Kaktus živi u jako teškim i neprijatnim uslovima: oko njega su samo pesak, vrućina i pomalo korova. Ali ako ima samo malo vode, ako ima taj osnovni podstrek, on se razvija, raste i živi.
Iz tog razloga odabrali smo kaktus kao simbol festivala, jer želimo da negujemo IDEJE KOJE OPSTAJU.Festival će i ove godine slaviti samo one kampanje i projekte koje izlaze iz granica očiglednog i uprkos teškim uslovima inspirišu i proizvode najefikasniju komunikaciju sa ciljnim grupama.
15.30 – 16.30 | Registracija učesnika |
16.30 – 16.45 | Zvanično otvaranje festivala |
16.45 – 17.30 | Opening Keynote Presentation: David Zappe, Marketing Director, HEINEKEN (Slovakia) Let's tell stories RETRO! |
17.30 – 18.00 | Voljena Daničić, Innovate & New Media Manager, Direct Media VR - novo poglavlje mašte, kulture, tehnologije, oglašavanja. |
18.00 – 18.15 | Black'n'Easy - pauza za kafu i networking |
18.15 – 19.30 | Debata "Ideja za džeparac" Moderator: Jana Savić Rastovac, Creative Director, McCann Beograd
|
19.30 – 20.15 | Koktel dobrodošlice i networking |
20.15 – 21.30 | Svečana dodela nagrada KAKTUS 2016 |
9.00 – 10.00 | Registracija učesnika i networking |
10.00 – 10.45 | Keynote Speaker: Bruno Luglio, Senior Creative Art Director, R/GA NY (USA) Who? What? Why? - The Metrics of a Simple Idea |
10.45 – 11.15 | Thierry Nicolet, Senior VP Global Press Relations, Schneider Electric (France) Increasing the efficiency through measurement, motivation and best practice sharing |
11.15 – 11.45 | Dr Nikolaos Dimitriadis, Development Director - Executive Development Institute, The University of Sheffield International Faculty, City College The Rise of the Transformational Marketer: New Challenges, Skills and Roles |
11.45 – 12.15 | Black'n'Easy - pauza za kafu i networking |
12.15 – 12.45 | Vincenza Cristina Saccà, Head of Marketing CEE, MasterCard (Italy) The best practice: PRICELESS POSSIBILITIES: Giving the Priceless platform a stronger role in this new era of meaning |
12.45 – 13.15 | Riccardo Fregoso, Executive Creative Director, McCann Paris (France) Napoleon, Burgers, Drunk Robots, Scary Cheese, Kick-Ass Youth, Je Suis Charlie, Organic Comic Books and much more... Europe: a very French survival guide. |
13.15 – 13.45 | Stephanie Bailey, Head of Corporate Communications, Fleishman-Hillard London (UK) The changing nature of breaking news and the implication for communicators |
13.45 – 14.30 | Pauza za ručak |
14.30 – 15.00 | Atanas Raykov, Global Head of Telecom Partnerships & General Manager CEE, Viber (Bulgaria) How to Best Leverage The Power of Social Communication |
15.00 – 15.30 | Mihnea Gheorghiu, Group Creative Director, Publicis Group (Romania) The Power of Doing |
15.30 – 16.00 | Iva Lekić, Marketing Manager Europe, Lufthansa (Germany) From meaningful visual stories up to the action |
16.00 – 16.30 | Closing Keynote Presentation: Ivan Pols, Creative Director, Adam&EveDDB London (UK) Fame. Ideas that set the world on fire. |
21.00 – ... | KAKTUS ŽURKA powered by HEINEKEN Srbija (Klub FABRIKA, Bulevar despota Stefana 115, Beograd) |
Bruno je rođen u São Paulu u Brazilu. Trenutno živi u Njujorku i radi u agenciji R/GA NY na poziciji Senior Creative Art Director.
Na početku karijere radio je u evropskim agencijama - Jung von Matt Hamburg, Ogilvy & Mather Pariz, DDB Berlin, thjnk Hamburg. Godine 2012. vraća se u Brazil i počinje da radi u DAVID The Agency na poziciji Art Director.
