Ideje ne počinju kao kompleksne stvari. Naprotiv, svaka se „rađa“ vrlo jednostavno. Dovoljan je samo mali podsticaj: asocijacija, priča, simbol, sećanje… Bilo šta što je moguće promisliti, obraditi, izokrenuti i razviti u nešto koherentno, nešto što je istovremeno i jako lično, ali i izrazito opšte. Nešto što može da komunicira sa svetom, što će svako da prepozna kao „svoje“ bez obzira na godine, pol, obrazovanje, nacionalnu ili bilo koju drugu pripadnost.
Kaktus živi u jako teškim i neprijatnim uslovima: oko njega su samo pesak, vrućina i pomalo korova. Ali ako ima samo malo vode, ako ima taj osnovni podstrek, on se razvija, raste i živi. Iz tog razloga odabrali smo kaktus kao simbol festivala, jer želimo da negujemo IDEJE KOJE OPSTAJU.
Šesti po redu festival integrisanih komunikacija – KAKTUS 2020, pod sloganom „UNIQUE IN BEING DIFFERENT”, biće održan 3. i 4. novembra ONLINE. Ove godine akcenat festivala je na ljudima koji rade u advertising industriju i grade je svakoga dana.
Festival će i ove godine slaviti samo one kampanje i projekte koje izlaze iz granica očiglednog i uprkos teškim uslovima inspirišu i proizvode najefikasniju komunikaciju sa ciljnim grupama.
LIVE STAGE |
|
11.00 – 11.15 | Zvanično otvaranje festivala |
11.15 – 11.45 | Keynote Presentation: The secret formula of ideas |
12.00 – 12.30 | Think Tank: How to RE-SET our industry and make ADVERTISING more sustainable? |
12.45 – 13.15 | A secret ingredient behind „The Last Ever Issue“ creative success: the people. |
13.30 – 14.00 | 1.2m Thinking: Seeing the world as a child changes how you do marketing |
14.15 – 14.45 | Think Tank: Three Countries and a Virus – A Lesson in Remote Leadership ******** Creativity Matters |
15.00 – 15.30 | adversity • adversity makes for diversity |
15.45 – 16.15 | Keynote Presentation: The Chicken, Egg, or in Today’s Tech World, Does the Omelette Come First? |
16.30 – 17.00 | Can Punk Rock make you a better creative? |
17.15 – 17.45 | Creative Talks: The Business of Aspiration |
LIVE STAGE |
|
10.50 – 11.00 | Otvaranje drugog dana festivala |
11.00 - 11.30 | Keynote presentation: White Canvas or Black Mirror? |
11.45 – 12.45 | Panel powered by Delta Holding: INNOVATION HYPE *Facebook live streaming |
13.00 – 13.30 | Don’t become a Uniquorne ******** When data drives creativity |
13.45 – 14.15 | Creative Talks: There’s more to advertising than hustling. But not much more! |
14.30 – 15.00 | No please, do go on! |
15.15 – 15.45 | Keynote Presentation: Create relevance before ideas. |
16.00 – 16.30 | Keynote Presentation: Admixture – The Inevitable Evolution Of Advertising Genes |
16.45 – 17.15 | Keynote Presentation: Culture, Challenge & Craft. |
17.30 – 18.00 | The power of LinkedIn |
CINEPLEXX UŠĆE SHOPPING CENTER |
|
16.00 – 17.00 | Okupljanje učesnika i promocija drugog izdanja ADBOOKA publikacije |
17.00 – 18.15 | Premijera filma KREATIVNI GEN |
18.30 – 20.00 | Dodela nagrada KAKTUS TALENTS i KAKTUS 2020 |
Elav vodi sektor inovacija u McCann Worldgroup, nadgledajući HumanTech, koji pruža inovativne metode i procese zasnovane na dizajnu za rešavanje izazova klijenata.
Ona tesno sarađuje sa velikim brojem startapa, tehnoloških kompanija, stručnjaka iz industrije i mladim preduzetnicima, koje povezuje sa klijentima kako bi brzo pronašli najsavremenija rešenja za razvoj njihovog biznisa. Elav vodi klijente kao što su Coca-Cola, Chevrolet, Maybelline, GSK, Lysol i L’OREAL.
Njeno iskustvo u tehnologiji potiče iz programerskog iskustva u izraelskoj vojsci i tesnoj vezi sa tehnološkim kompanijama u Tel Avivu, gde je Elav više od 10 godina uspešno spajala svoju tehnološku pamet i marketinško iskustvo iz agencije McCann Tel Aviv.
