala KAKTUS, odmah nakon dodele nagrada.

Organizator nema mogućnost da na bilo koji način utiče na glasanje članova Žirija, niti da predlaže ili diskvalifikuje prijavljene projekte. Odluku o tome koje kampanje će dobiti nagrade donose isključivo članovi Žirija iz Srbije i regiona.

Žiriranje se odvija u dva kruga:

U prvom, predselekcijskom krugu žiriranja, članovi Žirija pregledaju prijavljene radove i glasovima DA ili NE rade predselekciju prijava. Ukoliko se ustanovi da prijavljeni rad ne zadovoljava kriterijume propisane ovim Pravilnikom ili ga krše na bilo koji način, mora biti diskvalifikovan u prvom krugu glasanja. Ukoliko je rad prijavljen u pogrešnoj kategoriji, članovi Žirija nemaju mogućnost da predlažu promenu kategorije, a prijavljeni rad nastavlja da se takmiči u kategoriji u kojoj je inicijalno prijavljen. Projekti koji su osvojili minimum 51% DA članova Žirija nastavljaju takmičenje u drugom krugu.

Nakon prvog kruga žiriranja, a najkasnije pre kraja drugog kruga glasanja, predsednici Žirija imaju obavezu da organizuju sastanak članova Žirija (uživo ili online).

U drugom, selekcijskom krugu glasanja, Žiri ponovo pregleda radove koji su prošli prvi krug i ocenjuju ih na osnovu sledećih kriterijuma:

  • – Pojedinačni radovi ocenjuju se po kriterijumima:
    • 1. Originalnost kreativne ideje – do 40 bodova;
    • 2. Kvalitet realizacije kreativne ideje – do 40 bodova;
    • 3. Tržišna relevatnost – do 20 bodova.
  • – Pojedinačni radovi – EXECUTION ocenjuju se po kriterijumima:
    • 1. Originalnost i inovativnost – do 40 bodova;
    • 2. Kvalitet realizacije ideje – do 40 bodova;
    • 3. Usklađenost sa sadržajem i ukupnim imidžom brenda – do 20 bodova,
  • – Integrisane kampanje ocenjuju se po kriterijumima:
    • 1. Ciljevi i strategija – do 20 bodova;
    • 2. Originalnost i atraktivnost kreativne ideje – do 20 bodova;
    • 3. Upotreba relevantnih alata i kvalitet realizacije ideje – do 20 bodova;
    • 4. Opšti utisak o integrisanosti kampanje – do 20 bodova;
    • 5. Rezultati kampanje – do 20 bodova.

Zbir ocena po navedenim kriterijumima se sabira i deli sa tri, odnosno pet. Konačna ocena svakog finaliste je prosečna ocena izvedena iz prosečnih ocena svih članova Žirija koji su glasali u toj kategoriji.

Prema rang listi dobijenih bodova, pet najbolje ocenjenih radova u svakoj kategoriji postaju finalisti takmičenja. U finale ne može ući kampanja koja je imala prosečnu ocenu manju od 60 bodova.

Dobitnik u kategoriji je ona pojedinačna ili integrisana kampanja, koja je među finalistima u kategoriji osvojila najveći broj bodova, uz uslov da je prešla minimalni bodovni prag za pobednika od 75 bodova. Ukoliko dve kampanje imaju isti broj bodova, članovi Žirija pristupaju ponovnom glasanju sa DA ili NE.

Radovi isključivo iz kategorija Integrisane kampanje, koji su u drugom krugu žiriranja osvojili nagrade, ulaze u konkurenciju za Grand Prix. Titulu Integrisana kampanja godine – Grand Prix osvaja ona kampanja koja je imala najviše bodova članova Žirija. Ukoliko dve kampanje imaju isti broj bodova, nagradu dobija ona kampanja koja je po kriterijumu Opšti utisak o integrisanosti kampanje imala najveću prosečnu ocenu.

U kategoriji za Agenciju godine, boduju se isključivo kampanje agencije koje su ušle u finale i proglašane dobitnicima u svim ostalim kategorijama. Svaki finalista nosi 1 bod, a svaki dobitnik po 2 boda. Grand Prix donosi dodatna 3 boda.

Ukoliko dve ili više agencija imaju isti broj bodova, nagradu dobija ona agencija koja ima najviše dobitnika u svim ostalim kategorijama. Ukoliko i nakon pomenutog bodovanja dve ili više agencija imaju isti broj bodova, nagradu dobija ona agencija koja ima najviše dobitnika u kategorijama Integrisane kampanje.