Dobitnik je velikog broja prestižnih međunarodnih nagrada među kojima su 21 Kanski lav, D&AD, London International Awards, One Show, ADC Germany, Eurobest, Clio Awards itd.
U slobodno vreme voli da fotografiše i svira bubnjeve.
David ima preko 15 godina bogatog iskustva u oblasti tržišnih komunikacija i brend menadžmenta. Karijeru je započeo u kompaniji Kraft Jacobs Suchard na poziciji Brand Manager.
Kompaniji HEINEKEN pridružio se 2012. godine u Češkoj na poziciji Global Brand Manager, a trenutno je odgovoran za upravljanje marketinškim aktivnostima HEINEKEN-a u Slovačkoj.
U toku svoje profesionalne karijere radio je i u kompanijama SABMiller, Philip Morris International, British American Tobacco…
Diplomirao je na Budapest Business School, a govori mađarski, nemački, češki i engleski jezik.
Mihnea je međunarodno nagrađivani kreativni direktor. Karijeru je začeo u agenciji Leo Burnett Bucharest, kada je imao samo 19 godina.
Tokom karijere iskustvo je sticao u agencijama širom sveta - LA DESPENSA Madrid, Leo Burnett Toronto, Dentsu New York, 360i, Young & Rubicam... Radio je sa brendovima poput Xerox, Mattel, P&G, Bacardi, Land Rover, Virgin Atlantic, MTV, Canon, UNIQLO, Oreo, a može da se pohvali i sa nekoliko političkih kampanja i kampanja za cigarete.
Njegovi kreativni radovi osvajali su nagrade na svim značajnim međunarodnim festivalima Cannes Lions, Clio, One Show, Young Guns, Andy, D&AD, New York Festivals, Art Directors Club, London International, Eurobest, Epica, Golden Drum, Effie itd. Bio je član žirija na festivalima u Kijevu, Litvaniji, Njujorku, Cannes Young Lions South Africa i drugim.
Mihnea kaže da voli da kreira nove ideje, ali i da na drugačiji način kaže iste stvari. Voli rakune i smatra da su to cool životinje.
Od 2013. godine radi kao Creative Director u agenciji Publicis Bucharest. Od 2016. godine je i Vice President u Art Directors Club Romania.
Od 2008. godine Thierry vodi globalne komunikacijske aktivnosti kompanije Schneider Electric, što uključuje 50 zemalja širom sveta. Zadužen je za koordinaciju mreže lokalnih marketing i PR menadžera u okviru kompanije, kao i više od 40 agencija.
Thierry ima preko 25 godina bogato iskustvo u oblasti marketinških komunikacija. Diplomirao je na European Business School Paris u oblasti poslovne administracije i međunarodne trgovine.
Karijeru je započeo u kompaniji American Power Conversion (APC) kao Sales Engineer, ali vrlo brzo prelazi na poziciju Marketing Communications Manager za Francusku, Veliku Britaniju, Skandinaviju, Bliski Istok i Afriku. Bio je uključen i u aktivnosti kompanije u oblasti product marketinga, pa 2000. godine preuzima vođenje aktivnosti u oblasti Direct Marketinga, Email Marketinga i Customer Retention za ceo region. Godine 2002. preuzima funkciju Media Relations Director kompanije APC za EMEA region.
Govori francuski, engleski i nemački jezik.
Cristina ima preko 15 godina bogatog iskustva u oblasti marketinga i finansijskih uskluga. Ona je trenutno odgovorna za upravljanje marketinškim aktivnostima kompanije MasterCard u 16 zemalja Centralne i Istočne Evrope.
Pridružila se kompaniji 2011. godine na poziciji Product Expert for Consumer and Commercial Products u Italiji i Grčkoj, a potom postaje direktor marketinga za Centralnu Evropu (Nemačka, Austrija, Švajcarska, Grčka i Italija).
Pre dolaska u MasterCard, Cristina je radila kao Head of Membership Rewards u kompaniji American Express, bila je direktor agencija Alphaomega i Ideal Comunicazione u Italiji, a nekoliko godina radila je i u kompaniji Diners Club Europe.