Dobitnica je priznanja „SHE RUNS IT“ Young Marketing and Advertising Leaders. Pored toga, Elav je bila članica žirija za inovacije u Kanu, a stalan je član u Jay Chiat i Webbys takmičenjima. Piše članke za AdWeek i Campaign i redovno govori na konferencijama kao što su Cannes Innovation, ADFEST i druge.
Zandoná (izgovor: /svetac, krofna/) rođen je u Sao Paulu, Brazil. Trenutno radi kao izvršni kreativni direktor u međunarodno nagrađivanoj agenciji AKQA.
U toku karijere radio je u Londonu, Los Anđelesu, Bostonu i Sao Paulu razvijajući kampanje za neke od najpoznatijih svetskih brendova, uključujući Nike, Tidal, Netflix, Dove, Google, RedBull, Coca-Cola, Burger King, Farfetch, IBM, Hellmann’s i Billboard Magazine.
Nagrađivan je na festivalima Cannes Lions (dva Grand Prix), Clio (dva Grand Clios), D&AD, One Show, Webby Awards, The FWA, London Festival, El Ojo, FIAP, Wave i mnogim drugim.
Kada je kreativnost u pitanju, strast je ključna. Kao globalni šef kreativne izvrsnosti festivala Cannes Lions, Fiorenza uvek traži inovativne poslovne koncepte i sprovodi ih u delo.
Fiorenza je odgovorna za negovanje kreativne izvrsnosti u svim proizvodima kompanije, kao i za stvaranje novih mogućnosti za rast i angažovanje sa kreativnom zajednicom i strukovnim organizacijama. Takođe, blisko sarađuje sa klijentima i njihovim agencijama kako bi im obezbedila posebno iskustvo na Cannes Lions festivalu, sa ciljem podizanja kreativne lestvice.
Kada je bila na poziciji Head of Awards u okviru Cannes Lions, Fiorenza je pokrenula nekoliko novih takmičenja, među kojima je i PR Lions, blisko sarađujući sa međunarodnom PR industrijom kako bi stvorio platformu za promociju i nagrađivanje kampanja koje pokazuju najviši nivo kreativnosti i poslovne rezultate.
Ona je česti govornik na brojnim festivalima. Ranije je Fiorenza bila novinarka agencije ANSA u Parizu i pisala je za nekoliko međunarodnih publikacija. Poreklom iz Italije, Fiorenza je magistrirala iz oblasti medija i novinarstva na Univerzitetu LUMSA u Rimu i Sorboni u Parizu.
Dimitris je marketinški strateg sa preko 12 godina iskustva u advertisingu, kako u Grčkoj, tako i u inostranstvu.
Kao Regional Strategy Director CEE u McCann Worldgroup vodio je lokalne i globalne klijente poput Vodafone, Coca-Cola CEE, Mastercard CEE, BEKO Global i Julius Meinl Coffee.
Po povratku u Grčku, nedavno je imenovan za šefa strategije u Publicis Groupe u Grčkoj, sa zadatkom da vodi strategije za ključne međunarodne i lokalne brendove.
Dobitnik je brojnih lokalnih i međunarodnih strukovnih nagrada za kreativnost i efikasnost, među kojima su i Golden Drum, Eurobest i Euro Effie Awards.
Jelena vodi strategiju za Kids Industries, jedinstvenu agenciju koja se fokusira isključivo na brendove sa proizvodima za porodicu ili decu. Ona je Strategy Director. Rodom iz Srbije.
Ona počinje projekat uz fokus na potrošače i njihov životni stil, uvek radoznalo posmatrajući.
Ona bi rekla da je storyteller. U prevodu: ona bi radije da stoji na bini. U svoje slobodno vreme, ona voli da predaje i ima blisku saradnju sa Univerzitetom u Beču.
Jelena i Raj su osnivači „kluba za vina“ u svojoj agenciji, i možda zbog toga nemaju zajedničku sliku koja nije u baru, i nakon skoro desetogodišnje saradnje.
Raj vodi kreativu za Kids Industries, jedinstvenu agenciju koja se fokusira isključivo na brendove sa proizvodima za porodicu ili decu. On je Creative Direktor. Britanac poreklom sa Šri Lanke. On kreće od „zašto“ i uvek istražuje nove mogućnosti.
Raj bi sebe nazvao story designer-om. U prevodu: on se verovatno ne pojavljuje ni u pričama koje sam stvara.
U svoje slobodno vreme, voli da analizira kreativu, i prošle godine bio je član žirija na BAFTA nagradama.
Raj i Jelena osnivači su „kluba za vina“ u svojoj agenciji, i možda i zbog toga nemaju zajedničku sliku koja nije u baru, i nakon skoro desetogodišnje saradnje.