U slučaju da je u kreiranju i realizaciji integrisane kampanje učestvovalo više agencija, svi bodovi biće dodeljeni isključivo agenciji koja je prijavila projekat na takmičenje i njoj će biti dodeljena nagrada.

U kategoriji Oglašivač godine, boduju se isključivo kampanje agencije koje su ušle u finale i proglašane dobitnicima u svim ostalim kategorijama, bez obzira da li je projekat prijavila jedna ili više agencija. Svaki finalista nosi 1 bod, a svaki dobitnik po 2 boda. Grand Prix donosi dodatna 3 boda.

Ukoliko dva ili više oglašivača imaju jednak broj bodova, nagradu dobija onaj oglašivač koji je imao više dobitnika u svim ostalim kategorijama. Ukoliko i nakon pomenutog bodovanja dva ili više oglašivača imaju isti broj bodova, nagradu dobija onaj oglašivač koji ima najviše dobitnika u kategorijama Integrisane kampanje.

Ponavljanje glasanja dopušteno je po odluci predsednika Žirija, ukoliko postoje osnovane sumnje da je došlo do nepravilnosti ili nerazumevanja procesa glasanja za pojedine kategorije.

Član Žirija, odnosno agencija koju predstavlja, može da prijavljuje i kandiduje radove tokom trajanja njegovog mandata u Žiriju. U svim kategorijama, član Žirija ne ocenjuju sopstvene radove, radove tima, radove agencija iz iste grupacije ili agencije/a sa kojima sarađuje, kao ni rad sa kojim je na bilo koji način povezan, a što bi ga dovelo u sukob intresa. Ukoliko dođe do diskusije u vezi sa prijavljenim radom nekog od članova žirija ili njegove agencije/kompanije, član žirija o čijem radu se diskutuje ne sme, niti usmeno niti pismeno, da iznosi bilo kakve podatke ili obrazloženja u vezi sa prijavljenim radom i mora odmah da se isključi iz diskusije.

Organizator festivala KAKTUS 2022 odrediće osobu koja će biti zadužena za sabiranje svih ocena dobijenih tokom glasanja.

Pobednici u svakoj kategoriji ostaju u potpunosti tajni (čak i članovima Žirija) do samog neposrednog proglašenja na festivalu KAKTUS 2022.

Ukoliko se naknadno ustanovi da je nagrađeni projekat na bilo koji način prekršio pravila takmičenja, zakonske i etičke norme, nagrada će biti oduzeta, a informacija o tome biće prosleđena svim javnostima koje su bile obaveštene o dodeli nagrada.

Sve kampanje koje su osvojile nagrade biće javno objavljene nakon dodele nagrada na portalu Marketing mreža www.marketingmreza.rs i sajtu Festivala www.kaktus.rs.

Učestvovanjem u ovom takmičenju, učesnici su saglasni da se pridržavaju navedenih uslova i konačnih odluka Žirija. Organizator zadržava pravo da koristi i objavljuje učesnike i njihova imena online, u štampi ili na bilo koji drugi način, a u vezi sa ovim takmičenjem. Svi radovi prijavljeni na festival KAKTUS 2022 biće javno objavljeni od strane organizatora. Prihvatanje navedenih uslova predstavlja dozvolu za organizatora da koristi imena i materijale za edukativne i promotivne svrhe bez dodatne naknade. Učešćem u ovom takmičenju učesnici oslobađaju organizatora bilo kakve odgovornosti, štete ili povrede autorskih ili srodnih prava.

KOTIZACIJE

Kotizacija po pojedinačnoj prijavi u svim kategorijama iznosi 9.000 dinara za prijave do 31.08.2022.

Za prijave posle 01.09.2022. kotizacija po pojedinačnoj prijavi u svim kategorijama iznosi 11.000 dinara.

Jedan projekat može biti prijavljen u više kategorija. U tom slučaju, svaka prijava će se tretirati kao posebna i kao takva mora imati svoj popunjen formular i potvrdu o uplaćenoj kotizaciji.

Kotizacija se ne naplaćuje u kategorijama Grand Prix – Integrisana kampanja godine, Agencija godine i Oglašivač godine. U svim drugim kategorijama, da bi rad ušao u selekciju, kotizacija mora biti uplaćena najkasnije na dan zatvaranja konkursa, odnosno do 20.09.2022.

Kotizacije za prijavu radova za nagrade ne uključuju kotizacije za konferencijski deo festivala.