Nikolaos je višestruko nagrađivani međunarodni komunikacijski stručnjak, predavač i konsultant. Bavi se primenom neurološke i bihevioralne nauke u oblasti marketinga, komunikacija i liderstva više od decenije. Poseduje SalesBrain USA sertifikat za neuromarketing, a bio je i predavač na Hamburg Media School, zajedno sa brojnim neuromarketing stručnjacima iz celog sveta. Autor je knjige "Neuroscience for Leaders: A Brain Adaptive Leadership Approach".
Svoj doktorat i MBA stekao je na Univerzitetu Sheffield. Trenutno se nalazi na poziciji direktora za razvoj na Executive Development Institutu u okviru Međunarodnog fakulteta Univerziteta Sheffield.
Radi sa velikim brojem kompanija poput IKEA, IBM, Nestle, Banca Intesa Sanpaolo, Holcim, Pierre Fabre, Coca-Cola, Raiffeisen Bank, Plaza Centers, Rauch, Teekanne, USAID, GIZ, Merrill Lynch i dr.
Nikolaos je zagovornik brain-friendly komunikacije i business.challenges strategije.
Riccardo je najnagrađivaniji izvršni kreativni direktor agencije McCann Pariz. On je strastven i "gladan" kreativac, ali i jak multidisciplinaran tim lider.
Njegov filozofski bekgraund usadio mu je radikalan i analitičan način razmišljanja, ali i jaku strast prema popularnoj kulturi, novim tehnologijama, jeziku i trendovima u dizajnu.
Riccardo je karijeru započeo kao copywriter u agenciji BETC Euro RSCG, a ubrzo prelazi u TBWA Pariz gde je radio pune četiri godine. Početkom 2014. prelazi u agenciju Ogilvy & Mather, radeći na brendovima kao što su Absolut, BMW, Martell, Nissan Infiniti, McDonald's, Mondelez, Deezer, Tiffany, Netflix i Coca Cola.
U agenciji McCann Pariz, Riccardo je zadužen za brendove poput Nespresso, MasterCard, Subway i L'Oréal.
Osvojio je više od 30 prestižnih međunarodnih nagrada, uključujući i 7 Kanskih lavova, dva Eurobest Grand Prix-a, ali i D&AD, Clio Awards, Gunn Report, LIA, Cristal, One Show, Art Directors Club itd.
Stephanie ima decenijsko iskustvo kao savetnik za korporativne komunikacije velikih svetskih kompanija Yahoo!, Statoil, Intel, Rolls-Royce i HSBC. Osvojila je nekoliko međunarodnih priznanja za integrisane komunikacije, među kojima se ističe i projekat "Energy Realities for Statoil", koji je uspeo da okupi marketing, advertajzing i medijsku industriju u cilju podizanja svesti o značaju energetskog miksa u Evropu.
Više od osam godina radila je na poziciji Senior Associate Director u agenciji Hill+Knowlton Strategies, gde je bila zadužena za razvoj CSR programa kompanije Intel u EMEA regionu, uključujući i Veliku Britaniju. Dve godine bila je direktor agencije Edelman, a od 2015. godine nalazi se na poziciji Head of Corporate u agencije FleishmanHillard u Londonu.
Stephanie je bila zadužena i za organizaciju nedavne proslave 90. rođendana kraljice Elizabete II, kao i za vođenje velike UGC driven kampanje u tradicionalnim i na društvenim medijima povodom ovog događaja.
Ivan je multi-disciplinaran kreativac, koji, kako kaže, voli da stvara. Karijeru je započeo 1998. godine sa startapom u Južnoj Africi, koji je ubrzo postao najnagrađivanija mala agencija. Radio je kao grafički dizajner, art direktor, veb dizajner, ilustrator i povremeno kao IT stručnjak. Godine 2003. prodao je startap agenciji Ogilvy South Africa, postaje zamenik kreativnog direktora i pomaže Ogilvy-ju da postane agencija broj 1 u svojoj zemlji sa velikim brojem nagrađenih kampanja za brendove Audi, KFC, Castle Lager i Motorola.