Ioana za sebe kaže da je čudna vrsta štrebera i pripovedača. Možda je to zbog činjenice što je, iako je odrasla u porodici inženjera, odlučila da studira klavir. Zatim matematiku i računarstvo. Zatim advertising, pa AI.
Njena karijera započela je 2006. godine, ali je od pozicije Junior Copywriter do Group Creative Director prošlo samo šest godina. Za to vreme postigla je mnogo toga – bila je prva Rumunka u žiriju Clio Awards, prva Rumunka predavač na Eurobest, našla se na Forbes listi „30 under 30“ i proglašena je za Young Professional of the Year od strane IAA.
Od 2018. godine Ioana je SVP Global Executive Creative Director u Energy BBDO u Čikagu, gde nadgleda digitalne i integrisane kreative procese za više globalnih brendova i tržišta.
Njen rad neprekidno je nagrađivan na Cannes Lions, Eurobest, Clio Awards, One Show, Webby, Golden Drum, Euro Effie, Epica i mnogim drugim festivalima. Bila je i deo žirija brojnih takmičenja širom sveta, ali i keynote govornik na mnogim lokalnim i međunarodnim festivalima, uključujući SXSW, Eurobest i Golden Drum.
Chris se pridružio kompaniji The ZOO 2013. godine kako bi vodio tim kreativnih stratega koji rade sa najvećim Google-ovim klijentima u različitim regionima. Pre nego što se pridružio Google-u, Chris je bio International Strategy Director u CLM BBDO u Parizu, gde je vodio globalnu i regionalnu strategiju za najveće klijente agencije, uključujući PepsiCo, P&G i Wrigley.
Živeo je i radio širom zapadne Evrope, kao i SAD-u. Magistrirao je savremene jezike na Univerzitetu Oxford.
Chris je redovni govornik na marketinškim događajima i konferencijama, među kojima se ističu Cannes Lions International Festival of Creativity, Dubai Lynx Festival, Red Apple Festival, Cristal Innovation & Digital Congress, a predavač je i u nekoliko poslovnih škola u Parizu.
Bio je predsednik Brand Culture žirija na Cristal festivalu 2014. godine, kao i član žirija na brojnim festivalima širom sveta.
Nakon karijere u oblasti arhitekture, Sandra je shvatila da je advertising ipak zanimljiviji.
Činjenice o Sandri koje možete pronaći na Google-u:
Advertising karijeru započela je u Bukureštu, gde je brzo napredovala od juniorskih do seniorskih pozicija.
U tom peridu osvojila je brojne nagrade i titule kako bi se njeni roditelji manje ljutili jer je odustala od arhitekture.
Bila je članica žirija u okviru festivala – Clio (2019), Young Cannes Lions (2020), The New York Festivals (2016, 2018), Webby (2017).
Trenutno radi u agenciji Publicis u Milanu kao globalni kreativni direktor.
Preselila se iz Bukurešta u London i iz Londona u Milano gde je odlučila da napravi jednogodišnju pauzu u kupovini odeće.
Činjenice o Sandri koje ne možete pronaći na Google-u:
Trenutno živi za testenine, pice i proseko. Ne može namignuti.
Smatra da je pisanje biografije u trećem licu jednine prilično čudno.
Nakon života i rada u četiri različite države, Bruno je sada u Njujorku i radi kao kreativni direktor u Brand & Creative timu kompanije Spotify.
Svoje kreativno putovanje započeo je kao muzičar, a kasnije je prešao u advertising gde je radio za agencije DAVID i R/GA. Sada u kompaniji Spotify, na jednom mestu može da spoji svoje dve strasti – prema muzici i kreativnosti.
Tokom svoje karijere imao je privilegiju da radi za brendove kao što su Burger King i Samsung, kao i da sarađuje sa umetnicima kao što su Ozzy Osbourne, Panic! At The Disco, Eminem i twenty øne piløts.
„Bringing creativity back to the board room “ životni je cilj bivšeg profesionalnog fudbalera koji je postao vizionarski kreativni lider.
Joao je kreator nagrađivanih kampanja. U prve četiri godine svoje advertising karijere osvojio je Zlatnog lava na Cannes Lions festivalu, nakon čega su usledile brojne međunarodne nagrade, uključujući Lynx Grand Prix 2017, Google Innovation Award u 2018. i New York Festivals u 2019. godini.
Poznat je po korišćenju podataka za kreiranje maštovitih narativa i iskustava, kao i disruptive kreativnim procesima koji razvijaju priče usmerene na čoveka.
Do nedavno bio je izvršni kreativni direktor u FCB Dubai, radeći za klijente širom Bliskog Istoka i Severne Afrike. Pre toga, bio je kreativni direktor u kompaniji Cheil Iberia, kojoj je pomogao da se razvije u jednu od najbrže rastućih agencija u Evropi. U poslednje tri godine ima zadatak da transformiše Dentsu u APAC regionu osporavajući ideju da kreativa, tehnologija i mediji rade zajedno i stvaraju nova rešenja i nove početke u stalno promenljivom okruženje.