Vidi još

Žiri iz Srbije

Bojan Brukner

Creative Director, Leo Burnett Beograd

Bojana Nenadović

Marketing Director, Coca-Cola HBC

Ivan Radojević

Client Service Director, Real Grupa RGS

Ivana Kozličić

RRP Marketing Communication Manager SEE, Philip Morris International

Ivo Matejin

Partner & Creative Director, Propulsion

Katarina Šibalić

Marketing Director, Strauss Adriatic

Kristina Jovanović

Senior Art Director, McCann Beograd

Milan Perić

Marketing & Communications Director, Carlsberg Srbija

Nataša Pavlović

Chief Marketing Officer, Mercator-S

Nikola Vuković

Managing Partner, Evoke Group

Sanja Bušić

Marketing Lead South Central Europe and Baltics, PepsiCo

Sanja Gajić

Digital Account Director, Fullhouse Ogilvy

Vanja Vagić

Corporate Affairs Manager UBBAI Region, MARS

Vladimir Aranđelović

Digital Director, Direct Media United Solutions

Vladimir Mitrović

Creative Director, Ovation BBDO

Žiri iz regiona

Barbara Filipčić

Marketing Manager, IKEA SEE (Hrvatska)

Danilo Kalezić

Senior PR, Communications & Events Manager, Porto Montenegro (Crna Gora)

Iva Kaligarić

Managing Director, Señor (Hrvatska)

Krešimir Katić

Head of Marketing, Market Research & Customer Experience, Zagrebačka banka (Hrvatska)

Ksenija Planić

Creative Director, Bild Studio (Crna Gora)

Maja Naumovska Saveska

Head of Corporate & Marketing Communications, Halkbank Skopje (Severna Makedonija)

Marina Bolanča

Managing Director, Abeceda komunikacije (Hrvatska)

Marina Burazer

Group Marketing Director, Fortenova Grupa (Hrvatska)

Medeja Kraševec

Creative Director, Luna\TBWA (Slovenija)

Miha Bevc

Partner & Creative Director, Herman&Partnerji (Slovenija)

Milena Jakovljević

Strategy Director, DROM Agency (Slovenija)

Stipe Bačić

Account Director, Šanavala Concept Store (Hrvatska)

Tomaž Apohal

Creative Director, Yootree (Slovenija)

Vanja Činić

Creative Director, Bruketa&Žinić&Grey (Hrvatska)

Vladimir Ristevski

Partner & Creative Director, Piksel LTD (Severna Makedonija)

Cena kotizacija

PRE SALE - do 31.05.

(oba dana festivala)
130 EUR + PDV

EARLY - do 31.07.

(oba dana festivala)
160 EUR + PDV

STANDARD - do 30.09.

(oba dana festivala)
200 EUR + PDV

FULL - posle 01.10.

(oba dana festivala)
240 EUR + PDV

1. DAN FESTIVALA

Cena kotizacije samo za prvi dan festivala
140 EUR + PDV

2. DAN FESTIVALA

Cena kotizacije samo za drugi dan festivala
140 EUR + PDV

PRIJAVA RADOVA

U svim kategorijama za KAKTUS nagrade
Za prijave radova do 31.08.

9.000 dinara + PDV

Za prijave radova posle 01.09.

11.000 dinara + PDV

*Uplata kotizacije za prijavu radova NE uključuje kotizaciju za oba dana festivala.
*Popusti se NE odnose na prijavu radova za nagrade KAKTUS.

Za tri i više kotizacija odobren je popust od 10%.
Članovima UEPS, IAB Srbija, IAA Srbija, Srpske asocijacije menadžera, DSOJ i drugih strukovnih udruženja u Srbiji i regionu odobren je popust na kotizaciju u visini od 10%.

Prijave za festival otvorene su do 16. oktobra, a broj mesta je ograničen.

Popusti se odnose isključivo na STANDARD i FULL cene kotizacija za oba dana festivala.

Za dodatne informacije molimo vas da pošaljete mejl na ivana@marketingmreza.rs

FORMULAR ZA KOTIZACIJE

    PLATINUM SPONZOR

    ZLATNI SPONZOR

    SREBRNI SPONZORI

    BRONZANI SPONZORI

    SPONZORI

    PRIJATELJI FESTIVALA

    PARTNERI FESTIVALA

    FESTIVAL PODRŽALI

    GLAVNI MEDIJSKI PARTNER

    MEDIJSKI PARTNERI IZ SRBIJE

    MEDIJSKI PARTNERI IZ SRBIJE