Godine 2006. Ivan se seli u agenciju Ogilvy Toronto, kako bi ih podučio na koji način rade kreativne agencije u Severnoj Americi. Tu je usavršio svoje veštine u oblasti integrisanih komunikacija, radeći sa velikim brojem globalnih klijenata.
Nakon četiri godine, seli se u London u agenciju Ogilvy & Mather, gde preuzima funkciju Worldwide Creative Director za brend Dove. U ovoj agenciji radio je na velikom broju globalnih digitalnih projekata za klijente Unilever i Philips.
Prošle godine Pols se pridružio agenciji adam&eveDDB na poziciji Worldwide Creative Director za klijenta Unilever. U svojoj karijeri osvojio je preko 100 nagrada, među kojima su i nagrade za integrisane i digitalne kampanje na festivalu u Kanu, Clio Awards, D&AD.
Iva je započela karijeru u Lufthansi pre pet godina, a poslednje dve godine živi i radi u Frankfurtu na poziciji Marketing menadžer za Evropu.
Na početku karijere radila je u Lufthansi Hrvatska kao Marketing Specialist, a potom prelazi u London na poziciju Digitalni marketing menadžer za Lufthansu Velika Britanija, Irska i Island.
Diplomirala je na Političkim znanostima u Zagrebu u oblasti odnosa s javnošću. Osim hrvatskog, tečno govori engleski i nemački jezik. Izuzev poslovno i privatno je zagovornik online programmatic oglašavanja i veliki je ljubitelj Google scene.
Atanas je marketinški stručnjak sa više od 10 godina iskustva u oblasti strategije proizvoda, digitalnog i mobilnog marketinga, VAS usluga, a radio je i na jačanju lokalnih start-up eko sistema sa fokusom na mobilnu telefoniju.
Trenutno je na poziciji Global Head of Telecom Partnerships, ali i na čelu kompanije Viber za Centralnu i Istočnu Evropu. Zadužen je za proširenje lokalnih partnerstava i baza klijenata, kao i povećanje angažovanosti korisnika, sa posebnom pažnjom na tržišta Bugarske, Grčke, Srbije i Mađarske – koje predstavljaju vodeća tržišta po statistici i tendencijama razvoja među aktuelnih 27 miliona korisnika ovog regiona.
Kao iskusan komunikator, govorio je na preko 50 događaja širom sveta.
Voljena je entuzijasta za inovacije sa više od deset godina iskustva u marketingu i advertajzingu. Profesionalnu karijeru u agenciji Direct Media započela je 2007. prošavši različite agencijske pozicije u ključnim sektorima uključujući Media buying, Account sektor i Sektor za digitalne medije.
Kao Innovation & New Media Manager, Voljena identifikuje kanale komunikacije za online i offline plasman poruke i kombinuje podatke o tržištu i kvalitativna istraživanja sa poznavanjem proizvoda, a sa krajnjim ciljem davanja inputa kreativnom timu za stvaranje ideja koje rešavaju zadate poslovne izazove, prevode marketinšku strategiju u stvarnu komunikaciju sa target grupom i osnažuju brand equity.
Projeki na koje je posebno ponosna su "Telenor Bankar AR Vodič" i "Experience Tesla" muzej virtuelne realnosti.
KAKTUS je strukovna nagrada koja se dodeljuje kompanijama, institucijama i agencijama za najkvalitetnije i najprofesionalnije pojedinačne i integrisane kampanje u prethodnoj godini. O tome ko će dobiti ovogodišnji KAKTUS odlučuje stručni Žiri koji čine ugledni profesionalci iz kreativnih, PR i digitalnih agencija iz Srbije i regiona.
KAKTUS je nagrada kojom strukovni portal Marketing mreža želi da promoviše profesionalne uzore, ali i da svoj doprinos unapređenju i razvoju struke u Srbiji.
Nagrade će ove godine biti dodeljene 27. oktobra u Beogradu u okviru drugog po redu Festivala integrisanih komunikacija – KAKTUS 2016.