Andrea vodi prvu održivu agenciju na svetu, koja promoviše isključivo održive brendove. Ona je jedna od revolucionarnih mislilaca koja je donela odluku da njena agencija promoviše isključivo održive brendove i preuzme punu odgovornost za proizvode koje oglašavaju.
Ona radi već 15 godina u globalnoj advertising industriji. Svoju karijeru započela je u BETC Euro RSCG u Parizu 2003. godine, a zatim preuzima medijsko planiranje i strategiju za Philips i Nokiu u agenciji Carat u Londonu. Vodila je LG globalni account u Mindshare-u i Heinekein globalni account u agenciji Starcom u Amsterdamu. U toku svoje profesionalne karijere radila je i na poziciji Global Associate Director za Volkswagen u Mediacom agenciji.
Rođena je u Parizu, a živela je i radila u većini renomiranih agencija i gradova širom Evrope. Tečno govori francuski, nemački, engleski i španski jezik, što joj omogućava precizno razumevanje različitih kultura.
Andrea veruje da odgovornom potrošnjom i oglašavanjem možemo promeniti živote hiljada ljudi, posmatrajući nove načine i procese u advertising industriji ne samo kao trend, već kao deo strukturne promene koju celo društvo želi da vidi.
Bruno je međunarodno nagrađivani kreativni direktor. Osvojio je nagrade na brojnim festivalima širom sveta poput Cannes Lions, One Show, D&Ad, Effie, Webby’s, El Sol, El Ojo.
Lüerzer’s Archive magazin i Best Ad’s on TV portal proglasili su ga 2016. godine za najboljeg art direktora na svetu. U toku karijere radio je za brendove poput Gatorade, Grammy’s Awards, Google, Nintendo, adidas, Jeep, Coca-Cola i mnoge druge.
Od 2018. deo je tima agencije TBWA\Chiat\Day Los Angeles, a od aprila ove godine nalazi se na poziciji Creative Director / Head of Art & Design.
Izbačen je iz škole sa devet, a obrazovanje je napustio sa 15 godina. Godinu dana kasnije dobio je otkaz u McDonalds-u. Ako je neuspeh put ka uspehu, njegov početak je obećavao.
Na savet svog oca, ubrzo je pljeskavice i delinkvenciju zamenio tipografijom i art direkcijom. Od svoje 17. godine radi u advertising industriji, a od tada je promenio nekoliko reklamnih agencija, menjajući pozicije. U okviru agencije Ogilvy zadržao se 15 godina, a radio je u Pragu, Kijevu, Budimpešti, Dubaiju i sunčanom Kopenhagenu.
Svaka agencija koju je vodio na pomenutim tržištima bila je na vrhu nacionalne kreativne rang liste i osvajala je mnoge titule. Will je pomogao agenciji Ogilvy Ukraine da postane „Najefikasnija agencija u Evropi“ prema indeksu Effie Global iz 2012. godine. Dobitnik je priznanja na skoro svim festivalima, uključujući Cannes Lions (Gold), D&AD (Graphite), Clio (Gold), Red Dot (Gold) & OneShow (Gold) za različite klijente kao što su NASA, Lenovo, Commerzbank, Tuborg, Intersport, IBM, Nestlé, Philips i UNHCR.
U januaru 2019. preuzeo je kormilo u Pandorinom globalnom sedištu kao Director of Brand Design, redizajnirajući njihov logotip, kreirajući originalni font za ovaj brend i preoblikujući njihov vizuelni identitet globalno.
On čvrsto veruje da kreativni ljudi moraju da misle kao deca da bi uspeli, a ako se ne slažete s tim, onda ste „big smelly elephant“.
Santi je multidisciplinarni umetnik koji gaji veliku ljubav prema svom zanatu i dizajnu. Radio je za međunarodne brendove kao što su Heineken, Renault i McDonald’s, ali nikada nije imao problema sa vožnjom u pijanom stanju ili gojaznošću. Osvojio je brojne međunarodne nagrade za svoj rad.
Rođen je na jugu Italije, a poslednjih 10 godina proveo je radeći u agencijama širom sveta, od Italije do Nemačke, Belgije i sve do Australije. Trenutno je Art Director u agenciji Saatchi&Saatchi Melbourne.
Van posla, strastveni je digitalni umetnik i uživa da praznične uspomene pretvori u video snimke od 30 sekundi (klasični ad guy).
Dawid u VMLY&R Poland vodi tim od preko 90 kreativaca.