Na Konkursu za nagrade KAKTUS mogu da učestvuju sva pravna lica koja su realizovala pojedinačne i integrisane komunikacijske kampanje na teritoriji Srbije. Adaptirane međunarodne kampanje biće diskvalifikovane.
Na konkurs mogu biti prijavljeni pojedinačni radovi, kao i integrisane kampanje za čiju realizaciju je korišćeno minimum tri kanala/alata komunikacije (TV oglas, radio oglas, PR, print oglas, BTL, event, direktni marketing, društvene mreže, mobilne aplikacije itd).
Prijave se moraju odnositi na kampanje koje su realizovane u periodu od 1. avgusta 2015. do 1. avgusta 2016. godine. Za višegodišnje projekte potrebno je prikazati celokupni projekat, sa posebnim osvrtom na realizaciju i efekte u naznačenom periodu.
Rok za dostavljanje radova je 20. septembar 2016. godine.
Radovi se prijavljuju isključivo elektronski, putem sajta www.kaktus.rs.
Prijave moraju da sadrže:
Prijava sadrži isključivo jedan dokument – video ili prezentaciju – u kome su prikazani svi gore navedeni elementi. Dodatni materijali neće biti ocenjivani od strane stručnog Žirija.
Prijave moraju sadržati navedene obavezne elemente, a radovi biti u skladu sa svim relevantnim profesionalnim, etičkim i pravnim zahtevima. Klijent, odnosno oglašivač mora biti obavešten o tome da će kampanja biti prijavljena za KAKTUS nagrade.
Pojedinačni radovi (npr. TV oglas ili serija oglasa) konkurišu u sledećim kategorijama:
Svi pojedinačni radovi prijavljeni u gore navedenim kategorijama moraju biti deo neke kampanje. Ghost projekti biće diskvalifikovani.
Integrisane kampanje konkurišu u sledećim kategorijama:
Glavne KAKTUS nagrade:
Ukoliko je na istoj kampanji radilo više agencija, svaka od njih može prijaviti projekat za nagradu, ali u videu ili prezentaciji mora jasno navesti koji deo kampanje potpisuje, odnosno koji deo kampanje predstavlja autorsko delo agencije.
Jedan projekat može biti prijavljen u više kategorija. U tom slučaju, svaka prijava će se tretirati kao posebna i kao takva mora imati svoj popunjen formular i potvrdu o uplaćenoj kotizaciji.
Radovi koji su prijavljeni u više kategorija mogu osvojiti nagrade u maksimum dve kategorije i to u onima u kojima su ostvarili najveći broj bodova.
Žiri čine ugledni profesionalaci iz kreativnih, PR i digitalnih agencija iz Srbije i regiona. Kandidate za članove Žirija predlaže i bira organizator Festivala. Članovi Žirija između sebe, tajnim glasanjem, biraju predsednika Žirija.
Žiri za nagrade KAKTUS 2016 čine:
Žiriranje prijavljenih projekata odvija se tajno elektronskim putem, na unapred pripremljenoj platformi. Pojedinačne ocene članova Žirija su tajna.
Žiriranje se odvija u dva kruga:
U prvom, predselekcijskom krugu žiriranja, članovi Žirija pregledaju sve prijavljene radove i glasovima DA ili NE rade predselekciju prijava. Projekti koji su osvojili minimum 14 DA članova Žirija nastavljaju takmičenje u drugom krugu.
Nakon prvog kruga žiriranja, predsednik Žirija može da organizuje sastanak svih članova Žirija.
U drugom, selekcijskom krugu glasanja, Žiri ponovo pregleda radove koji su prošli prvi krug i ocenjuju ih na osnovu sledećih kriterijuma:
Zbir ocena po navedenim kriterijumima se sabira i deli sa tri, odnosno pet. Konačna ocena svakog finaliste je prosečna ocena izvedena iz prosečnih ocena članova Žirija koji su glasali u toj kategoriji.
Prema rang listi dobijenih bodova, pet najbolje ocenjenih radova u svakoj kategoriji postaju finalisti takmičenja. U finale ne može ući kampanja koja je imala prosečnu ocenu manju od 60 bodova.