Osvojio je preko 240 međunarodnih i lokalnih nagrada uključujući prvi Grand Prix za Poljsku na festivalu Cannes Lions 2019, prvog Titanium lava za Poljsku na Cannes Lions 2019, 4 zlata ANDY Awards 2020, Yellow Pencil na D&AD 2020, Innovation Awards Agency of the Year 2020 u Poljskoj, Effie Agency of the Year 2019 u Poljskoj, IAB Mixx Awards – Person of the Year 2019, Grand Prix Gerety Awards 2019, Grand Prix na Golden Drum festivalu 2019.
Strastveni je govornik na događajima širom sveta, poput TEDx, Business Insider Trends Festival, Golden Drum festival… Poznat je po tome što podstiče poljske CMO i izvršne direktore na brend aktivizam.
Bio je član žirija na brojnim festivalima poput KTR, IAB Mixx, Webby Awards, South Koreaan AdStars, New York Festivals, MENA Cristal Awards.
Ana je strategy executive, a fokusirana je na upravljanje i rast modernih brendova. Nosilac je titule Forbes CMO Next.
Doktorirala je sociologiju, a tokom svoje karijere radila je sa vrhunskim svetskim brendovima i reklamnim agencijama. Ana je kolumnista, savetnik i govornik na festivalima širom sveta.
Saymon je Senior Art Director u agenciji Wunderman Thompson Dubai.
Mladi kreativac radio je u zemljama poput Argentine, Brazila, a sada i u Dubaiju, kreirajući kampanje za ceo MENA region. Radeći u agencijama Y&R, Wunderman Thompson, i Publicis Group, Saymon je sarađivao sa brendovima kao što su Burger King, Bose, Movistar, McDonald’s, Unilever, Chevrolet i drugi.
Nagrađivan je na brojnim međunarodnim festivalima poput Cannes Lions, New York Festivals, Cresta, AdStars, Adweek Project Isaac, Young Lions Health i brojni drugi.
Folker je studirao psihologiju, ali u toj oblasti nije video svoju profesionalnu budućnost. Pet godina radio je kao stjuart i kaže da je to bio odličan način da obiđe svet. Radio je i kao muzički novinar i DJ.
Godine 1993. započinje karijeru u advertajzingu, radeći kao Junior Copywriter u agenciji Ogilvy One, ali je vrlo brzo unapređen na poziciju kreativnog direktora. Tokom karijere iskustvo je sticao u agencijama širom sveta – Ogilvy, Leo Burnett, Saatchi&Saatchi, Publicis, McCann, Havas i dr. Od 2015. godine radio je kao CCO u agenciji Havas Swizerland.
Osnovao je i svoju agenciju Wrage/Antwort, u okviru koje, između ostalog, radi i na razvijanju startapa. Trenutno vodi međunarodne operacije za Leavingstone, kreativnu digitalnu agenciju iz Tbilisija, Gruzija.
Završio je Berlin School of Creative Leadership. Bio je član žirija u okviru festivala Cannes Lions, Clio itd.
Jan se 2006. godine preselio iz Holandije u Hrvatsku i osnovao agenciju M+Group. Danas je M+Group uvrštena među kompanija na zagrebačkoj berzi i zapošljava preko 8.000 ljudi širom regiona.
Nakon što je prodao M+Grupe 2016. godine, osnovao je Webpower Adria – prvu kompaniju u regionu specijalizovanu za automatizaciju marketinga putem e-pošte.
Svojim novim poduhvatom – CROP Hrvatska – želi da u ovu zemlju dovede vrhunsku holandsku tehnologiju staklenika. Jan vidi priliku da Hrvatska počne da hrani Evropu ulažući velike investicije u poljoprivrednu tehnologiju.
Sa svojim korenima u Holandiji, ali sa srcem u Hrvatskoj, Jan je snažno uveren da pozitivne promene u Hrvatskoj i ostatku regiona neće proizaći iz politike već od njenih preduzetnika i ponosan je član te zajednice.
Kada ga ljudi pitaju kojim se poslom bavi, on odgovara: „Bavim se pripremom Hrvatske za sledeću generaciju.“
KAKTUS je strukovna nagrada koja se dodeljuje kompanijama, institucijama i agencijama za najkvalitetnije i najprofesionalnije pojedinačne i integrisane kampanje u protekloj godini. O tome ko će dobiti ovogodišnji KAKTUS odlučuje stručni Žiri koji čine ugledni profesionalci iz kreativnih, PR i digitalnih agencija, kao i produkcijskih kuća iz Srbije i regiona.
KAKTUS je nagrada kojom strukovni portal Marketing mreža želi da promoviše profesionalne uzore, ali i da svoj doprinos unapređenju i razvoju struke u Srbiji.