Dobitnik u kategoriji je ona pojedinačna ili integrisana kampanja, koja je među finalistima u kategoriji osvojila najveći broj bodova, uz uslov da je prešla minimalni bodovni prag za pobednika od 80 bodova. Ukoliko dve kampanje imaju isti broj bodova, članovi Žirija pristupaju ponovnom glasanju sa DA ili NE.
Radovi isključivo iz kategorija Integrisane kampanje, koji su u drugom krugu žiriranja osvojili nagrade, ulaze u konkurenciju za Grand Prix. Titulu Integrisana kampanja godine – Grand Prix osvaja ona kampanja koja je imala najviše bodova članova Žirija. Ukoliko dve kampanje imaju isti broj bodova, nagradu dobija ona kampanja koja je po kriterijumu Opšti utisak o integrisanosti kampanje imala najveću prosečnu ocenu.
U kategoriji za Agenciju godine, boduju se isključivo kampanje agencije koje su ušle u finale i proglašane dobitnicima u svim ostalim kategorijama. Svaki finalista nosi 1 bod, a svaki dobitnik po 2 boda. Gran Prix donosi dodatna 3 boda.
U slučaju da je u kreiranju i realizaciji integrisane kampanje učestvovalo više agencija, svi bodovi biće dodeljeni isključivo agenciji koja je prijavila projekat na takmičenje i njoj će biti dodeljena nagrada.
Ukoliko dve ili više agencija imaju jednak broj bodova, nagradu dobija ona agencija koja je imala više dobitnika u svim ostalim kategorijama.
U kategoriji Oglašivač godine, boduju se isključivo kampanje agencije koje su ušle u finale i proglašane dobitnicima u svim ostalim kategorijama, bez obzira da li je projekat prijavila jedna ili više agencija. Svaki finalista nosi 1 bod, a svaki dobitnik po 2 boda. Gran Prix donosi dodatna 3 boda.
Svaki član Žirija ocenjuje prijavljene takmičarske radove samostalno i suvereno, u skladu sa stručnim znanjem, ugledom i autoritetom. Ponavljanje glasanja dopušteno je po odluci predsednika Žirija, ukoliko postoje osnovane sumnje da je došlo do nepravilnosti ili nerazumevanja procesa glasanja za pojedine kategorije.
Ukoliko dva ili više oglašivača imaju jednak broj bodova, nagradu dobija onaj oglašivač koji je imao više dobitnika u svim ostalim kategorijama.
Član Žirija, odnosno organizacija koju predstavlja, može da prijavljuje i kandiduje radove tokom trajanja njegovog mandata u Žiriju. U svim kategorijama, član Žirija ne ocenjuju sopstvene radove, radove tima ili agencije/a sa kojima sarađuje, kao ni rad sa kojim je na bilo koji način povezan, a što bi ga dovelo u sukob intresa.
Organizator festivala KAKTUS 2016 odrediće osobu koja će biti zadužena za sabiranje svih ocena dobijenih tokom glasanja.
Pobednici u svakoj kategoriji ostaju u potpunosti tajni (čak i članovima Žirija) do samog neposrednog proglašenja na Festivalu 27. oktobra 2016. godine.
Ukoliko se naknadno ustanovi da je nagrađeni projekat na bilo koji način prekršio pravila takmičenja, zakonske i etičke norme, nagrada će biti oduzeta, a informacija o tome biće prosleđena svim javnostima koje su bile obaveštene o dodeli nagrada.
Sve kampanje koje su osvojile nagrade biće javno objavljene nakon dodele nagrada na portalu Marketing mreža www.marketingmreza.rs i sajtu Festivala www.kaktus.rs.
Kotizacija po pojedinačnoj prijavi u svim kategorijama iznosi 8.500 dinara. Kotizacija se ne naplaćuje u kategorijama Grand Prix – Integrisana kampanja godine, Agencija godine i Oglašivač godine.
Da bi rad ušao u selekciju, kotizacija mora biti uplaćena najkasnije na dan zatvaranja konkursa.