Nagrade će biti dodeljene u okviru 6. festivala integrisanih komunikacija – KAKTUS 2020.
Na konkursu za nagrade KAKTUS mogu da učestvuju sva pravna lica (kompanije, organizacije, produkcijske kuće, dizajn studiji, agencije itd.) koja su realizovala pojedinačne i integrisane komunikacijske kampanje na teritoriji Republike Srbije (izuzev u kategoriji – Integrisana kampanja kreirana za drugo tržište). Za nagrade KAKTUS mogu da konkurišu samo oni radovi koji su u skladu sa Zakonom o oglašavanju Republike Srbije i koji ni na koji način ne krše bilo koji od kodeksa etičnosti.
Na konkurs mogu biti prijavljeni pojedinačni radovi (single-channel), kao i integrisane kampanje za čiju realizaciju je korišćeno minimum tri kanala/alata komunikacije (multi-channel – TV oglas, radio oglas, PR, print oglas, BTL, event, direktni marketing, društvene mreže, mobilne aplikacije itd).
Adaptirane međunarodne kampanje biće diskvalifikovane u svim kategorijama, izuzev ukoliko su prijavljene u kategoriji Adaptirana međunarodna integrisana kampanja.
Prijave se moraju odnositi na kampanje koje su realizovane u periodu od 1. avgusta 2019. do 1. avgusta 2020. godine. Za višegodišnje projekte potrebno je prikazati celokupni projekat, sa posebnim osvrtom na realizaciju i efekte u naznačenom periodu.
Rok za dostavljanje radova je 20. septembar 2020. godine.
Radovi se prijavljuju isključivo elektronski, putem prijavnog formulara koji se nalazi na sajtu www.kaktus.rs.
Prijave moraju da sadrže:
U svim kategorijama Pojedinačni radovi:
U kategoriji Pojedinačni radovi – Execution:
U svim kategorijama Integrisane kampanje:
U kategoriji Posebno priznanje – LOCKDOWN integrisana kampanja:
Prijava sadrži isključivo jedan dokument – video, case board ili prezentaciju – u kome su prikazani svi gore navedeni elementi. Dodatni materijali neće biti ocenjivani od strane stručnog Žirija.
Zbog neutralnosti ocenjivanja, u prijavi (video, case board ili prezentacija) nije dozvoljeno navođenje naziva agencije, koja prijavljuje projekat, niti nazivi agencija partnera koji su radili na projektu. Naziv agencije i partnera navodi se isključivo i jedino u formularu koji se popunjava prilikom prijave rada. U prijavi dozvoljeno je navođenje naziva kompanije/klijenta za koga je rađena kampanja.
Prijave mogu biti na srpskom ili/i engleskom jeziku.
Prijave moraju sadržati navedene obavezne elemente, a radovi biti u skladu sa svim relevantnim profesionalnim, etičkim i pravnim zahtevima. Klijent, odnosno oglašivač mora biti obavešten o tome da će kampanja biti prijavljena za KAKTUS nagrade.
Pojedinačni radovi (single-channel) konkurišu u sledećim kategorijama:
Svi pojedinačni radovi prijavljeni u gore navedenim kategorijama moraju biti deo neke kampanje. Ghost projekti biće diskvalifikovani.
Integrisane kampanje konkurišu u sledećim kategorijama:
Posebno KAKTUS priznanje:
*Napomena: Kampanje koje su nastale za vreme vanrednog stanja, a kao odgovor na pandemiju virusa COVID-19 mogu biti prijavljene isključivo za Posebno KAKTUS priznanje. Ukoliko pomenute kampanje budu prijavljene u drugim kategorijama, organizator zadržava pravo da ih prebaci u kategoriju LOCKDOWN integrisana kampanja, uz obaveštenje upućeno na mejl podnosioca prijave.
Glavne KAKTUS nagrade:
Jedan projekat može biti prijavljen u više kategorija. U tom slučaju, svaka prijava će se tretirati kao posebna i kao takva mora imati svoj popunjen formular i potvrdu o uplaćenoj kotizaciji.
Preporuka članova Žirija je da svaku prijavu prilagodite datoj kategoriji. Žiri će ocenjivati radove u kontekstu kategorije u kojoj su prijavljeni.
Ukoliko je na istoj kampanji radilo više agencija, svaka od njih može prijaviti projekat za nagradu, ali u videu, case boardu ili prezentaciji mora jasno istaći koji deo kampanje potpisuje, odnosno koji deo kampanje predstavlja autorsko delo agencije koja rad prijavljuje (naziv agencije navodi se isključivo u Prijavnom formularu).
Radovi koji su prijavljeni u više kategorija mogu osvojiti nagrade u maksimum dve kategorije i to u onima u kojima su ostvarili najveći broj bodova.
Ovim Pravilnikom veoma je precizno i jasno navedena procedura prijave radova, elementi koje prijava treba da sadrži, vremenski okviri i sl. Kršenje bilo koje odredbe ovog Pravilnika dovodi do diskvalifikacije prijavljenog rada, a svi troškovi prijave u tom slučaju se zadržavaju.
Podnosioci prijave koji su poslali neispravan rad biće obavešteni o tome na mejl, koji je naveden u prijavnom formularu, i imaće na raspolaganju 24 sata da isprave svoj rad i pošalju ga nazad organizatoru.
Žiri čine ugledni profesionalaci iz kreativnih, PR, digitalnih agencija i produkcijskih kuća iz Srbije i regiona. Žiri čini ukupno 13 stručnjaka iz Srbije i 13 stručnjaka iz regiona.
Kandidate za članove Žirija iz Srbije i regiona predlaže i bira organizator Festivala. Članovi Žirija iz Srbije i regiona između sebe, tajnim glasanjem, biraju predsednike Žirija.
Spisak članova Žirija za dodelu nagrada KAKTUS 2020 transparentno je objavljen na sajtu www.kaktus.rs
Žiriranje prijavljenih projekata odvija se tajno elektronskim putem, na unapred pripremljenoj platformi. Članovi Žirija iz Srbije i članovi Žirija iz regiona ocenjuju radove nezavisno. Pojedinačne ocene članova oba Žirija su tajna.
Organizator nema mogućnost da na bilo koji način utiče na glasanje članova Žirija, niti da predlaže ili diskvalifikuje prijavljene projekte. Odluku o tome koje kampanje će dobiti nagrade donose isključivo članovi Žirija iz Srbije i regiona.
Žiriranje se odvija u dva kruga:
U prvom, predselekcijskom krugu žiriranja, članovi Žirija pregledaju sve prijavljene radove i glasovima DA ili NE rade predselekciju prijava. Projekti koji su osvojili minimum 51% DA članova Žirija nastavljaju takmičenje u drugom krugu.
Nakon prvog kruga žiriranja, a najkasnije pre kraja drugog kruga glasanja, predsednici Žirija mogu da organizuju sastanak članova Žirija.
U drugom, selekcijskom krugu glasanja, Žiri ponovo pregleda radove koji su prošli prvi krug i ocenjuju ih na osnovu sledećih kriterijuma:
Zbir ocena po navedenim kriterijumima se sabira i deli sa tri, odnosno pet. Konačna ocena svakog finaliste je prosečna ocena izvedena iz prosečnih ocena svih članova Žirija koji su glasali u toj kategoriji.
Prema rang listi dobijenih bodova, pet najbolje ocenjenih radova u svakoj kategoriji postaju finalisti takmičenja. U finale ne može ući kampanja koja je imala prosečnu ocenu manju od 60 bodova.
Dobitnik u kategoriji je ona pojedinačna ili integrisana kampanja, koja je među finalistima u kategoriji osvojila najveći broj bodova, uz uslov da je prešla minimalni bodovni prag za pobednika od 78 bodova. Ukoliko dve kampanje imaju isti broj bodova, članovi Žirija pristupaju ponovnom glasanju sa DA ili NE.
Radovi isključivo iz kategorija Integrisane kampanje, koji su u drugom krugu žiriranja osvojili nagrade, ulaze u konkurenciju za Grand Prix. Titulu Integrisana kampanja godine – Grand Prix osvaja ona kampanja koja je imala najviše bodova članova Žirija. Ukoliko dve kampanje imaju isti broj bodova, nagradu dobija ona kampanja koja je po kriterijumu Opšti utisak o integrisanosti kampanje imala najveću prosečnu ocenu. Finalisti u kategoriji LOCKDOWN integrisana kampanja ne ulaze u konkurenciju za Grand Prix.
U kategoriji za Agenciju godine, boduju se isključivo kampanje agencije koje su ušle u finale i proglašane dobitnicima u svim ostalim kategorijama. Svaki finalista nosi 1 bod, a svaki dobitnik po 2 boda. Gran Prix donosi dodatna 3 boda.
Ukoliko dve ili više agencija imaju isti broj bodova, nagradu dobija ona agencija koja ima najviše dobitnika u svim ostalim kategorijama. Ukoliko i nakon pomenutog bodovanja dve ili više agencija imaju isti broj bodova, nagradu dobija ona agencija koja ima najviše dobitnika u kategorijama Integrisane kampanje.
U slučaju da je u kreiranju i realizaciji integrisane kampanje učestvovalo više agencija, svi bodovi biće dodeljeni isključivo agenciji koja je prijavila projekat na takmičenje i njoj će biti dodeljena nagrada.
U kategoriji Oglašivač godine, boduju se isključivo kampanje agencije koje su ušle u finale i proglašane dobitnicima u svim ostalim kategorijama, bez obzira da li je projekat prijavila jedna ili više agencija. Svaki finalista nosi 1 bod, a svaki dobitnik po 2 boda. Gran Prix donosi dodatna 3 boda.
Ukoliko dva ili više oglašivača imaju jednak broj bodova, nagradu dobija onaj oglašivač koji je imao više dobitnika u svim ostalim kategorijama. Ukoliko i nakon pomenutog bodovanja dva ili više oglašivača imaju isti broj bodova, nagradu dobija onaj oglašivač koji ima najviše dobitnika u kategorijama Integrisane kampanje.
Svaki član Žirija ocenjuje prijavljene takmičarske radove samostalno i suvereno, u skladu sa stručnim znanjem, ugledom i autoritetom. Ponavljanje glasanja dopušteno je po odluci predsednika Žirija, ukoliko postoje osnovane sumnje da je došlo do nepravilnosti ili nerazumevanja procesa glasanja za pojedine kategorije.
Član Žirija, odnosno agencija koju predstavlja, može da prijavljuje i kandiduje radove tokom trajanja njegovog mandata u Žiriju. U svim kategorijama, član Žirija ne ocenjuju sopstvene radove, radove tima, radove agencija iz iste grupacije ili agencije/a sa kojima sarađuje, kao ni rad sa kojim je na bilo koji način povezan, a što bi ga dovelo u sukob intresa.
Organizator festivala KAKTUS 2020 odrediće osobu koja će biti zadužena za sabiranje svih ocena dobijenih tokom glasanja.
Pobednici u svakoj kategoriji ostaju u potpunosti tajni (čak i članovima Žirija) do samog neposrednog proglašenja na festivalu KAKTUS 2020.
Ukoliko se naknadno ustanovi da je nagrađeni projekat na bilo koji način prekršio pravila takmičenja, zakonske i etičke norme, nagrada će biti oduzeta, a informacija o tome biće prosleđena svim javnostima koje su bile obaveštene o dodeli nagrada.
Sve kampanje koje su osvojile nagrade biće javno objavljene nakon dodele nagrada na portalu Marketing mreža www.marketingmreza.rs i sajtu Festivala www.kaktus.rs.
Učestvovanjem u ovom takmičenju, učesnici su saglasni da se pridržavaju navedenih uslova i konačnih odluka Žirija. Organizator zadržava pravo da koristi i objavljuje učesnike i njihova imena online, u štampi ili na bilo koji drugi način, a u vezi sa ovim takmičenjem. Svi radovi prijavljeni na festival KAKTUS 2020 mogu biti javno objavljeni od strane organizatora. Prihvatanje navedenih uslova predstavlja dozvolu za organizatora da koristi imena i materijale za edukativne i promotivne svrhe bez dodatne naknade. Učešćem u ovom takmičenju učesnici oslobađaju organizatora bilo kakve odgovornosti, štete ili povrede autorskih ili srodnih prava.
Kotizacija po pojedinačnoj prijavi u svim kategorijama iznosi 8.500 dinara za prijave do 31.08.2020.
Za prijave posle 01.09.2020. kotizacija po pojedinačnoj prijavi u svim kategorijama iznosi 10.000 dinara.
Jedan projekat može biti prijavljen u više kategorija. U tom slučaju, svaka prijava će se tretirati kao posebna i kao takva mora imati svoj popunjen formular i potvrdu o uplaćenoj kotizaciji.
Da bi rad ušao u selekciju, kotizacija mora biti uplaćena najkasnije na dan zatvaranja konkursa. Kotizacija se ne naplaćuje u kategorijama Grand Prix – Integrisana kampanja godine, Agencija godine, Oglašivač godine i Posebno priznanje – LOCKDOWN integrisana kampanja.
Kotizacije za prijavu radova za nagrade ne uključuju kotizacije za konferencijski deo festivala.
Za tri i više kotizacija odobren je popust od 10%.
Članovima UEPS, IAB Srbija, IAA Srbija, Srpske asocijacije menadžera, DSOJ i drugih strukovnih udruženja u Srbiji i regionu odobren je popust na kotizaciju u visini od 10%.
*Popusti se odnose isključivo na STANDARD i FULL cene kotizacija za oba dana festivala.
Prijave za konferencijski deo festivala otvorene su do 26. oktobra.
Za dodatne informacije molimo vas da pošaljete mejl na ivana@marketingmreza.rs
Mona Plaza
+381 60 48 222 00
ivana@marketingmreza.rs